Frossen vævgrunder?
Fra : jenny og søren

Dato : 30-01-06 19:58

Hej NG

Jeg har desværre glemt en uåbnet spand vævgrunder i vores carport. Den har
været bundfrossen, men er nu tøet op.

Jeg har prøvet at røre i spanden og indholdet ser ud som det plejer (måske
lidt tyndere). Normalt skal maling jo stå frostfrit, meeennn....er der nogen
der ved om jeg kan bruge de 10 liter vævgrunder alligevel. Det er lidt
ærgeligt at smide de 10 liter ud, men det vil være endnu mere ærgeligt at
smøre det på vores glasfilt og så senere erfare at det ikke kunne tåle frost
og at det senere reagerere på en eller anden uhensigtsmæssig måde

Med venlig hilsen

Jenny

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-01-06 20:16

> ærgeligt at smide de 10 liter ud, men det vil være endnu mere ærgeligt at
> smøre det på vores glasfilt og så senere erfare at det ikke kunne tåle
> frost og at det senere reagerere på en eller anden uhensigtsmæssig måde

Lav en prøve på en plade.

Mvh Maria

Fra : Michael

Dato : 31-01-06 00:28

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ærgeligt at smøre det på vores glasfilt og så senere erfare at det ikke
> kunne tåle frost og at det senere reagerere på en eller anden

Jeg er ikke ekspert på området, men det er ikke værd at tage chancen for et
par hundrede kroners skyld. Hvis det eksempelvis begynder at skalle af på et
tidspunkt, skal der spartles, sættes filt op, grundes og males 2 gange for
et ordentligt resultat. Det er ikke risikoen værd. Ud med skidtet....

Fra : CC

Dato : 31-01-06 00:36

"jenny og søren" skrev i en meddelelse
> [...]
> ærgeligt at smøre det på vores glasfilt og så senere erfare at det ikke
> kunne tåle frost og at det senere reagerere på en eller anden

Prøv at spørge der hvor du har købt den

Fra : John

Dato : 31-01-06 14:34

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ærgeligt at smøre det på vores glasfilt og så senere erfare at det ikke
> kunne tåle frost og at det senere reagerere på en eller anden

MÅSKE kan du bruge den, hvis den er blevet "grynet" kan den ikke anvendes,
grynene består nemlig af bindemiddel som er klumpet sammen. Det betyder at
der ikke er mere bindemiddel tilbage og at du bare smører kridt på, det vil
så kunne støves af med en kost bagefter. Lav en prøve og se om det virker
stadig, har det fået hård frost virker det sikkert ikke mere.

John Vedsegaard
www.taform.dk