Hvorfor kan jeg ikke spille Doom3,når jeg ~
Fra : Joergen

Dato : 30-01-06 18:36

Mit OS er XPpro på en Pentium4 Compaq small 510 desktop,grafikkort Geforce
FX5500 128mb."

Når jeg skal spille Doom 3,hakker det og skærmen skal stå på 480 x? i
pixelJeg mener at have hørt,at BF2 kræver stor grafik kræft,medens Doom3 kun
behøver et 32 mb.grafik kort.Hvorfor kan jeg så spille BF2 uden
problemmer,men ikke Doom3,uden først at sætte skærmen ned(normalt er den
1024x768) og ikke indstille i højeste i option ngen steder i spillet.Alt
skal på laveste ellers hakker spillet.
Mvh. Jama

Fra : Brian Lund

Dato : 30-01-06 20:19

> [...]
> problemmer,men ikke Doom3,uden først at sætte skærmen ned(normalt er den
> 1024x768) og ikke indstille i højeste i option ngen steder i spillet.Alt

Jeg kan heller ikke køre Doom 3 i samme opløsning som BF2 (Radeon 9500 Pro,
har ikke prøvet med mit 9700 Pro)...
Doom3 kræver noget mere af grafikkortet, og især Geforce FX kortene (og
specielt de små modeller som dit) har rigtigt svært ved at trække det
ordentligt! - Du kan vist skrue ned for detaljerne så det kører noget bedre
under nogen avancerede indstillinger, men det er længe siden jeg har rodet
med Doom 3...

Brian

Fra : Joergen

Dato : 31-01-06 10:17

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre
> under nogen avancerede indstillinger, men det er længe siden jeg har rodet

-----------------------------
Tak
Jeg har ellers haft den tro,at BF2 var et af de mest krævende spil mht.
grafikkort.Medens Doom3 bare ku spilles med et 32Mb.kort 3D. Jeg vil gøre
som beskrevet.
Jeg takker.
mvh.jama

Fra : Janus

Dato : 07-02-06 23:39

Joergen wrote:
> [...]
> Jeg har ellers haft den tro,at BF2 var et af de mest krævende spil mht.
> grafikkort.Medens Doom3 bare ku spilles med et 32Mb.kort 3D. Jeg vil gøre

Det kunne måske også høre sammen med udnyttelsen af den teknologi, de
forskellige kort tilbyder. Nye drivere kan øge performance, men kun på
de punkter, de forskellige spil gør brug af.

Vh Janus

--

(\__/) This is Bunny,
(='.'=) help Bunny gain world domination: