Simpel database
Fra : Hauge

Dato : 30-01-06 17:23

Hej

Jeg skal bruge en meget simpel database, hvor der skal være plads til
omkring 25000 elementer.
Det eneste disse elementer består af, er en streng på 9 tegn, dvs. at det
jeg skal, er at kontrollere om en given streng er imellem disse 25000
elementer.

Det simpleste jeg kan komme på, er at lave en function der returnerer med
true eller false, hvis det tal jeg efterspørger, findes i listen af
elementer.
Det er hvad jeg har brug for, ganske simpelt, men alligevel svært, da det
helst skal være rimelig hurtigt, da jeg til tider har ca. 100000 andre
elementer der skal tjekkes igennem den før omtalte function.

Jeg bruger D5 standard, og den har jo ikke ligefrem de mest avancerede
databasemuligheder.

Hvis der er nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre, så ville det være
rart.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060130162043@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-01-06 17:32

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Hvis der er nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre, så ville det være
> rart.

Én mulighed er at anvende en sorteret TStringList og så funktionen Find()
til søgninger. Hvsi det ikke er hurtigt nok, så sig til.

hilsen
Uffe

Fra : Hauge

Dato : 03-02-06 23:29

Hej
Uffe Kousgaard wrote:
> Én mulighed er at anvende en sorteret TStringList og så funktionen
> Find() til søgninger. Hvsi det ikke er hurtigt nok, så sig til.

Det ser simpelthen ud til at kunne klare det, og er umiddelbart hurtig nok.
er i hvert fald ikke for langsomt

Jeg takker jer begge for hjælpen.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060203222654@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 30-01-06 17:53

hey...

jeg tror at jeg ville lave det i en TStringList.... den kan en masse
frække ting....

hvis det gaar for langsomt, findes der ( saa vidt jeg husker ) paa
delphi-gems en stringlist, som er meget hurtigere... men prøv den nemme
først.....*S*

/finn