Polere plastik ?
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 16:27

Kan man overhovedet det ?

Min bagende ligner denne:
http://bilgalleri.dk/uploads_large/145217.jpg?22-05-2005%2013:43:10

Men det galant i midten ville jeg jo gerne ha væk.. det er dog formet ind i
plastikken, så det skal slibes ned, men kan man så få det poleret helt
blemkt op igen, eller er det umuligt med plastik ?

Er der nogle der har erfaringer med den slags ?

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 16:35

> Men det galant i midten ville jeg jo gerne ha væk.. det er dog formet ind
> plastikken, så det skal slibes ned, men kan man så få det poleret helt
> blemkt op igen, eller er det umuligt med plastik ?

damn.. der skulle jo self. ha stået blankt !!

Mvh
Morten

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 31-01-06 03:06

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> damn.. der skulle jo self. ha stået blankt !!

Pyha - var ellers på vej efter ordbogen
Jeg ville ikke forsøge når det er blank (blemk plastic der er
nedenunder.
Hvis der også står Galant i selve den nederste plastic (altså nærmest en
udfræsning) skal du jo ned og slibe i den, og jeg tror det er meget svært at
gøre det uden en frygtelig masse ridser. Synes at den slags plastik plejer
at blive helt hvid når man sliber på den.
Kan det lade sig gøre er problemet vel så at plastikken er tyndere på midten
og jeg tror det vil falde mere i øjnene end Galant-mærket.
Og for en god ordens skyld - min erfaring er fra baglygteglas - men jeg
tillader mig at mene at dette her vel næsten er samme slags.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 08:06

> [...]
> Og for en god ordens skyld - min erfaring er fra baglygteglas - men jeg
> tillader mig at mene at dette her vel næsten er samme slags.

Hej Ole

Tak for svaret, det var også min frygt...

Nå men så må jeg jo finde på noget andet...

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-01-06 21:01

Juel wrote:
> [...]
> blemkt op igen, eller er det umuligt med plastik ?
>
> Er der nogle der har erfaringer med den slags ?

Du kan prøve med xerapol der fås hos www.louis.de og Aagesen MC - der
ligger lidt korn 1200 slibepapir ved, så tag farven med det, og polér
plasten bagefter. Jeg ville ikke satse på at fjerne en støbning med det,
men det virkede fint på min bremsevædskebeskadigede MC-inderkåbe og
kåbeglasset.

--
vh
Torben