Blus på tågelygterne
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-01-06 13:27

Læserbrev i JP - og jeg citerer:

"Jeg læser 26/1 i JP et indlæg om tågelygter og vil indrømme at jeg ofte
kører med dem tændt (foran), og også når det ikke er tåget.

Når man kører på en stærkt trafikeret vej og næsten ingen mulighed har for
at tænde det lange lys, så er det efter min mening meget nødvendigt at kunne
se godt med det korte lys, og her er tågelyset en stor hjælp.

Det har aldrig generet mig.

Men noget, der generer, er hvis der er mindre trafik, og den modgående
bilist på en halv kilometers afstand begynder at blinke med lyset, fordi man
skal blænde ned. Det kan ikke være rigtigt at man skal nedblænde på så stor
en afstand."

Citat slut

Humoren lever - måske uden at vedkommende ved det :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Broegger

Dato : 30-01-06 13:35

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Læserbrev i JP - og jeg citerer:
>
> "Jeg læser 26/1 i JP et indlæg om tågelygter og vil indrømme at jeg
> ofte kører med dem tændt (foran), og også når det ikke er tåget.

Shame on him, dermed bryder han loven og risikerer sandsyneligvis snart
at få et klip i kortet

> [...]
> for at tænde det lange lys, så er det efter min mening meget
> nødvendigt at kunne se godt med det korte lys, og her er tågelyset en

Hvad er formålet med at oplyse de 10 m tættest på bilen yderligere? Det
forstår jeg ikke! Det er da ude på 30 m at det interessante forgår med
mindre idioten kører 25 kmt.

> Det har aldrig generet mig.

Nååå, det er med den på.

> [...]
> nedblænde på så stor en afstand."
>
> Citat slut
>
> Humoren lever - måske uden at vedkommende ved det :)

Det er jo lige det!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Propellen

Dato : 30-01-06 15:06

Broegger skrev:

> Shame on him, dermed bryder han loven og risikerer sandsyneligvis snart
> at få et klip i kortet

Får klip for hvad? Det er jo _ikke_ ulovligt at køre med forreste
tågelygter tændt!

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-01-06 15:36

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Propellen" <Not@Valid.Invalid> wrote in message

> Får klip for hvad? Det er jo _ikke_ ulovligt at køre med forreste
> tågelygter tændt!

Hvis du har dit nærlys tændt samtidigt og det ikke er tåget, så er det
ulovligt.

Jacob

Fra : Broegger

Dato : 30-01-06 17:25

Propellen <Not@Valid.Invalid> skrev

> Får klip for hvad? Det er jo _ikke_ ulovligt at køre med forreste
> tågelygter tændt!

Hmmm... Det kommer vist an på hvad der mere er tændt. Og ifølge tonen i
det det citerede så havde fjolset også nærlyset tændt!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : JS

Dato : 31-01-06 05:16

Propellen wrote:

> Får klip for hvad? Det er jo _ikke_ ulovligt at køre med forreste
> tågelygter tændt!

Det er det da i hvert fald. Du må bruge dem som kørelys men ikke sammen med
nærlyset.

Fra : Brian

Dato : 31-01-06 09:00

JS wrote:

> Det er det da i hvert fald. Du må bruge dem som kørelys men ikke
> sammen med nærlyset.

Så er det jo heller ikke ulovligt at have dem tændt.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-06 10:15

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Så er det jo heller ikke ulovligt at have dem tændt.

Det oprindelige indlæg - og det der bliver kommenteret på - lyder:

Og så er det altså ikke lovligt.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-01-06 16:40

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er formålet med at oplyse de 10 m tættest på bilen yderligere? Det
> forstår jeg ikke! Det er da ude på 30 m at det interessante forgår med
> mindre idioten kører 25 kmt.

Undersøgelser har vist at når man har tågetlyset tændt, så er man tilbøjelig
til _ikke_ at kikke frem når man kører - men man kikker der hvor der er mest
lys.

--
Per, Esbjerg

Fra : Nielsen

Dato : 30-01-06 17:14

> [...]
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> Shame on him, dermed bryder han loven og risikerer sandsyneligvis snart

Uuuuuuuuuuha Ja det er virkeligt farligt med tågelygter tændt

> Hvad er formålet med at oplyse de 10 m tættest på bilen yderligere? Det
> forstår jeg ikke! Det er da ude på 30 m at det interessante forgår med
> mindre idioten kører 25 kmt.

Hvad er formålen med at brokke sig over dem der kører med tågelygter,
hvis de kun lyser 10m frem, er det da kun idioter der kan blive blændet.
STOP jeres evige BROK, og find en anden kæphest som virkelig kan
fremme trafiksikkerheden.

INGEN følger loven 100% så tænk lige over hvad du selv laver af lovbrud
i løbet af dagen.
Der skal nok være nogen der er træt af det lort Du/I laver i trafikken.

JaN

Fra : Broegger

Dato : 30-01-06 17:29

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev

> Uuuuuuuuuuha Ja det er virkeligt farligt med tågelygter tændt

Ved du hvad en smiley betyder?

> Hvad er formålen med at brokke sig over dem der kører med tågelygter,
> hvis de kun lyser 10m frem, er det da kun idioter der kan blive
> blændet.

Ikke når de forbandede tåbelygter faktisk smider lys ud i alle retninger.
Det kan virke ret blændende!

> STOP jeres evige BROK, og find en anden kæphest som virkelig kan
> fremme trafiksikkerheden.

Den her er bare højaktuel for tiden!

> INGEN følger loven 100% så tænk lige over hvad du selv laver af
> lovbrud i løbet af dagen.
> Der skal nok være nogen der er træt af det lort Du/I laver i
> trafikken.

Utvivlsomt, men det "lort" jeg måtte lave, gør jeg MEGET ud af ikke
generer andre!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-01-06 17:51

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse

> Uuuuuuuuuuha Ja det er virkeligt farligt med tågelygter tændt

Hvad er din begrundelse for at køre med tågelys?

--
Per, Esbjerg

Fra : Nielsen

Dato : 30-01-06 18:08

> "Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er din begrundelse for at køre med tågelys?

Bruger aldrig selv det lort, hvad er DIN begrundelse?

JaN

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-01-06 18:57

> Bruger aldrig selv det lort, hvad er DIN begrundelse?

Har jeg givet dig indtrykket af at jeg bruger tågelys?

--
Per, Esbjerg

Fra : JS

Dato : 31-01-06 05:18

Nielsen wrote:
> [...]
> hvis de kun lyser 10m frem, er det da kun idioter der kan blive
> blændet. STOP jeres evige BROK, og find en anden kæphest som virkelig

Jeg finder det yderst generende i byen og især når vejbanen er våd.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-01-06 06:16

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg finder det yderst generende i byen og især når vejbanen er våd.

.... eller fuld af sne. Både når tåben kører bagved og kommer forfra.

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-01-06 11:02

Nielsen wrote:
> "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

> Uuuuuuuuuuha Ja det er virkeligt farligt med tågelygter tændt

Ikke så farligt som at køre over for rødt, men stadig farligere end
hvis de ikke var tændt.
Men at give et klip er for voldsomt sålænge klippekortet har så få
klip.

> [...]
> i løbet af dagen.
> Der skal nok være nogen der er træt af det lort Du/I laver i trafikken.

Det jeg laver er meget begrænset, jeg kører generelt pænt. Jeg
kører lidt for stærkt på motorvejen (når trafikken er til det) =
120 i 110 zonerne.

--

Christian