6600 GT fra 877 til 1900 kr!
Fra : Paminu

Dato : 30-01-06 10:52

Der er meget stor forskel på prisen på et Nvidia 6600 GT kort, men er der
nogen forskel ydelsmæssigt?

Inno3D GeForce 6600 GT for 877 kr

ASUS N6600GT TOP LIMITED EDITION 1900

uder specs står de begge til at have en 400 Mhz GPU.

Er der nogen årsag til den store prisforskel eller er det bare at snuppe
hvad der er billigst?

Fra : Daniel

Dato : 30-01-06 13:21

Inno har i rigtig mange år lavet rigtige billige grafik kort, og jeg har
meget gode erfaringer med inno ( også Inno vision) Så jeg tror roligt du kan
købe det, Men men, de kan sagtens have den samme GPU men det er ikk sikkert
de kører med den samme frekvens i ram og core, men læs dig dfrem med en
smule google søgning

Fra : Martin

Dato : 31-01-06 00:12

"Paminu" <sdf@asd.com> wrote in message
> Er der nogen årsag til den store prisforskel eller er det bare at snuppe
> hvad der er billigst?

Der kan være forskel på kvaliteten af den blæser der er fabriksmonteret (ift
hvor afsindigt den larmer...)
Mvh Martin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-01-06 00:52

On Mon, 30 Jan 2006 10:52:08 +0100, Paminu <sdf@asd.com> wrote:

> [...]
>
> uder specs står de begge til at have en 400 Mhz GPU.
>
> Er der nogen årsag til den store prisforskel eller er det bare at snuppe

Hej
Hvis du skal have et godt og billigt grafikkort så kan jeg anbefale et
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=54165
efter en diskution har i gruppen købte jeg netop sådan et kort for at se
hvor langt jeg kunne presse det.
Netop dette kort er bygget på NV43 gpuen dvs. samme gpu som den dyre 6600
og rammen kører uden problemer 670mhz og gpuen har jeg presset til 470mhz.
Det er hurtigere end et 6600gt. Eneste forskel er derfor antalet at
piplines, men de kan også åbenet med powerstrip uden hardware mod. Jeg var
dog nødtil at skrue gpuen ned på 430mhz på gpuen for at få den stabil med
alle pipelines åbnet. Næste trin på vejen til max overclock er at
voltmoddte gpuen lidt. Ikke voldsomt men +0.1v er forsøget. Svj kan læse
mig til kan man gøre det med en blyant, så det skal da prøves. Det kan
bare viskes ud hvis det ikke virker.
Jeg har tester under forløbet med 3dmark03 dels for at se hvor meget jeg
har fået og for at se om der kome grafikfejl. Min erfaring er at 3dmark03
er meget følsom overfor overclocking og hvis man kan gennemføre en test
uden synlige fejl er der heller ikke problemer i spil.
I stock indstillinger fik jeg 3942. Overclocked til 470/670 fik jeg 4771,
med 8pipes og 430/670 fik jeg 5756
Desuden er jeg gået fra 35 til 44 fps i doom3 1024/756 high details

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-01-06 03:25

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.s37txkr2uxvtjp@sprinter...
> [...]
> voltmoddte gpuen lidt. Ikke voldsomt men +0.1v er forsøget. Svj kan læse
> mig til kan man gøre det med en blyant, så det skal da prøves. Det kan

Kan det ikke moddes ind i kortets BIOS?
Man kan lave en hulens masse med NiBiTor, prøv det inden du tegner for meget
på kortet:
http://www.mvktech.net/content/view/1176/

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-01-06 03:46

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan det ikke moddes ind i kortets BIOS?
> Man kan lave en hulens masse med NiBiTor, prøv det inden du tegner for

Hov..
Må vist hellere smide et link til den nyeste version
http://www.mvktech.net/component/option,com_remository/Itemid,26/func,fileinfo/filecatid,1493/parent,category/

Hvis det andet link "knækker" så brug dette:
http://kortlink.dk/mvktech/2d8b

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-01-06 11:02

On Tue, 31 Jan 2006 03:46:17 +0100, Laziter [9440]
<laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis det andet link "knækker" så brug dette:

Hej
Jeg har kikket på det, men er faktisk mere bange for at klokke i det med
biosen end med hard mod på kortet.
Har du selv prøvet NiBiTor til at hæve core volten?

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-01-06 14:49

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.s38l5ymvuxvtjp@sprinter...

> Hej
> Jeg har kikket på det, men er faktisk mere bange for at klokke i det med
> biosen end med hard mod på kortet.
> Har du selv prøvet NiBiTor til at hæve core volten?

Jeg har ikke selv prøvet at ændre core volt med programmet.
Det eneste jeg har prøvet er at lege med forskellige hastigheder.
Jeg har dog haft en BIOS til gennemsyn i programmet hvor volten var højere,
jeg ændrede lidt ved hastighederne og flashede den til mit grafikkort uden
problemer.
Kortet virker fint endnu, det er et 5900XT med standard 1.4V/3D,
1.3V/Throttle og 1.3V/2D.
Efter flash 1.5V/3D, 1.4V/Throttle og 1.4V/2D.
Nåja, det var en BIOS fra et BFG 5950Ultra..

Så jeg vil betegne det som værende rimeligt sikkert at bruge.
At lege med blyanter og andre eksterne modifikationer er mere risikabelt
efter min mening.

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-01-06 18:00

> Kortet virker fint endnu, det er et 5900XT med standard 1.4V/3D,
> 1.3V/Throttle og 1.3V/2D.
> Efter flash 1.5V/3D, 1.4V/Throttle og 1.4V/2D.
> Nåja, det var en BIOS fra et BFG 5950Ultra..

Har du nogen mulighed for at måle efter om den reelt har sat volten op.
Jeg har nemlig læst flere steder på nettet at kortet ikke skruer op
alligevel, fordi modstanden "overruler" det som er skrevet ind i biosen.
En anden ulemp med modificeret bios er også at TVout sandsynligvis ikke
virker mere.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-01-06 18:16

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.s385h4apuxvtjp@sprinter...

> Har du nogen mulighed for at måle efter om den reelt har sat volten op.
> Jeg har nemlig læst flere steder på nettet at kortet ikke skruer op
> alligevel, fordi modstanden "overruler" det som er skrevet ind i biosen.

Jeg har målt efter og spændingerne stemmer fint overens med det som BIOS
indeholder.
Jeg har nu aldrig hørt om en "overruler" modstand, men jeg vil da ikke
udelukke at der findes en hardware metode til at begrænse spændingerne med.
Hvis der er sådan en begrænsning, så har du ikke så meget at være bekymret
for, du opdager det hurtigt hvis du ikke kan clocke mere end før.

> En anden ulemp med modificeret bios er også at TVout sandsynligvis ikke
> virker mere.

Det er kun tilfældet hvis man bruger en BIOS fra et andet mærke, i mit
tilfælde en BFG BIOS på et Gigabyte kort, TV-out = væk.
Du fjerner ikke TV-out ved at modde den originale BIOS, det er jo kun "små"
ændringer du foretager og ikke en helt ny kode til BIOS

Mvh
Benjamin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-06 07:48

Thomas Hansen wrote:
> Netop dette kort er bygget på NV43 gpuen dvs. samme gpu som den dyre 6600
> og rammen kører uden problemer 670mhz og gpuen har jeg presset til 470mhz.
> Det er hurtigere end et 6600gt. Eneste forskel er derfor antalet at

6600GT kører da ellers 500/1100MHz, ihvertfald på mine kort, og det
er standard.. OC til 550/1200MHz virker næsten.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-01-06 08:53

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> crashed Echelon writing

> 6600GT kører da ellers 500/1100MHz, ihvertfald på mine kort, og det
> er standard.. OC til 550/1200MHz virker næsten.

Der er ikke meget standard over det. Der findes AGP versioner kører 500/900
og opefter ved rammen. Lige så vel der findes producenter som "stock"
clocker coren og rammen (i bund og grund OCer fra fabrikken) over
de 500/1100.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-01-06 10:56

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> og opefter ved rammen. Lige så vel der findes producenter som "stock"
> clocker coren og rammen (i bund og grund OCer fra fabrikken) over

Nåja ok :) jeg glemte lige at mine kort har hurtigere ram end
normalt :)

// Hans

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-01-06 10:49

On Tue, 31 Jan 2006 07:47:38 +0100, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

> 6600GT kører da ellers 500/1100MHz, ihvertfald på mine kort, og det
> er standard.. OC til 550/1200MHz virker næsten.
>
> // Hans

Hej Hans
Der er vist ikke noget rigtigt standart. Mange producenter kommer ud med
OC udgaver af deres kort. Med bedre ram og god køling. Men jeg tog vist
munden for fuld at sige at det var hurtigere end et 6600gt, det er
forkert. Det er hurtigere end et 6600.
Ifølge nvidia er hastigheden på et 6600GT 500/450(900ddr) og et 6600
300/275(550ddr) og et 6200 300/275(550ddr)
Eneste forskel på et 6200 og et 6600 er at 6200 har fået lukket 4 af de 8
pipelines. Det er så dem man med lethed kan åbne igen. Hvis man altså har
den rigtige udgave af 6200 med nv43 kernen.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 09-02-06 23:18

> [...]

> med 8pipes og 430/670 fik jeg 5756
> Desuden er jeg gået fra 35 til 44 fps i doom3 1024/756 high details

Jeg sidder selv og overvejer om jeg skal hoppe på PCI-e vognen og dermed
give mig selv et nyt (billigt) grafikkort i prisklassen 6600GT, så jeg kørte
lige en 3dMark03 må min maskine for at sammenligne. jeg fik 6145.

Det er med et Sapphire 9800SE der er låst op til 8 pipelines som dit og
clocket fra 325/620 til 400/700MHz. Ret godt gået af et grafikkort der blev
købt i oktober 2004 til 1139kr. Nu ved jeg ikke hvilken anden hardware du
har, men her er der testet med en Athlon64 3200+ oc til 3800+

Jeg tror jeg venter lidt endnu. Det ser ikke ud til at jeg får det helt
vilde ud af et 6600.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-02-06 02:26

> [...]
> købt i oktober 2004 til 1139kr. Nu ved jeg ikke hvilken anden hardware du
> har, men her er der testet med en Athlon64 3200+ oc til 3800+
Mit test system er udstyret med et Asrock mobo med en barton
2500+@3200+ og 512mb billig/langsom ram. Så dit system er en del bedre end
mit.
Den største forbedring vil du se i nye spil som benytter sig af flere
specieller features som kun de nye kort har.
Ellers er dit 9800 stadig et godt kort, især når det bliver tweaket til
top yddelse.

> Jeg tror jeg venter lidt endnu. Det ser ikke ud til at jeg får det helt
> vilde ud af et 6600.
Det er rigtig for at du skal se den store yddelse forskel kan du op i en
højere klasse, f.eks. 7800gt.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"