Rengøring af Menu-stager
Fra : Bonnie

Dato : 30-01-06 09:44

Hej NG

Jeg er den heldige ejer af Menu lysestager Cone Hurricane. De har et
matteret glas, som jeg synes er vanvittigt svært at vaske ren for sod.

Er der nogen der har et god tip ?

Se modellen her: http://www.alla-casa.de/images/4747039.jpg

Bonnie

Fra : Max

Dato : 30-01-06 10:01

Hej Bonnie

> Jeg er den heldige ejer af Menu lysestager Cone Hurricane. De har et
> matteret glas, som jeg synes er vanvittigt svært at vaske ren for sod.

Hvad heldigt er der ved at eje noget der er så dårligt lavet ?

Har du prøvet opvaskemaskinen ?

Mvh Max

Fra : Bonnie

Dato : 30-01-06 10:57

Heldig var nok ironisk ment..

Opvaskeren er desværre ikke en mulighed, så heldig er jeg ikke så
jeg ejer sådan en.

Bonnie

Fra : Max

Dato : 30-01-06 11:25

Hej Bonnie

> Heldig var nok ironisk ment..

Ok, så er det forståeligt :) Jeg mener ikke at et godt design må være
svær at gøre rent, men nogen tror jo at design kun er udseende.

> Opvaskeren er desværre ikke en mulighed, så heldig er jeg ikke så
> jeg ejer sådan en.

Her mener du nok ikke "heldig" ironisk :). Så er der kun ærlig arbejde
tilbage, varmt vand og noget opvaskemiddel og så en børste.

Mvh Max

Fra : Nielsen

Dato : 30-01-06 15:48

Opvaskeren er desværre ikke en mulighed, så heldig er jeg ikke så
jeg ejer sådan en.

Køb opvaskemaskine-vaskepulver. Opløs det i varmt vand og lad glassene stå i
opløsningen en times tid. Så er de sidste rester lige til at skrubbe af.

Grundrengøringsmiddel eller salmiakspiritus kan også gøre tricket.

--
Ths.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-01-06 20:10

>Jeg er den heldige ejer af Menu lysestager Cone Hurricane. De har et
matteret glas, som jeg synes er vanvittigt svært at vaske ren for sod.

Sod? Mine soder ikke til. Men jeg bruger også kun de små fyrfadslys, ikke de
store, så det er msåke en mulighed?

Mvh Maria

Fra : Bonnie

Dato : 31-01-06 11:22

Sod? Mine soder ikke til. Men jeg bruger også kun de små fyrfadslys,
ikke de
store, så det er msåke en mulighed?

Ja det er en mulighed fremover... men nu er skaden jo sket, og de er
ikke til at få hvide igen.

Bonnie

Fra : Max

Dato : 31-01-06 16:39

Hej Bonnie

> Ja det er en mulighed fremover... men nu er skaden jo sket, og de er
> ikke til at få hvide igen.

Så sørg for at have ild i dem altid, så opdager ingen at
de ikke er nyvaskede :)

Mvh Max