Bmw 316i kan ikke altid starte
Fra : 51@mail.dk

Dato : 30-01-06 08:54

Min kollega er den "lykkelige" ejer af en 316i E36 fra 1998.
Når temp. er under ca. 5 grader kan den ikke starte. D.v.s. den kører
ti sekunder på starteren pause kører igen 10 sekunder, og hvis den
starter går den ud med det samme igen.
Når der så endelig kommer "liv" i den er der intet at høre på
motoren, den går helt stille og roligt uden tegn på at være druknet
eller andet overhovedet og kører så også perfekt.

Følgende er forsøgt:
BMW-Værksted har lavet diverse test uden at finde noget.
Starter er skiftet
Batteri er skiftet
Tændrør er skiftet

Hvad tror i kan være galt, jeg havde brændstofpumpe i tankerne, men
det er ikke muligt siger hans værksted, da den enten virker eller
ikke.

MVH

Holten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-01-06 09:17

51@mail.dk wrote in news:1138607653.971706.163470
@o13g2000cwo.googlegroups.com:

> [...]
>
> Hvad tror i kan være galt, jeg havde brændstofpumpe i tankerne, men
> det er ikke muligt siger hans værksted, da den enten virker eller

Den kan testes ved at se hvor meget tryk den kan lave på benzinslangen...
Jeg ville tage et seriøst kig på alle tændkabler. Men har en så ny bil
ikke computer man kan tage diagnose ud fra? Den burde da i høj grad kunne
fortælle hvad der er galt med den. Ved ikke om tændkablerne vil give
anledning til en 'bemærkning' i den.

Hvis et eller flere tændkabler er defekte så stikker den dovne
højspænding væk fra tændrøret og så vil den ikke starte. Værkstedet burde
også nemt kunne teste om den overhovedet producere en fornuftig gnist:
flå en 'pløk' ud af motoren, jok den i en tændkablet igen, læg 'bøjlen'
tæt på stel og drej nøglen. Der skal komme en flot blå gnist, hvis den er
svag eller mangelfuld er det tændingssystemet der skal fejlsøges på.

Thomas

Fra : alexbo

Dato : 30-01-06 12:56

<51@mail.dk> skrev

Følgende er forsøgt:
BMW-Værksted har lavet diverse test uden at finde noget.

Det virker mærkeligt hvis værkstedet har haft bilen en nat over, og så ikke
kan finde fejlen når bilen ikke kan starte næste morgen.
Men hvis de bare har haft den mens den virker, så er det selvfølgelig svært.

Det må være nemt at konstatere om det er tænding eller bensin problemer, jeg
tror mest på det sidste, tændingsproblemer ville få den til at virke druknet
når den starter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hehe

Dato : 30-01-06 20:18

hvis du kører den ud til HV Elektro i Holstebro i et par dage, så får du
det
lavet..!
Det er ikke billigere end andre steder, men de kan alt det de andre ikke
kan
:)

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 30-01-06 20:11

<51@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Startspærre?

/Carsten

Fra : Mic

Dato : 31-01-06 21:34

"Carsten Hjorth" <carstenfjernhjorth@yahoo.dk> skrev i >
> [...]
> motoren, den går helt stille og roligt uden tegn på at være druknet
> eller andet overhovedet og kører så også perfekt.
koldstartventil er en mulighed for fejlen
mvh m.