mail <-> news gatway
Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-06-01 05:59

Kan Hamster sættes op som en mail <-> news gatway?
Hvis den kan, så har jeg også en mere triggi en, det er simpelt at
sætte Hamster til at bruge alternative porte istædet for 25 & 110, men
kan ArGoSoftMailServer sættes til at forvarde til en bestemt mailadr.
på en alternativ port?

Grunden er så simpel som at jeg ikke ønsker at droppe AGSMS, og gerne
vil have gaytet nogle maillinglister ind på min newsserver

Eller bliver jeg nødsaget til at vente til jeg får sat en anden
computer op, så jeg kan have den ene mailserver på den maskine?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-06-01 18:48

Ivar Madsen <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> writes:

> [...]
> sætte Hamster til at bruge alternative porte istædet for 25 & 110, men
> kan ArGoSoftMailServer sættes til at forvarde til en bestemt mailadr.

Hvis andre servere skal kunne aflevere email til din maskine, så skal
din SMTP-server lytte på port 25, det kan der ikke laves om på.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig omkring Hamster/Argosoft mail.

--
Jacob
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-06-01 20:57

On 13 Jun 2001 19:48:18 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Hvis andre servere skal kunne aflevere email til din maskine, så skal
>din SMTP-server lytte på port 25, det kan der ikke laves om på.

Det er jo netop ikke andre ( i flertal) men en anden, ( i ental) der
skal kunne sende,,,

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 13-06-01 18:59

On Wed, 13 Jun 2001 06:59:16 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> wrote:

>Kan Hamster sættes op som en mail <-> news gatway?

Så skal du have fat i Mailfilt.hst.

Lav den nyhedsgruppe du vil poste i, eksempelvis lokal.liste. Jeg antager i
dette eksempel, at det er ehamster-mailinglisten du vil gatewaye. I så fald
indeholder denne altid denne header (Ignorer |):

Gå ind i mailfilt.hst og indsæt dette:

[*]
postto(lokal.liste) Mailing-List: "ehamster@yahoogroups.com"

Og så er det det. Du vil måske gå ind i Configuration->News->Newsgroups
og klikke på gruppen lokal.liste, trykke på settings og sætte den til n (no
posting allowed), da Hamster ikke selv kan sørge for at sende svar på indlæg
tilbage. Der er du nødt til at bruge Svar til Afsender i din newsreader.

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
And help keep USENET archives in the public domain.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-06-01 20:09

Således skrev Peter Alfredsen <peteralf@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Wed, 13 Jun 2001 19:59:18 +0200:

>Så skal du have fat i Mailfilt.hst.

Jeg fatter ikke en brik af mailfilt.hst.

Mit problem er at jeg gerne vil have den til filtrere på modtager
(f.eks a@b.dk) og smide den i den tilhørende account (a).

Problemet er så at a@b.dk, b@b.dk og c@c.dk alle hentes fra den samme
pop-konto, dvs. alt hvad der ryger til *@b.dk ender i den samme
pop-konto.

Jeg forstår hjælpefilens

add(john) To: "john@mail.serv.er"

som at post til "john@mail.serv.er" skal lande i johns account.

Men det kan jeg ikke få den til.

Fatter jeg intet eller hvad?

Knud
--
"You tweachewous miscweant!"
-- Elmer Fudd

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 13-06-01 22:43

On Wed, 13 Jun 2001 21:09:13 +0200, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg fatter ikke en brik af mailfilt.hst.
>
>Mit problem er at jeg gerne vil have den til filtrere på modtager

(Har du husket at oprette kontoerne? - dumt spørgsmål, men...)

Det du siger du gør, lyder rigtigt, så prøv det her, og kun det her:
(Hvis alt andet fejler gå tilbage til basis).

[*]
add(a) To: "a@b.dk"
add(b) To: "b@b.dk"
add(c) To: "c@b.dk"

(udskift med relevante data.)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-06-01 08:29

Således skrev Peter Alfredsen <peteralf@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Wed, 13 Jun 2001 23:43:20 +0200:

>(Har du husket at oprette kontoerne? - dumt spørgsmål, men...)
>
>Det du siger du gør, lyder rigtigt, så prøv det her, og kun det her:
>(Hvis alt andet fejler gå tilbage til basis).

Nu får jeg lyst til at græde....

Det var et manglende mellemrum mellem To: og "a@b.dk" der var skyld i
balladen.

Nu virker det..

Knud
--
Noir Comme le diable, chaud comme l'enfer,
pur comme un ange, doux comme l'amour."