opgradering af grafikkort?
Fra : Martin & Sara

Dato : 29-01-06 21:50

Hej alle

Jeg overvejer at opgradere mit grafikkort. Mit nuværende er et palit
geforce3 ti200. Jeg vil ofre mellem 1000-1500 kr på et nyt kort. Jeg har kig
på geforce6600GT serien. Er dette det rigtige valg til mit system? Er der
nogle bestemte mærker jeg skal gå efter(gerne forholdsvis støjsvag samt god
ydelse)
Vil gerne kunne spille battlefield2 mm i nogenlunde opløsning.

specs:
Soltek SL-75FRN2 bundkort
512 mb kingston DDR ram
Athlon xp2500+ cpu

Fra : Marni

Dato : 04-02-06 14:08

Jeg ville strække budgettet en lille smule og købe et 6800GT. De er nede i
17-1800 kroner ifølge edbpriser. Det er et godt valg til din cpu, og
væsentlig
hurtigere end et 6600GT.
Husk at købe et med 256mb ram.

Martin.

Fra : Martin & Sara

Dato : 06-02-06 14:05

"Marni" <martin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ville strække budgettet en lille smule og købe et 6800GT. De er nede i
> 17-1800 kroner ifølge edbpriser. Det er et godt valg til din cpu, og
> [...]

Det ser ud som om at det kun er PCI-express kort som er nede i den
prisklasse når man kigger på 6800GT kort. Jeg har desværre kun AGP port på
mit bundkort. Synes at 6600GT er nede i en rimelig prisklasse for AGP-kort,
og har også hørt megen ros omkring disse kort.
Er det vigtigt at have 256 mb ram på kortet til dagens spil, da man så lige
skal smide en plovmand mere for at få dette krav opfyldt.
Kan det passe at der er problemer med at skifte køler ud på mange 6600GT
kort, f.eks. hvis man vil skifte til en zalman køler. Kan et bestemt mærke
anbefales hvis det skal kunne lade sig gøre at skifte køler uden at skulle
til at tilpasse alt muligt først?

Fra : Marni

Dato : 10-02-06 03:39

Hmm, kan godt se AGP kortene ikke er faldet lige så meget.
Du kan jo købe mit? ;)
Jeg har et 6800gt og kender derfor ikke et 6600gt fra andet end hvad jeg
har læst. Har du prøvet at sammenligne kortene på diverse testsites?
Jeg har monteret en Arctic Cooler på mit 6800gt og der var ingen problemer.
Den køre væsentligt langsommere og mere lydløst end den originale,
og alligevel er kortet køligere.