Mozart250
Fra : Uffe Jensen

Dato : 29-01-06 20:42

Jeg har hentet Mozart sym 41 ned fra DR. og kan afspille den i iTunes, med
det er ikke lykkes mig at få den ned på min iPod, den siger filrypen ikke
kan afspille på en iPod (men altså godt i iTunes).
Kan nogen hjælpe mig med at få den ned på iPod'en?

Fra : Mette & René

Dato : 30-01-06 21:05

hvad filtype er den nu?

René

Fra : Uffe Jensen

Dato : 31-01-06 14:56

Det er en mpeg file, jeg har prøvet at konvertere den til mp3 (i iTunes) men
det hjalp ikke. Moske i har en god ide?

Fra : Mads Breddam

Dato : 31-01-06 16:17

> Det er en mpeg file, jeg har prøvet at konvertere den til mp3 (i iTunes)
men
> det hjalp ikke. Moske i har en god ide?

Det her er lidt gætværk.

Jeg har selv hentet nr. 41 fra DR. Den kom ned som .mp3 og fungere fint i
min mp3-afspiller. Hvis den fil du har fået hedder .mpg eller .mpeg til
efternavn kunne det måske være en "podcast" (som jeg altså intet ved om,
udover at det er (kan være) video). Måske er din iPod en ældre model som
ikke kan klare disse. Almindelige mp3-filer burde der ikke være nogen
problemer med (kan mp3-filer licensbeskyttes?).

Måske du skulle prøve at hente igen og være sikker på at du får en .mp3 fil
ned - ikke en der skal gøres noget ved.

http://www.dr.dk/P2/Mozart250/download/20060116141826.htm I den "grå box".

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Uffe Jensen

Dato : 31-01-06 19:17

Tak for "hjælpen" men jeg kan ikke få det til at virke selv om jeg
konverterer den fra 'QuickTime-filmfil' til 'Mpeg-lydfil'
min iPod er ikke 4 måneder gammel og den er løbende blevet opdateret.
Så det virker mærkeligt at det ikke vil lykkes, så hjælp hjælp ...
Uffe

Fra : Mads Breddam

Dato : 31-01-06 21:06

> [...]
> min iPod er ikke 4 måneder gammel og den er løbende blevet opdateret.
> Så det virker mærkeligt at det ikke vil lykkes, så hjælp hjælp ...

Hmm... Altså en quicktime-ting eller noget der hedder .mpg eller mpeg. så
lyder det altså som en videofil, og det er vel ikke tanken? I den grå box
som ses i det link jeg sendte tidligere, er der to muligheder. Statuslinjen
i IE viser at begge link går på filer der hedder .mp3 til efternavn. Så
burde der ikke være noget andet end at højreklikke --> gem destination
om - så er det en filer der hedder .mp3 der kommer ned og som ikke skal
konverteres til noget andet. Hvor .mpeg, .mpg og quicktime kommer fra har
jeg ingen anelse om.

Har du prøvet at hente filen igen?

--
Mvh.: