Endnu en kværnet skrue...
Fra : Dak

Dato : 29-01-06 19:20

Ja det er et stykke tid siden jeg har rodet med min bil og ja.. så er der
logisk nok også længere tid imellem hvad jeg kan gøre af skade på min bil.

Nå men det drejer sig om min venstre baglygtesæt. ja selve glas/plastic man
sætter på bilen så den er rød og gul de rigtige steder da pærerne kun er
hvide. Men Jeg kan stadigvæk ikke få bugt med at den er utæt. Så i
min desperation prøvede jeg i dag at tage skidtet af og begynde helt forfra.

Og når jeg mener forfra, så mener jeg forfra på min måde. Som en ægte
MacGyver man er på man jo bruge de ting som man har ved hånden. Så mine
ingredienser til dagens opgave er: 2 forskellige slags spraylim(begge til
ovn og emhætte osv. lånt fra fælleskøkkenet), universel lim på tube og en
dåse undervognsbehandlings spray, bitumen.

Nå ja man skal jo eksperimentere lidt engang i mellem så jeg startede med at
tage universel limen og smører på mellem den skumgummi pakning og selve
plastic baglygten. Derefter sprøjter jeg bitumen på selve skumgummiet(da jeg
kan læse det har en vandafvisende effekt). Derefter sprøjter jeg ellers et
mega tykt lag spraylim på selve karrosseriet hvor lygten skal sidde, og jeg
mener "ligesom om det er en snotklat der drypper" tykt lag lim på.
Og nu tager jeg så lygten på og skruer til. Men ak ja, den ene af de 6
skruer knækker og en anden er tæt på. Nå ja men så hvis dette ikke
virker så skal den jo alligevel ud eller jeg skal have fat i noget
2-komponentlim så den kan bliver der permanent, så jeg kan jo lige så godt
spray lim over det hele.

Så nu har jeg en baglygte som måske sidder godt fast men afventer tíl det
første regnvejr for at se om den er tæt, igen igen...

Så hvis der er nogen som skal kassere en venstre baglygte så klap lige
hesten, kender nok en som kan bruge en senere.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap