Hvilken version bruger i?
Fra : Frederiksen

Dato : 29-01-06 18:19

Hej.

Hvilke(n) Delphi version(er) bruger i?

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 29-01-06 19:12

hey...

mange..*S*

lige for tiden
D7 70%
D5 20%
D2005/2006 10%

/finn

Fra : Frederiksen

Dato : 29-01-06 19:42

Hej.

Hvad for udgaver. PE, Pro, Ent, Architect?

Jeg kan ikke se, hvordan man kan redistribuere BDE, hvis man kører med
Architect. (jeg ved ikke med de nyere udgaver). Jeg kan desuden kun
finde info og downloads til Pro og Ent omkring emnet. Jeg kan finde BDE
5 Merge Module til Pro og Enterprise, men ikke til Architect.

Er der nogle, der ved noget om dette?

Hvad er i øvrigt baggrunden for at bruge D7, D5, D2005/2006? Hvis du
har D2005/D2006 er de så ikke tilstrækkelige?

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 29-01-06 21:49

hej...

flg grunde...

D2006 - lige kommet
D2005 - ikke for stabil
D7 - Super, bruger jeg mest lige nu
D5 - Super, bruger jeg pga indkøbte komponenter, som jeg ikke har villet
betale for at faa opdateret...

mht BDE er jeg blank...*S*

/finn

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 21:06

Vi bruger Delphi 2005.

Jeg kan dog heller ikke helt fange, hvorfor mange herinde har så mange slags
Delphi.

Er der så store forbedringer fra version til version, at det kan svare sig
at investere i alle udgaverne?

Medmindre man har købt komponenter til tidligere udgaver, kan man så ikke
med fordel konvertere sine programmer til nyere udgaver af Delphi og
udelukkende arbejde med sin nyeste udgave?

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 30-01-06 22:33

hej....

her er MIN mening og erfaring.....

Delphi er teoretisk set blivet forbedret hver eneste gang... men kun i
teorien.... Det er ved hver ny release kommet nye ting til... men
specielt ved D4 gik det helt galt....

D3 var den første hvor næsten alt kunne lade sig gøre...den var god og
stabil.

efter min mening er D5 og D7 de bedste.... de starter hurtigt og de dur
altid... D7 har lidt flere features som gør den hurtugere at arb. med.
men D5 er ogsaa en perle....

D6 og D8 ...forbigaaes i tavshed....de bidrager ikke med noget....

D2005 er efter min erfaring ikke noget at raabe hurra for...
D2006 ??? har ikke arb. saa meget med den.... den kan en masse, meeeeenn
deeen eerrrrr laaannngsoooom ....

Jeg kunne ikke drømme om at konvertere et gl. project (d5 eks ) til
D2006. med mindre at 2006 gør noget muligt, som D5 ikke gjore... og det
er der ikke mig bekendt....

/finn

Fra : PØLLE

Dato : 30-01-06 23:04

| specielt ved D4 gik det helt galt....

Jeg har fulgt udviklingen lige siden D1, men bruger nu D4 lige siden, den
var med et computerblad. Jeg har ikke fundet nogen mærkværdigheder i D4, men
jeg har selv laver nogle komponenter med scroll-mus.

PØLLE

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-01-06 09:30

"Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> wrote in message

> Jeg kan dog heller ikke helt fange, hvorfor mange herinde har så mange
> slags Delphi.

Der kan være mange forklaringer på det. Jeg udvikler f.eks. komponenter og
sælger dem. Derfor har jeg behov for at kompilere dem på mange versioner af
Delphi. Af samme årsag er Borland så flink at forære mig Delphi, så udgiften
er til at overse

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 16:13

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> wrote in message

> Der kan være mange forklaringer på det. Jeg udvikler f.eks. komponenter og
> sælger dem.

Okay. Har du en side, hvor man kan se, hvilke komponenter du sælger i
tilfælde af interesse.

> Derfor har jeg behov for at kompilere dem på mange versioner af Delphi. Af
> samme årsag er Borland så flink at forære mig Delphi, så udgiften er til
> at overse

Okay. Hvad får Borland ud af det?

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 31-01-06 16:48

hey...

> Okay. Hvad får Borland ud af det?

flere der bruger DELPHI....

/F

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-01-06 17:09

> Okay. Har du en side, hvor man kan se, hvilke komponenter du sælger i
> tilfælde af interesse.

Her: www.routeware.dk
Men næppe noget du har brug for.

> Okay. Hvad får Borland ud af det?

Forhåbentlig flere kunder, da der så er flere 3. partsprodukter som
understøtter Delphi.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 18:31

> "Museumsmedarbejderen" <Industrimuseet> wrote in message

> Her: www.routeware.dk
> Men næppe noget du har brug for.

Måske ikke, men nogle må jo have brug for det, ellers kan det jo ikke løbe
rundt.

> Forhåbentlig flere kunder, da der så er flere 3. partsprodukter som
> understøtter Delphi.

Korrekt.

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 23:37

"Frederiksen" <msfrederiksen@ofir.dk> wrote in message

> Jeg kan finde BDE
> 5 Merge Module til Pro og Enterprise, men ikke til Architect.

BDE er den samme for både Enterprise og Architect, hvis jeg ikke tager meget
fejl.

hilsen
Uffe

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 31-01-06 14:22

Glem BDE'en.

Den har ikke været opdateret siden 2001. Den er fyldt med fejl.

Det er faktisk for dårligt at Borland ikke frigiver produktet som Open
Source, så alle os der stadigvæk vedligeholder Applikationer, som bruger
BDE'en kan rette nogle af alle de fejl den indholder.

BDE'en er det samme i alle versioner af Delphi.

/Brian

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-01-06 14:40

> BDE'en er det samme i alle versioner af Delphi.

Og det er så faktuelt forkert. BDE i delphi pro indeholder kun drivere til
dbase, paradox og lignende "små" databaser. De store versioner af delphi
indeholder også drivere til MS SQL, Oracle, Interbase etc.

hilsen
Uffe

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 31-01-06 14:53

Ja. Ok.

Jeg mente, at det var samme versionsnr. af BDE'en afhængig af Delphi
versionen. Altså i Delphi 7 medfølger BDE 5.0 i alle udgaverne af Delphi 7
(Std, Pro, Ent, Arc).

Det er rigtigt, at SQL drivere, osv. kun medfølger i Enterprise og Architect
udgagen.

Undskylder naturligvis mit svagt formullerede svar (o;

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 16:10

"Brian Andersen (www.europeansoftwarehouse.com)" <x@x.x> skrev i en
meddelelse news:5tJDf.5848$Cl2.134320@news000.worldonline.dk...
> [...]
> BDE'en kan rette nogle af alle de fejl den indholder.
>
> BDE'en er det samme i alle versioner af Delphi.

Okay. Hvad vil du så anbefale?

Jeg har nemlig stort set kun fået læst/hørt/tudet ørene fulde af, at BDE¨'en
var løsningen, når man i Delphi snakker databaser.

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 01-02-06 09:27

BDE'en er simpel og er god til enkelt bruger løsninger, hvor data ikke
bliver for stort.

Men snakker vi større løsninger med flere brugere, så holder BDE'en ikke!
Jeg ville anvende dbExpress og MSSQL, FireBird, mm. til større systemer.

BDE'en/Paradox er en Desktop Database og her foregår al processering på
klienten. Ved en SQL server, foregår al processering på serveren.
BDE'en/Paradox kræver derfor ekstrem meget netværkstrafik ved store
operationer.

/BRian

Fra : Harald

Dato : 01-02-06 10:35

"Brian Andersen (www.europeansoftwarehouse.com)" <x@x.x> skrev i en
meddelelse news:Ve_Df.6224$Cl2.134446@news000.worldonline.dk...
> [...]
> klienten. Ved en SQL server, foregår al processering på serveren.
> BDE'en/Paradox kræver derfor ekstrem meget netværkstrafik ved store

Jeg bruger dbExpress og MySQL også til mindre løsninger og det fungerer
ganske glimrende.
Nogen der kan anbefale en dbExpress driver der understøtter MySQL 5 og som
er gratis?

/HK

Fra : John

Dato : 30-01-06 00:07

"Frederiksen" <msfrederiksen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvilke(n) Delphi version(er) bruger i?

2006 pro, virker rimelig stabil indtil videre men underligt layout.

John

Fra : Khvm

Dato : 30-01-06 14:32

John wrote:
> 2006 pro, virker rimelig stabil indtil videre men underligt layout.
>
> John

Du kan vælge klassisk desktop

Ken

Fra : John

Dato : 31-01-06 16:18

"Khvm" <khvmsnabela@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan vælge klassisk desktop
>
> Ken

Det ændre da ikke noget, layoutet er stadig underligt.

John

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-06 00:37

D3 til et enkelt gammelt projekt
D7 til det meste.
D2006 til enkelte nye projekter.

Derudover er D5, D6, D8 og D2005 også installeret, men anvendes sjældent.

hilsen
Uffe

Fra : Harald

Dato : 30-01-06 21:13

"Frederiksen" <msfrederiksen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvilke(n) Delphi version(er) bruger i?

Jeg kan beherske mig , jeg har Delphi 4 proff. og Delphi 7 proff. men jeg
har for kort tid siden geninstalleret WinXP (ny maskine) og kører nu kun med
Delphi 7 proff. Mine programmer lavet i Delphi 4 konvertere jeg så til
Delphi 7 (kun småting der skal ændres) efterhånden som jeg får brug for det.

/HK

Fra : dh8000

Dato : 18-02-06 15:35

"Frederiksen" <msfrederiksen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Hvilke(n) Delphi version(er) bruger i?

Hej.

Som opfølgning til denne tråd, så synes jeg da også, at det kunne være meget
spændende at høre, hvad i ellers bruger og på den måde udveksle erfaringer
for, hvad der findes på markedet og hvad der "du'r" / ikke "du'r".

Hvad bruger i til

- databaser?
- udskrifter / rapporter?
- grafik (ikoner mv.)
- ellers af relevans?

Jeg bruger paradox, QuickReport, ImageEditor og diverse downloadede gratis
komponenter

Fra : Harald

Dato : 18-02-06 16:28

"dh8000" <dennishartvigsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - ellers af relevans?
>
> Jeg bruger paradox, QuickReport, ImageEditor og diverse downloadede gratis

dbExpress og MySQL til databaser
Microsoft Word til udskrifter
grafik ikoner mv., kun dem der følger med D7 som standard
ellers nogle enkelte freeware små komponenter

/HK