iTunes problemer
Fra : Gerhard

Dato : 13-06-01 17:04

Jeg har problemer med at spille mp3 filer på iTunes, som jeg har lavet
på en Wintel PC med Musicmatch. Sangene stopper et par sekunder før
slut og iTunes fortsætter med det næste nummer. Er der nogen, der
kender problemet - og har måske en løsning...

hej

Gerhard

Fra : Dennis Højsholt

Dato : 13-06-01 17:36

Hej Gerhard,

Prøv at hent iTunes Associator på version Tracker:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=10143

Træk og slip Musicmatch filen over i iTunes Accociator...
Det er måske løsningen på dit problem???

Mvh,

Dennis

On 13/06/01 18:04, in article
ef2aad9d.0106130804.7b0b3376@posting.google.com, "Gerhard" <gepi@get2net.dk>

Fra : Gerhard

Dato : 14-06-01 07:54

Tak for svaret. Desværre forsvinder problemet ikke på trods af iTunes
Associator. Jeg havde allerede før brugt et andet skript (File Type to
iTune) på nogle af filerne, hvilket heller ikke virkede.

Det må være noget i tidskodningen, der ikke fungerer. Sangen slutter,
når tidstælleren har nået den tid, der er angivet for sangen. Det
stemmer bare ikke overens med den faktiske fillængde. Det sjove er, at
sangen slutter rigtig, hvis jeg manuelt trækker sangen igennem et
stykke. Mystisk...

Jeg har også prøvet at konvertere ID3 version og teksttegn - uden
held. Det eneste, som hjælper, er en regelret import af filen (menu:
avanceret/ konvertere til mp3), hvilket tager lige så lang tid, som en
konvertering fra Cd'en.

Mvh

Gerhard

Fra : Ben Knudsen

Dato : 14-06-01 08:34

gepi@get2net.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>stemmer bare ikke overens med den faktiske fillængde. Det sjove er, at
>sangen slutter rigtig, hvis jeg manuelt trækker sangen igennem et

Har du forsøgt med andre mp3-playere på mac'en? På den måde kan du isolere
problemet til enten din iTunes-installation eller fejl i mp3'erne.

Mvh Ben

Fra : Gerhard

Dato : 16-06-01 21:54

writes:

> Har du forsøgt med andre mp3-playere på mac'en? På den måde kan du isolere
> problemet til enten din iTunes-installation eller fejl i mp3'erne.
>
> Mvh Ben

Sangene fungerer perfekte med fx Musicmatch for Mac... Problemet må ligge i
iTunes.

Mvh

Gerhard

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-06-01 23:07

> [...]

> slut og iTunes fortsætter med det næste nummer. Er der nogen, der
> kender problemet - og har måske en løsning...

Problemet findes også i SoundJam, som iTunes er baseret på. Jeg gætter
på st det er VBR filer der giver problemet
--
Jesper Oersted.
"Beware what you wish for, especially if it's 13-and-a-half

Fra : Gerhard

Dato : 17-06-01 21:26

> Problemet findes også i SoundJam, som iTunes er baseret på. Jeg gætter
> på st det er VBR filer der giver problemet

That's right!

Gerhard
--
Gepi (at) get2net (dot) dk