Italiensk ateist kræver retssag om Jesus' ~
Fra : Cyril Malka

Dato : 29-01-06 00:08

(28/01-2006) - I går skulle den italienske ret sætte sig ind i en klage
anbragt af den italienske militante ateist, Luigi Cascioli om Jesus'
eksistens. Læs resten her: http://www.nytestamente.org/content/view/19//
--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente ... Fortæller man dig alt? : http://www.nytestamente.org

Hogwasher, Premier News and Mail for OS X
http://www.asar.com/cgi-bin/product.pl?58/hogwasher.html

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-01-06 02:37

"Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> wrote in message
> (28/01-2006) - I går skulle den italienske ret sætte sig ind i en klage
> anbragt af den italienske militante ateist, Luigi Cascioli om Jesus'
> eksistens. Læs resten her: http://www.nytestamente.org/content/view/19//

Er der noen som tror at Italia har dommerer og jurymedlemer nok som ikke lar
seg bestikke til en "rett dom"?

HM

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-06 09:29

"Harald Mossige" <haraldmnospam@hkabel.no> wrote in message

> "Cyril Malka" <malka@nytestamente.org> wrote in message
>
> Er der noen som tror at Italia har dommerer og jurymedlemer nok som
> ikke lar
> seg bestikke til en "rett dom"?

Mon ikke sagen afvises som irrelevant for et moderne retsvæsen.
Ellers er at sige at vi må definere hvad menes med "personen Jesus"
Der var mange landsbyprofeter i den turbulente besættelsestid i
Israel, en af dem som romerne har registreret noget om er Johannes
Døber.
En anden korsfæstedes på cirka den tid, og derfor vil jeg modsat Georg
Brandes sætte ret høj sandsynlighed på at Jesusperson med mange af
NT-data som sande har eksisteret.

Men jeg vil sætte et par % sandsynligghed på at der er to forskellige
som Paulus og evangelisterne har blandet sammen, da de stiftede
religion udfra egen og andres hukommelse.

Vi ved at religiøse ledere er ikke sandhedsvidner, fx Muhammed. Ofte
er selvmodsigelser simpelthen for tykke og gennemskuelige. Så odds 90%
sætter jeg på at ham der fødtes i krybben og ham der korsfæstedes er
en og samme, hvis marsmænd har videooptagelser og beviser dermed
kommer for en dag.

Placebohelbredelserne er overbevisende i NT, - Lazarus var nok
skindød.
"Opståen fra de døde" kan bestå i skindød på korset, hvilket fakirer
nok kan præstere ved isotoniske muskelsammentrækninger, der holder
lymfen i cirkulation.

At jeg er kristen har intet med bevisligheder om hvad skete dengang at
gøre. Debatterne der har kørt siden har samarbejdet NT og nordisk
livsfilosofi, især via geniet Grundtvig, så en anti-gerningsretfærdig
livsstil er blevet resultatet og derfor ser jeg Danmark som et
kristent land og deler folkets tro - og min kones
buddhisme-ateisme-hybrid. (Buddhisme er faktisk ateisme og filosofi)

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-01-06 10:46

Manden talte jo i gåder:
Han mente han var mere dreven end sine egne!
jamen han mente jo at kunne gennemskue Dem!
- Altså op på Korset med Kalorius,
- kom ikke her og bliv væk, kan han sige.

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-01-06 11:00

Du går for hårdt til Træspritten Harald,
- det er jo immervæk noget der trækker søm ud.
Adam.

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-01-06 17:41

Harald Mossige <haraldmnospam@hkabel.no> skrev:

> [...]
>news.free.fr...
>
>Er der noen som tror at Italia har
>dommerer og jurymedlemer nok som ikke lar

Hvad er problemet Harald?

Manden står frem med Navns Nævnelse!

- Iøvrigt kan det fristes:
Til at nævne Den del af, jeg tror det hedder " Stats Anklagere "
der har stået frem med navns nævnelse i blandt andet Italien:
Og det Ikke altid med en lige lykkelig udgang!

Så vis lidt respekt Harald!
Adam

Fra : Claudio Adam

Dato : 29-01-06 10:29

Er manden Jøde?/Zionist?
- eller simpelt: Bare ansat til røre rundt i Stuvningen?

Adam.

NB: støn, (subst.- net,støn, -nene
1. en tung og besværet udånding som udtrykker anstrengelse.
afl. af stønne.

Fra : Be Ka

Dato : 29-01-06 22:37

Cyril Malka wrote:
> (28/01-2006) - I går skulle den italienske ret sætte sig ind i en
> klage anbragt af den italienske militante ateist, Luigi Cascioli om
> Jesus' eksistens. Læs resten her:
> http://www.nytestamente.org/content/view/19//

So what? hvad forsøger du at sige?