Slåning af græs
Fra : Martin G. Berg

Dato : 28-01-06 20:59

Hvis man skal have slået ca 800kvm græs jævnligt iløbet af sommerhalvåret,
hvad skal man så regne med at betale for det? Hvor henvender man sig i det
sydlige Århus Område.

Hilsen Martin
Tranbjerg

Fra : Poul Nielsen

Dato : 29-01-06 14:51

"Martin G. Berg" <mgb@fjern.c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man skal have slået ca 800kvm græs jævnligt iløbet af sommerhalvåret,
> hvad skal man så regne med at betale for det? Hvor henvender man sig i
> [...]

Du har sgu da valgt det helt rigtige tidspunkt at spørge på.

Fra : Martin G. Berg

Dato : 29-01-06 16:50

Ja det er fordi den lokale legeplads skal nedlægges fordi ingen vil slå
græsset. Da jeg syntes det er lige rigeligt meget græs og slå med min lille
haveplæneklipper, ville jeg se hvad det ville koste at bevare legepladsen.
Der er borgermøde i næste måned og der vil jeg gerne have nogle forslag med.

Hilsen martin

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-01-06 18:15

> [...]
> græsset. Da jeg syntes det er lige rigeligt meget græs og slå med min
> lille haveplæneklipper, ville jeg se hvad det ville koste at bevare

Lad det gå på skift blandt mulige brugere
De fleste grundejerforeninger er så store, at hver boligejer max kommer til
at slå en gang om året. Eller en liste, hvor brugerne kan skrive sig på. Er
der for få, så bliver man tvangsudskrevet hvis man har små børn. Mange
muligheder.

Mvh Maria

Fra : Martin G. Berg

Dato : 29-01-06 19:14

Det er forsøgt, græsset blev bare ikke slået. Vi har ikke boet her så
længe, men det har åbenbart været et problem længe.

Fra : SB

Dato : 31-01-06 08:49

> Det er forsøgt, græsset blev bare ikke slået. Vi har ikke boet her så
> længe, men det har åbenbart været et problem længe.
>
> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

vi fik engang et tilbud på 1000 m2 det kostede 400 kr. pr gang ved den
lokale anlægsgartner

Søren

Fra : Max

Dato : 29-01-06 19:55

Hej Martin

> min lille haveplæneklipper, ville jeg se hvad det ville koste at
> bevare legepladsen. Der er borgermøde i næste måned og der vil jeg
> gerne have nogle forslag med.

Tag telefonbogen og ring til et par anlægsgartnere og få dem
til at give et tilbud på jobbet, det er den eneste langtidshold-
bare løsning på det problem.

Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-01-06 17:14

On Sun, 29 Jan 2006 14:51:01 +0100, "Poul Nielsen" <555@get2net.dk>
wrote:

>det
>
>Du har sgu da valgt det helt rigtige tidspunkt at spørge på.

Hvorfor dog hidse sig op over at nogen er i god tid? Der er ikke mere
end 10-12 uger til græsset skal klippes første gang.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : jones_net

Dato : 30-01-06 11:07

"Martin G. Berg" <mgb@fjern.c.dk> wrote in message
> Hvis man skal have slået ca 800kvm græs jævnligt iløbet af sommerhalvåret,
> hvad skal man så regne med at betale for det? Hvor henvender man sig i
> det sydlige Århus Område.

Du skal nok have fat i en anlægsgartner, alternativt finde en privat til
jobbet.

Jeg har 900 kvm græsplæne, som kun er afbrudt af lidt bede. Det er let at
slå, og det tager 1½ - 2 timer per gang med en selvkørende motorklipper. En
anlægsgartner bruger nok samme tid (lidt transport og afrunding i
timetallet), og så koster det måske 250 - 300 kroner i timen ex. moms.
En privat kan gøre det for 100 - 150 kroner i timen, men så skal I nok selv
stille græsslåmaskine til rådighed. En traktor kan erhverves for ca.
10.000,- incl. moms

En sidste løsning er at gå sammen med andre i området, og få deres havemand
til at slå græsset for en god pris...

At få beboerne til at gøre det på skift er efter min erfaring ikke en
holdbar løsning, og desuden kan man ikke altid tvinge beboerne til arbejde
(i følge loven).

/J