"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:43dbb06c$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Peter" skrev
>
> > Jeg har købt tre termoruder hos et firma der kalder sig "Glas direkt"
> >
www.glas-direkt.dk Det med det direkte var det nu så som så med. Først
> > var
> > ruderne forsinket og da de så endelig dukkede op havde "Glas direkt" kun
> > bestilt to af de tre ruder som jeg havde betalt for. Jeg rykkede for den
> > sidste rude og fik ikke noget svar. Nu er jeg i tvivl skal jeg anmelde
han
> > og kan jeg anmelde ham for svig. Hvad er mine rettigheder i det her.
>
> Det er svært at sige, du skriver jo ikke noget konkret om noget som helst,
> f.eks.
>
Nej og det er heller ikke nødvendigt, fordi jeg har betalt for en vare som
ikke er dukket op, det fremgår ret tydeligt af mit indlæg. Jeg kan jo ikke
anklage nogen for noget som helst. Hvis jeg ikke forlods har betalt for
varene, så megen logik bør man have før end at man svarer på mit indlæg,
altså at spørge om jeg har betalt med "dankort" eller ej er jo forrykt, jeg
mener han har jo hævet sine penge, så meget burde stå klart.
> Hvad var leveringstiden sat til og hvad blev den på de ruder der er
kommet?
> Er du sikker på den sidste rude ikke er på vej?
Du må vel også kunne læse mellem lnjerne, det er ret tydeligt at det ikke er
leveringstiden der er det store problem her. og hvis ruden er på vej?, jamen
hvorfor fortæller han mig det så ikke det?. Jeg har jo skrevet til ham ikke
én men flere gange endda.
> Du har rykket skriver du, hvornår? i morges, eller mange gange og i lang
> tid.
Jeg har rykket 6 gange, 3 gange telefonisk og 3 gange skriftligt
> Hvis du nu havde skrevet et eller andet i denne stil.
> " jeg bestilte og forudbetalte med dankort 3 ruder 15 nov. til levering 2
> dec. men har kun fået 2. d. 20 dec. og har hver dag siden forsøgt at
komme
> i kontakt med firmaet både med mail og telefon men uden held.
> Hvad synes I næste træk skal være".
Hvorfor være så nedladende og belærende, jeg spurgte blot til mine
rettigheder
ikke andet.
> Så ville jeg foreslå dig at henvende dig i din bank og få betalingen
trukket
> tilbage, dernæst sende firmaet betaling for de ruder der er kommet.
>
> Din overskrift "Svindel ved webhandel" er direkte misvisende, og siger
mere
> om dig end om firmaet.
> "Manglende levering" havde været bedre.
>
Ja du kan have ret i at der er tale om manglende levering, men i så fald
hvorfor svarer han mig ikke, der er nu gået 3 uger siden jeg skrev til ham
at jeg ikke havde fået den rude som jeg havde betalt for. Iøvrigt hvad er
forskellen mellem svig og manglede levering?? hvis ruden ikke kommer. Og
hvis han virkelig vil levere den vare som jeg har betalt for, hvorfor
skriver han så ikke bare hvornår jeg cirka kan regne med at ruden den bliver
leveret.
> Derudover skal du huske på at der er firmaer der har folk som dig selv
> ansat, så konkret info om forsinkelser lader sikkert noget tilbage at
ønske.
>
> mvh
> Alex Christensen
Jamen hvorfor skulle det være det?, jeg er jo hans kunde, han kan jo skrive,
det er jo det han får sin løn for.