Døtre af berømte musikere
Fra : O(rdblid)

Dato : 28-01-06 17:04

Jeg er ved at sammensætte en cd med numre udført af døtre af kendte
musikere.

Eksempler:

Neneh Cherry (datter af Don Cherry)
Norah Jones (datter af Ravi Shankar)
Bebel Gilberto (datter af Joao Gilberto)
Petra Haden (datter af Charlie Haden)

Der er også en Nancy Sinatra (men hun kommer nu ikke med på cd'en - jeg
kan ikke lige li' hendes musik).

Kan I komme med forslag til kandidater?

--
Søren O

Fra : -=JF=- priv

Dato : 28-01-06 17:13

"O(rdblid)" <olsen524@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at sammensætte en cd med numre udført af døtre af kendte
> musikere.

Der er jo Nathalie Cole, datter af Nat King Cole.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-06 17:13

On Sat, 28 Jan 2006 17:04:25 +0100, "O(rdblid)" <olsen524@mail.dk>
wrote:

>Kan I komme med forslag til kandidater?

Kim Wilde - Marty Wilde

Whitney Huston er niece til Dionne Warwick, men det tæller jo ikke
helt det samme

/Alex

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-01-06 18:47

Alex Linaa skrev:
> Whitney Huston er niece til Dionne Warwick, men det tæller jo ikke
> helt det samme

Hun er også datter af Cissy Houston, som er en halvberømt soul- og
gospelsangerinde.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Holst

Dato : 28-01-06 17:18

O(rdblid) wrote:

> Kan I komme med forslag til kandidater?

Annette Heick, Natalie Cole og så kan jeg ikke lige komme på flere lige nu.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 28-01-06 17:18

> [...]
> Petra Haden (datter af Charlie Haden)
>
> Der er også en Nancy Sinatra (men hun kommer nu ikke med på cd'en - jeg

Wilson Phillips - Carnie og Wendy - døtre af Brian
- Chynna Phillips - datter af John og Michelle

Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 17:26

> [...]
> Petra Haden (datter af Charlie Haden)
>
> Der er også en Nancy Sinatra (men hun kommer nu ikke med på cd'en - jeg

____________________

Ja, og du får lige nogle sønner med i farten:

Tony (Søn af forsangeren i "De Randfichten") "Medvirker i alle
slagermusikshow i Tyskland

Nicole (Datter af forsangeren i "De Ladiner") "Blev nr. 2 som
Musikantenprinsessin 2005

Anton (Søn af "Manuella Vulf") Medvirkede i "Medvirkede i den tyske
hitparades "Musikantenprinsen und prinsessin 2005

Andrea (Datter af "Manuelle Vulf") Har medvirket i MDRs Musikantenschencke"
______________________

Så er der lige en jeg ikke er helt sikker på. Jeg ved altså ikke om Linda
Gail Lewis er datter eller søster til Jerry lee Lewis.
Hun har udgivet en cd hvor Van Morrison også medvirker
______________________

Anette Heick (Datter af Keld Heick)

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-06 17:25

On Sat, 28 Jan 2006 17:26:22 +0100, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Tony (Søn af forsangeren i "De Randfichten") "Medvirker i alle
>slagermusikshow i Tyskland

Kendte musikere Åge, kendte musikere!

Ikke de der tyske marginalprodukter, når manden spørger om berømte
musikere.

Fra : Max

Dato : 28-01-06 19:29

Hej Åge

> Linda Gail Lewis er datter eller søster til Jerry lee Lewis.
> Hun har udgivet en cd hvor Van Morrison også medvirker

Pas dog på, det er lige før du afsløre dig selv ved at
nævne den slags navne.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 21:27

> Pas dog på, det er lige før du afsløre dig selv ved at
> nævne den slags navne.
>
> Mvh Max

_____

Ikke forstået ???
En af mine favoritgenrer er rock`n`roll

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 28-01-06 22:09

Hej Åge

> Ikke forstået ???
> En af mine favoritgenrer er rock`n`roll

Hvad så med Van Morrison ?

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 23:06

> Hej Åge

> Hvad så med Van Morrison ?
>
> Mvh Max

______

Hvad så hvad med ham ??????

Fra : Max

Dato : 28-01-06 23:17

Hej Åge

> Hvad så hvad med ham ??????

Ja, han har jo ikke noget med rock and roll musik at gøre.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 10:03

> Ja, han har jo ikke noget med rock and roll musik at gøre.
>
> Mvh Max

_________________

Genremæssigt er Van Morrison er et almindeligt kendt navn indenfor
rock`n`roll i den blidere genre.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 29-01-06 11:08

Hej Åge

> Genremæssigt er Van Morrison er et almindeligt kendt navn indenfor
> rock`n`roll i den blidere genre.

Tak, så levede du op til alle mine fordomme om dig, du snakker
jo bare og aner intet om hvad du egentlig siger :)

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 12:31

> Tak, så levede du op til alle mine fordomme om dig,
>
> Mvh Max

_____

Betyder intet. P3 lyttere og sån sejler rundt i musikgenrerne som en fuld
sømand på nordatlanten. Men der er jo ikke noget at sige til det. når helé
ens musik"kultur" stammer fra al det sæavanlige larme-radio.
Det er i hvert fald ikke der man får almindelig musikviden. De tror at
alt hvad der spilles på deres radioer tilhører een og samme genre uanmset
hvordan det lyder.
Det er egentlig sørgeligt, for med årene får vi mange musikkalske
fjern-kuturelle an-alfabeter. Det er med at få noget skrevet ned, inden
almindelig viden går tabt.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 12:41

On Sun, 29 Jan 2006 12:31:15 +0100, "Åge Halldorsson"
> [...]

> Det er egentlig sørgeligt, for med årene får vi mange musikkalske
>fjern-kuturelle an-alfabeter. Det er med at få noget skrevet ned, inden

Hvis man erstatter "P3" med "Dansktop" i det ovenstående, så har du
skrevet den perfekte selvbiografi.
Du er da godt nok den musikalsk mest smalsporede person jeg nogensinde
har oplevet.

/Alex

Fra : Max

Dato : 29-01-06 12:57

Hej Åge

> Betyder intet. P3 lyttere og sån sejler rundt i musikgenrerne som en
> fuld sømand på nordatlanten. Men der er jo ikke noget at sige til
> det. når helé ens musik"kultur" stammer fra al det sæavanlige

Du gør dig selv til grin med dine fordomme, jeg personlig er altså
fra tiden før P3 og det er ikke via den station jeg har modtaget
min kultur.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 14:00

> Du gør dig selv til grin med dine fordomme, jeg personlig er altså
> fra tiden før P3 og det er ikke via den station jeg har modtaget
> min kultur.
>
> Mvh Max
___

Der er som bare tale om ganske almindelig grundlæggende viden om
musikgenrer. Og her i NG er der altså ikke mange folk som har det. Der er jo
en del noget alternative musikfolk her. det er svært at komme udenom.

Hilsen åge

Fra : Max

Dato : 29-01-06 16:28

Hej Åge

> Der er som bare tale om ganske almindelig grundlæggende viden om
> musikgenrer. Og her i NG er der altså ikke mange folk som har det.

Ja, en grundlæggende viden du absolut ikke besidder, det ville være rart
hvis du engang imellem var knap så alternativ.

Mvh Max

Fra : Esben I.

Dato : 31-01-06 22:37

Max wrote:
> Ja, han har jo ikke noget med rock and roll musik at gøre.

lidt.. har du hørt Van Morrison & Them ?
mvh
Esben I.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 31-01-06 22:47

Esben I. wrote:

[Van Morrison]

> lidt.. har du hørt Van Morrison & Them ?

Hvis de var noget, var de da inspireret af r'n'b og tidlig soul-musik.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-06 16:14

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse

> Hvis de var noget, var de da inspireret af r'n'b og tidlig soul-musik.
>
> Lars

____

Du sejler altså rundt i det med musikgenrer

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 10:51

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43db998d$0$104$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Anette Heick (Datter af Keld Heick)

______

Så er der "Trine Dyrhholm" som jo er gået tilbage til dansktopmusikken. Hun
har i øjeblikket et af de største radiohits med "Avenuen".
Hendes forældre var med i "Vocal Focal", som havde dansktophit med "Lad
mig se dig smile" i 1973.

Gitte Hænning - Datter af Otto Hænning. (Hun er kendt for "Unge dag" og
mange andre hits)

Hvad med "Snapshot". Har en af pigernes forældre ikke noget med musik at
gøre ???? - jeg kan ikke huske det.

PS:
Og udenfor programmet lige en søn:
Claus Asmussen (Shubidua) - Søn af Svend Asmussen

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-01-06 17:22

On 2006-01-28, O(rdblid) <olsen524@mail.dk> wrote:
> Kan I komme med forslag til kandidater?

Jeg har en cd med Lone Boyd, der vidst nok er datter af Lis og Per ;)

/Sune

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 17:42

"O(rdblid)" <olsen524@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at sammensætte en cd med numre udført af døtre af kendte
> musikere.
____________________

Her er lige lidt mere.

"Caroline og Cecilie Hansen" (Døtre af Johnny Hansen, forsanger i "Kandis".
De synger "Søren banjomusus" på "Bjørn og Okay`s nye jule-cd 2005

"Tanja" (Datter af forsangeren i "Limfjordsduoen")
Hun har udgivet 5 lp-er / cd-er ?
Nr. 1: Tanja og Limfjordsduoen
Nr. 2: Tanja synger julesalmer
Nr. 3: Tanja sunger kvikke julesange
Nr. 4: Den hvide svane
Nr. 5: Spred lidt solskin

Her kommer altså lige et par sønner, hvis du skulle finde på at lave sådan
en cd.
Johnny Hansen (Søn af Bjørn Hansen, forsanger i "Bjørn og Okay"

Bo Young (Søn af Jodle Birge)

Hilsen Åge

Fra : O(rdblid)

Dato : 28-01-06 18:07

Åge Halldorsson wrote:

> De synger "Søren banjomusus" på "Bjørn og Okay`s nye jule-cd 2005

Ikke for at virke kværulantisk ... men jeg har ikke tænkt mig at brænde
en cd hvor både Petra Haden og Bjørn & Okay er på.

--
Søren O

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-01-06 18:48

> Ikke for at virke kværulantisk ...

SV: Nej nej. Det er der heller ingen som siger

> men jeg har ikke tænkt mig at brænde en cd hvor både Petra Haden og Bjørn
& Okay er på.

SV: Nå nå. Nu ved jeg ikke lige hvem, Petra er, men der bliver vel også til
2 cd-er.

Fra : O(rdblid)

Dato : 28-01-06 17:37

O(rdblid) wrote:
> Jeg er ved at sammensætte en cd med numre udført af døtre af kendte
> musikere.

Tak for Natalie Cole ... hende havde jeg glemt.
Kom også lige i tanke om Anoushka Shankar, som _også_ er datter af Ravi
Shankar.
Af danskere: Malene Mortensen, datter af Niels Jørgen Steen (vist nok).

--
Søren O

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-01-06 17:54

> [...]
> Shankar.
> Af danskere: Malene Mortensen, datter af Niels Jørgen Steen (vist nok).

Ellers er Paprika Steen.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-06 09:40

> [...]
> Shankar.
> Af danskere: Malene Mortensen, datter af Niels Jørgen Steen (vist nok).

Hvad er det nu hun hedder, hende med Hallo Hallo, Var det Lonnie De, øh et
eller andet... eller noget i den retning...
Hendes far er da heller ikke helt ukendt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 10:08

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det nu hun hedder, hende med Hallo Hallo, Var det Lonnie De, øh et
> eller andet... eller noget i den retning...
> Hendes far er da heller ikke helt ukendt.
>
> M.V.H....Benny..

______

Hende skal vi lige huske, ja.

Lonnie Devantier, som slog igennem med "Hallo hallo" i 1990.

Hendes far spillede guitar i "Keld og Donkeys" fra 1974 til 1980, da gruppen
gik i opløsning. ØV!. Det er også hende Hildas skyld, ja det er.
Lonnies far hedder Egon Kjær. Meeennnnnn kendt og kendt, bob bob bob. Er
han med i en gruppe idag da?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-06 10:12

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43dc8456$0$109$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> gik i opløsning. ØV!. Det er også hende Hildas skyld, ja det er.
> Lonnies far hedder Egon Kjær. Meeennnnnn kendt og kendt, bob bob bob. Er

Ja hun er skyld i meget, hende Hilda....
Nå skidt, hun er nu meget sød, så vi lader være med at sparke hende.... Men
Keld bliver jaloux når jeg flirter med hende ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-06 09:42

> [...]
> Shankar.
> Af danskere: Malene Mortensen, datter af Niels Jørgen Steen (vist nok).

Glemte da også helt Gry... men kan ikke lige nu, huske, om det var Vivian
eller Berit, der er hendes mor.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 10:13

> Glemte da også helt Gry... men kan ikke lige nu, huske, om det var Vivian
> eller Berit, der er hendes mor.
>
> M.V.H....Benny..

_____

Hende der Gry`s (eller skulle vi kalde hende Diana Dee eller skulle vi kalde
hende Bo Andersen)`s
mor hedder Vivian.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-06 10:14

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43dc8578$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
Vivian

> _____
>
> Hende der Gry`s (eller skulle vi kalde hende Diana Dee eller skulle vi

A ku husk det war den jene... " Ska vi ja vi ska, nu ska han, ha da da

M.V.H....Benny..

Fra : rosenauer.dk

Dato : 28-01-06 17:42

Sara Grabow (datter af Sebastian) (der er den ene halvdel af Saranoah - hvor
Noah Rosanes, søn af Tamra er den anden)..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-01-06 17:52

wrote:

> [...]
>Petra Haden (datter af Charlie Haden)
>
>Der er også en Nancy Sinatra (men hun kommer nu ikke med på cd'en - jeg

Hvad med datteren af den ukendte "Elvis Presley"
- Lisa Marie Presley

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : O(rdblid)

Dato : 28-01-06 18:07

Poul Erik Lindaa wrote:

> Hvad med datteren af den ukendte "Elvis Presley"
> - Lisa Marie Presley

Kan hun synge?

--
Søren O

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-01-06 18:16

On Sat, 28 Jan 2006 18:07:25 +0100, "O(rdblid)" <olsen524@mail.dk>
wrote:

>Kan hun synge?

Het kan hun faktisk.

Du kan høre nogle af hendes numre her:
http://www.lisapresley.com/music_home.html

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-01-06 00:45

On Sat, 28 Jan 2006 18:15:52 +0100, Poul Erik Lindaa
<lindaa@mail.cykeldk> wrote:

>Het kan hun faktisk.
>
>Du kan høre nogle af hendes numre her:
>http://www.lisapresley.com/music_home.html

Hun har i øvrigt også en datter (kan ikke lige huske hvad hun hedder),
som også har lavet en CD. Ved ikke om hun kan synge.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-01-06 01:39

On Sun, 29 Jan 2006 00:44:34 +0100, Poul Erik Lindaa
<lindaa@mail.cykeldk> wrote:

>Hun har i øvrigt også en datter (kan ikke lige huske hvad hun hedder),
>som også har lavet en CD. Ved ikke om hun kan synge.

Huskede forkert. Hun har ingen datter der har lavet en CD.

Fra : Max

Dato : 28-01-06 19:27

Hej

> Kan hun synge?

Er det da et krav :)

Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 29-01-06 00:45

On Sat, 28 Jan 2006 19:27:13 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej

>Er det da et krav :)

LOL

Næ, vel egentlig ikke. Hun er ikke kedeligere at se på end mange af de
"sangersild" der farer verden rundt idag, og det er bestemt ikke alle
dem der kna synge.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-06 09:44

> Kan hun synge?

Hun gør da i hvert fald et godt forsøg, og hun slipper da også hæderligt fra
det.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 10:19

> M.V.H....Benny..

______

SV: Lad os lige få på plads hvem denne Elvis Presley er. Det er der nok ikke
mansge som ved her. Det er nok mest Lisa man kender. Men faderen var en
amerikansk rock`n`roll-sanger, som har boet på "Heartbreak hotel".
Efter at Bill Haily havde startet en bølge med rock`n`roll-musik i USA
sommeren 1955 startende med "Rock around the clock", var det Elvis som
overtog scenen. Under hele rock`n`rol-bølgen (1955-63) var han det førende
navn.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-01-06 13:39

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43dc86eb$0$121$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> sommeren 1955 startende med "Rock around the clock", var det Elvis som
> overtog scenen. Under hele rock`n`rol-bølgen (1955-63) var han det førende

Nej Åge.... Der tager du helt fejl... Det var en Amerikaner, som opdagede,
at alle verdens unge mænd, havde fået sådan et flot opretstående fald i
håret, og da han syntes det så Cool ud, så fik han det også.
Det blev han så kendt på, at han sang af glæde.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-01-06 14:04

> [...]
> håret, og da han syntes det så Cool ud, så fik han det også.
> Det blev han så kendt på, at han sang af glæde.

______

NÅ!, mener du så osse at Bill bare var en tilfældig amerikaner der blev så
glad at han dansede rundt om bornholmeren henne ved stuebordet.

Og at Jerry var sur over an han ikke måtte gifte sig med en fra
børnehaveklassen, så han bare kravlede op på klaveret og trampede på det i
arrigskab og blev kendt på det.. Eller hvad? - Fnis

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-01-06 14:47

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43dcbb9e$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> børnehaveklassen, så han bare kravlede op på klaveret og trampede på det i
> arrigskab og blev kendt på det.. Eller hvad? - Fnis

Nej da, Bill blev arrig over, at hans nabo sad og hakkede på en gammel
guitar, så han gik ind til ham, tog guitaren, og bankede løs på den, i det
håb, at den gik i stykker. Men til hans store forbavselse, kunne han godt
lide de lyde, som den sagde, når han hamrede løs på den... Det viste sig så,
at det var der også andre der kunne ...

Jerry Lee... Tja, jeg ved ikke... Der er det vel svært for nogle, at
erkende, at man visse steder... Som F.eks Usa, rent faktisk kan gifte sig
med en pige, før det er lovligt at fuldbyrde ægteskabet. Lige som det er
lige så svært at forestille sig, at en mand ikke går i seng, med en pige,
han er gift med... Hvis man kan kalde hende en pige... For de er jo erklæret
Mand & Kone. Verden er dejligt dobbelt moralsk. Det var ifølge folk idag,
forkasteligt, at han giftede sig med hende. Men ifølge filmen, var første
samleje, hendes 15 års fødselsdag, og så vidt jeg husker, giftede de sig, så
snart det for hende var lovligt, hvilket vil sige, omkring hendes 13 års
fødselsdag... Så at elske hende så længe, og alligevel styrede de de lyster,
de nu end måtte have næret, i to år... Det kalder jeg da godt skuldret. Vi
kan mene, hvad vi vil, men ifølge filmen, så havde de, til fulde, levet op
til loven... At Jerry Lee, så blev offer for sin egen jalousi, det må man jo
så sige, var temmelig ærgerligt, specielt for hende...
I øvrigt, voldte det jo også, i Usa, kun problemer, hos hendes forældre. De
fik jo først problemer, da hun i England, kom til at sige, at hun ikke var
hans datter, men hans kone.

Så du er lidt forkert på den...
Han måtte gerne, og han gjorde det...

Men i øvrigt, er han en ganske fortrinlig klaverbokser, som jeg da til
enhver tid, gerne lægger ører til.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-06 18:37

> [...]
> Petra Haden (datter af Charlie Haden)
>
> Der er også en Nancy Sinatra (men hun kommer nu ikke med på cd'en - jeg

Jeg hører Martha Wainwrights (datter er Loudon Wainwright III, søster til
Rufus) debut-album ret meget i øjeblikket. Glimrende plade.

Hvis berømthed snarere end musikalsk kvalitet er et kriterie, kan Kelly
Osbourne også nævnes.

Mvh Mikkel

Fra : Holst

Dato : 28-01-06 19:00

Mikkel Knudsen wrote:

> Hvis berømthed snarere end musikalsk kvalitet er et kriterie, kan Kelly
> Osbourne også nævnes.

Nu vi er inden for det område, har Liv Tyler egentlig lavet musik?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-01-06 00:01

Holst skrev:
> Nu vi er inden for det område, har Liv Tyler egentlig lavet musik?

Næh. Ifølge allmusic.com har hun dog hvisket lidt med på nogle
Aerosmith-numre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-01-06 18:50

O(rdblid) skrev:
> Kan I komme med forslag til kandidater?

Man kunne også komme mindst et par Koppel'er på listen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 28-01-06 19:05

O(rdblid) wrote:

> Kan I komme med forslag til kandidater?

Rosanne Cash (datter af Johnny Cash).

Carl

Fra : Peter G

Dato : 28-01-06 23:31

"O(rdblid)" <olsen524@mail.dk> writes:

> Kan I komme med forslag til kandidater?

Wilson-Phillips.
Nona Gaye (Marvin)
Bonnie Raitt (John Raitt)
Carlene Carter (June Carter Cash)
Linda Cooke Womack (Sam Cooke)
Chastity Bono (Sonny & Cher)
Liza Minelli?

--
M.v.h. Peter.
http://musicbrainz.org/

Fra : O(rdblid)

Dato : 29-01-06 09:42

Peter G wrote:

> Wilson-Phillips.
> Nona Gaye (Marvin)
> Bonnie Raitt (John Raitt)
> Carlene Carter (June Carter Cash)
> Linda Cooke Womack (Sam Cooke)
> Chastity Bono (Sonny & Cher)
> Liza Minelli?

Tak for dem ... der var mange gode.

Nona, Neneh og Norah kunne danne en hel underkategori.

--
Søren O

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-06 16:18

> Tak for dem ... der var mange gode.

____

Der er mere her.

Lulu Larsen, fra "Lulu Larsen band". Hun sang "Johnny bee good" i Dansk
melodi grand prix 1988. Hun blev nr. 5.

Lulu er datter af lederen af gruppen "Tonnys". det var dem med "Flotte
Lotte".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-02-06 16:20

"O(rdblid)" <olsen524@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for dem ... der var mange gode.

> Søren O

____

Da vi nu har hjulpet med en masse navne indenfor mange forskellige genrer,
skal vkunne det være interessant om de fortalte os hvilke navne din cd kom
til at bestå af. Om du måske lavede flere, som indeholdt hver sin genre.
eller hvad?

Hilsen Åge

Fra : Steen Andersen

Dato : 29-01-06 12:45

> [...]
> Petra Haden (datter af Charlie Haden)
>
> Der er også en Nancy Sinatra (men hun kommer nu ikke med på cd'en - jeg

Kaya Brüel

Fra : Søren Blom

Dato : 30-01-06 03:26

"Steen Andersen" <steen62@worldonline.dk> skrev
> Kaya Brüel

Hvad med Mariah Carey, hun er datter (hendes mor) af en operasanger som jeg
ikke lige kan huske navnet på.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Carl Drud

Dato : 01-02-06 18:22

Åge Halldorsson wrote:

> Du sejler altså rundt i det med musikgenrer

Næh det passer fint. Her er et uddrag fra Wikipedia side om Them.

http://da.wikipedia.org/wiki/Them_%28gruppe%29

"Thems kombination af blues, soul og garage rock fik stor indflydelse på
den næste generation af musikere..."

Carl