Hedder det Transport eller Fuldmagt ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-01-06 14:40

Hedder det Transport eller Fuldmagt ?

Jeg skal sælge min Andelsbolig og har fundet en køber. Administratoren er en
advokat der ikke ønsker at "se/snakke" med købere/sælgere "Papirgangen kan
foregå skriftligt". Bestyrelsen er ældre "senil demente" og siger altid ved
spørgsmål at det er "Advokaten" der bestemmer.

Jeg har bedt en malermester istandsætte boligen efter at jeg godkendte et
tilbud. Regningen skal sendes til advokaten der betaler for mig og modregner
i andelsindskuddet. Jeg rejser nemlig til udlandet og har bedt en nabo
"godkende" malerarbejdet, samt at "Bestyrelsen" skal foretage inspektion.

Mit spørgsmål, jeg skal give malermesteren "et stykke papir" på at han kan
få sine penge hos advokaten, hvordan bærer jeg mig ad ?

eks. FULDMAGT / TRANSPORT i

Undertegnede giver herved malermester "lov" til at få x-kr udbetalt hos
advokat, modregnes i mit andelsindskud, restbeløbet overføres til x-bank

Hvilket herved meddeles

vh
Ole

Fra : Christian Madsen

Dato : 28-01-06 14:47

Det du skal er at udstede en fuldmagt, der dog er begrænset til et vist
beløb, og evt. mod ID.

Fra : Knud Nielsen

Dato : 28-01-06 15:02

"Christian Madsen" <svar@venligsther.dk> skrev i en meddelelse

> Det du skal er at udstede en fuldmagt, der dog er begrænset til et vist
> beløb, og evt. mod ID.

Rigtig mange tak

vh Ole

Fra : Christian Madsen

Dato : 28-01-06 15:06

Det var så lidt.. Mht. begrebet transport af en fordring er jeg ikke så godt
orienteret, hvorfor jeg ikke kan udelukke at det kan bruges. Men hvis du
giver en fuldmagt, kan fuldmagtsmodtageren handle på vegne af dig, i de i
fuldmagten angivne tilfælde. Så hvis det er dig der har krav på at kunne
hæve pengene, kan du udstede en fuldmagt som bemyndiger en anden til at gøre
det.

Mvh. stud.jur Christian Madsen