Forsikring
Fra : Henrik

Dato : 28-01-06 13:30

Hej
Jeg har valgt ikke at fornye en knallert forsikring hos topdanmark per
1-1-2006 for ikke-reg. pligtig knallert. Nu mener de så, at de kan
opkræve 100 kr.(gebyr for sen indbetaling) + gebyr 5 kr.(adm) fordi jeg
først har indsendt indbetalingskortet med meddelelse om at forsikringen
skal ophøre for nogle dage siden (efter udløb af betalingsfrist). Efter
udløb af betalingsfrist fik jeg et rykkerbrev om manglende betaling, som
jeg reagerede på ved at indsende indbetalingskortet.

Mine spørgsmål:
-Kan de opkræve gebyrerne selvom forsikringen jo er ophørt p.g.a.
manglende indbetaling?
-Er man "viklet" ind i deres betalingsmølle indtil man selv skriftligt
melder sig ud.
-Er det ikke nok bare at lade være med at betale?

mvh H

Fra : Holst

Dato : 28-01-06 13:50

Henrik wrote:

> [...]
> melder sig ud.
> -Er det ikke nok bare at lade være med at betale?

Hvad står der i deres betingelser?

Ja, betingelser! Dem du ikke har læst, men som du burde have læst! Deri
står der givetvis udtrykkeligt, hvordan du opsiger din forsikring.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 28-01-06 13:53

Henrik skrev:

> [...]

> manglende indbetaling?
> -Er man "viklet" ind i deres betalingsmølle indtil man selv skriftligt

Hvad står der i forsikringsbetingelserne.

--
Lars Fragstrup