Hul i jorden
Fra : Wagner

Dato : 28-01-06 11:49

Jeg skal nødvendigvist have gravet et hul på ca. ½ x ½ m. med en dybde på 1
meter ude i min græsplæne.
Men den er jo dybfrossen.
Hvad gør jeg? ( varmt vand?, vintermåtter?, ??? )
vh
Wagner

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-01-06 12:03

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> meter ude i min græsplæne.
> Men den er jo dybfrossen.
> Hvad gør jeg? ( varmt vand?, vintermåtter?, ??? )

Bruger kogende vand på et lille sted, hælde ad flere gange, skrabe osv., det
er nok ikke så dybt frosset endnu. Så snart der hul graver du blot ud under
det frosne, som du hakker væk eller banker væk med en forhammer ell. lign.
Men har du tid, vil vintermåtter skaffe et optøet sted.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-01-06 16:19

On Sat, 28 Jan 2006 11:48:48 +0100, "Wagner" <@> wrote:

>Jeg skal nødvendigvist have gravet et hul på ca. ½ x ½ m. med en dybde på 1
>meter ude i min græsplæne.
>Men den er jo dybfrossen.
>Hvad gør jeg? ( varmt vand?, vintermåtter?, ??? )

Hvis jorden er snedækket er den formentlig ikke frosset ret meget.

Med en billig borehammer fra Aldi eller lign. sted kan du så lave hul i
skorpen. Jeg ville heller ikke være bleg for at bruge en slagboremaskine
med et billig murbor på, til at få hul i skorpen. Når der er boret en
form for stiplet linie, så kan man nok banke hul med en god solid
forhammer.
-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Nygaard

Dato : 28-01-06 16:27

> [...]
> meter ude i min græsplæne.
> Men den er jo dybfrossen.
> Hvad gør jeg? ( varmt vand?, vintermåtter?, ??? )
Lav et lille bål - evt. med grillkul... Hvis du holder liv i det ½-1 time
burde det tø skårpen så meget at du kan klare resten med en spade...

/Nygaard

Fra : Anders Majland

Dato : 30-01-06 15:38

> Jeg skal nødvendigvist have gravet et hul på ca. ½ x ½ m. med en dybde på
> 1 meter ude i min græsplæne.
> Men den er jo dybfrossen.
> Hvad gør jeg? ( varmt vand?, vintermåtter?, ??? )

Du har ikke været værnepligtig ? Det kan sagtens hakkes op med en
"spade-folde" eller endnu bedre en god hakke. Det giver varmen

Btw så er noget bøvlet at grave en meter ned når hullet kun skal være ½ x ½
m.