Rør isolering
Fra : mg

Dato : 28-01-06 11:37

Har fjernvarme i mit hus, og er træt af at se på rørene, i manøvrerummet (
der hvor rørene kommer ind i huset og ved/omkring varmtvandsbeholder) så
havde tænkt mig at isolere dem, da de er i kælderen må det jo også spare
lidt varme.

Er det bedst at bruge skum rør-skåle ,,, er der forskellige typer af dem
?, og hvad med at kunne tåle varmen ? og er de nemme at montere lave
pæne i hjørner osv

Med Venlig Hilsen

Fra : jones_net

Dato : 30-01-06 11:14

"mg" <msg@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ( der hvor rørene kommer ind i huset og ved/omkring varmtvandsbeholder)
> så havde tænkt mig at isolere dem, da de er i kælderen må det jo også

Du kan sikkert spare så det kan ses på regningen Måske 500,- om året alt
efter hvor meget rør der er...

> Er det bedst at bruge skum rør-skåle ,,, er der forskellige typer af
> dem ?, og hvad med at kunne tåle varmen ? og er de nemme at
> montere lave pæne i hjørner osv

Rockwools løsning med deres egne produkter:
http://www.rockwool.dk/sw36214.asp
Skum skal du skære i smig, men de er meget lette at arbejde med, og der er
klister på samlingerne, så du skal ikke fedte med tråd som ved Rockwool.
Skum kan tåle varmen, da de er lavet til netop varme rør

Hvilken der er bedst til at isolere ved jeg ikke, men der er nok ikke så
stor forskel, så du kan se det på varmeregningen...

/J