|
| Køb af polo - Hvad skal man vær Fra : Anders Christensen |
Dato : 28-01-06 10:14 |
|
Hejsa NG
Hvad skal man være særligt opmærksom på med en 5 dørs, 1,6 liters VW
polo fra 1999.
Den har kørt ca 150.000 km, har overholdt alle service hos vw, og
fremstår sådan set ganske pæn, lige bortset fra et par stenslag og en
enkelt ridse.
Gearne føles lidt slappe i det, i forhold til den 20 år gamle corolla
den skal afløse.
Men bilen er kvik og kører godt.
Er der problemer med rust i undervognen på sådan et "dyr" eller er den
galvaniseret?
Kort sagt: Hvor kan fælderne med sådan en bil være?
På forhånd tak.
--
Mvh Anders Christensen
| |
J.L. (28-01-2006)
| Kommentar Fra : J.L. |
Dato : 28-01-06 10:48 |
|
"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> wrote in message
news:43db35e6$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hejsa NG
> Hvad skal man være særligt opmærksom på med en 5 dørs, 1,6 liters VW polo
> fra 1999.
> Den har kørt ca 150.000 km, har overholdt alle service hos vw, og fremstår
> sådan set ganske pæn, lige bortset fra et par stenslag og en enkelt ridse.
>
> Gearne føles lidt slappe i det, i forhold til den 20 år gamle corolla den
> skal afløse.
>
> Men bilen er kvik og kører godt.
>
> Er der problemer med rust i undervognen på sådan et "dyr" eller er den
> galvaniseret?
>
> Kort sagt: Hvor kan fælderne med sådan en bil være?
>
> På forhånd tak.
>
> --
> Mvh Anders Christensen
Hej Anders
Du skal kigge efter:
Rust i samlinger under baglygter
Rust i samlinger i dørkarmene
Rust omkring bagklapshåndtag
Gearkassestøj
Hvis bilen har kørt med brede fælge, så skal du være opmærksom på hjullejer
Derudover er der ikke noget at komme efter på sådan en bil, hvis den ellers
er passet og plejet efter foreskrifterne !
Du skal selvfølgelig gå den efter for udstødning og undervognen generelt,
men det skal du jo på alle biler !!
AEE motoren er helt suveræn med et dejligt bundtræk ift. bilens størrelse.
Alt er selvfølgelig relativt, men til almindelig kørsel er bundtrækket
afgørende for den store kørekomfort.
Gearkasserne er lidt svage i den model, men igen hvis den er kørt ordenlig
og passet .... så skulle der ikke være nogle problemer.
De samlinger der er i karrosseriet under baglygterne og i dørfalserne, er
kritiske punkter for modellen ...... og det er som regel der de først viser
svaghedstegn. men hvis dette er lavet ordenligt, så skulle der heller ikke
være det store problem i det.
Mvh Johnny
| |
Bjarke Hansen (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 28-01-06 13:03 |
|
"J.L." <JL@ingenting.dk> wrote in message
news:43db3db9$0$1780$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Gearkasserne er lidt svage i den model, men igen hvis den er kørt ordenlig
> og passet .... så skulle der ikke være nogle problemer.
hvor meget koster det egenligt at få skiftet gearkasse?
Kan nyt olie ikke gøre den bedre evt?
Jeg har ibiza /97, og synes også gearkassen er lidt træg i det
| |
Kent Glerup (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 28-01-06 14:39 |
|
On Sat, 28 Jan 2006 13:02:43 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>"J.L." <JL@ingenting.dk> wrote in message
>news:43db3db9$0$1780$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Gearkasserne er lidt svage i den model, men igen hvis den er kørt ordenlig
>> og passet .... så skulle der ikke være nogle problemer.
>
>hvor meget koster det egenligt at få skiftet gearkasse?
>Kan nyt olie ikke gøre den bedre evt?
>
>Jeg har ibiza /97, og synes også gearkassen er lidt træg i det
Hvis det specielt er bevægelserne frem/tilbage den er gal med, skal
skidtet bare smøres!
Af med manchetten rundt om gearstangen (nemt). Så skal kuglen i
bunden, samt stangen der går frem mod motorrummet bare smøres godt ind
i fedt. Så skal du se løjer
MVH
Kent Glerup
| |
tb (28-01-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 28-01-06 14:58 |
|
>> Gearkasserne er lidt svage i den model, men igen hvis den er kørt
>> ordenlig og passet .... så skulle der ikke være nogle problemer.
>
> hvor meget koster det egenligt at få skiftet gearkasse?
> Kan nyt olie ikke gøre den bedre evt?
jeg har en seat cordoba (som jo er næsten ens med poloen). Her er gearkasse
og kobling skiftet for den nette sum af 16.800 (ovenikøbet i tyskland)
| |
Lars Kvorning (29-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars Kvorning |
Dato : 29-01-06 16:44 |
|
Hej Anders
Lidt mere input:
Jeg solgte min Polo med samme årgang og motor i sommers til fordel for en
Golf Plus TDI.
Jeg var meget glad for den i den 3-årige periode jeg havde den. Jeg kørte
80.000KM med de to problemer nævnt nedenfor. Fantisk med den høje gearing:
80km/h = 2000 omdr/min. Jeg kender ikke andre benzin-biler, bortset fra Opel
Vectra, med så høj en gearing! Passer perfekt til den momentstærke motor.
- Jeg havde problemer med gearkassen ved 120.000. Meget støj fra gearkassen
opstod på en periode på kun 3 uger. Udskiftning af alle 5 lejer blev gjort
af min mekaniker (ikke aut.) på 6 timer og det hjalp. Fik oplyst hos VW at
en ombytning ville koste 16.000 plus moms og mont.
- Fik, under den 6-års rustgaranti, lavet en omlakering af bagklappen pga.
rust/ir i samlingen i bunden.
--
Med venlig hilsen
Lars Kvorning
"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en meddelelse
news:43db35e6$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hejsa NG
> Hvad skal man være særligt opmærksom på med en 5 dørs, 1,6 liters VW polo
> fra 1999.
> Den har kørt ca 150.000 km, har overholdt alle service hos vw, og fremstår
> sådan set ganske pæn, lige bortset fra et par stenslag og en enkelt ridse.
>
> Gearne føles lidt slappe i det, i forhold til den 20 år gamle corolla den
> skal afløse.
>
> Men bilen er kvik og kører godt.
>
> Er der problemer med rust i undervognen på sådan et "dyr" eller er den
> galvaniseret?
>
> Kort sagt: Hvor kan fælderne med sådan en bil være?
>
> På forhånd tak.
>
> --
> Mvh Anders Christensen
| |
|
|