Et underligt problem...
Fra : NL

Dato : 28-01-06 02:44

Hejsa.

jeg er løbet ind i et underligt problem:
Jeg har for noget tid siden koblet min elskede mac og en pc sammen i et
lille netværk (tror jeg nok det er), altså sammen i en swich, så jeg
kan bruge samme tastatur/skærm/internet på dem begge.
Fino.
Det virker, og jeg kan også dele filer mellem dem.

Men...
Min Mac bliver ved med at åbne drevet ved opstart. Jeg har ikke tænkt
videre over det, før jeg pludselig skulle starte op fra en cd. Det vil
den ikke. Det er somom den ikke genkender drev'et som det primære drev?

Jeg ved godt det er svært at svare på, når jeg ikke rigtig ved hvordan
jeg skal definere problemet, men...er der noge der har en ideom hvordan
jeg starter op fra cd? -eller hvad problemet kan være?

Mvh
Nik, Århus

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-01-06 12:35

"NL" <Nospam@atall.com> skrev i en meddelelse
: Hejsa.
:
[...]

Er ikke en såkaldt KVM-switch - for "Keyboard Video Mouse" du bruger? Du har
ikke forbundet din PC og Mac - dvs du kan ikke flytte file mellem dem,
medmindr der osse er en ethernet forbindelse.

[...]

Det kunne skyldes din KVM-switch - eller det keyboard eller mus som du
bruger, som ikke passer helt til Mac'ens hardware. Jeg ville forbinde
tastatur og mus direkte til Mac'en når der var behov for at boote fra CD'en.
Det kunne løse problemet.

Fra : NL

Dato : 31-01-06 14:46

Tusind tak. Jeg prøver