Bruseniche op ad blændet dør - materialeva~
Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-06 21:21

Hej,

En bekendt flytter ind i en gammel lejlighed med et lille badeværelse.
Bvasdeværelset er næppe originalt, for der er det usædvanlige ved det, at
det har to døre, en til soveværelset og en til en mellemgang.

Jeg har lovet at hjælpe med at blænde den ene dør. På indersiden skal der
sættes fliser op, det vil give mere plads til brusebadet. På ydersiden, der
vender mod soveværelset, ønsker hun at bevare karmen, og sætte hylder op i
dørhullet.

Spørgsmålet er, hvilket materiale jeg skal vælge. Jeg havde umiddelbart
forestillet mig en 3cm vandfast spånplade, men er det en holdbar løsning?
Hvis ikke, hvad skal jeg så bruge? Og hvis det er - hvor køber jeg så sådan
en plade henne (i København).

p.f.tak

Peter

Fra : CC

Dato : 28-01-06 11:39

"Peter Westh" skrev i en meddelelse
> [...]
> forestillet mig en 3cm vandfast spånplade, men er det en holdbar løsning?
> Hvis ikke, hvad skal jeg så bruge? Og hvis det er - hvor køber jeg så

Principelt er der ligemeget hvilken materiale du vælger at lave dørblændinge
i, da du skal tætne vådrumszonen med et godkendt system. Kik på Alfix.dk
eller Lip.dk.

Personligt ville jeg nok vælge et vandfast produkt af krydsfiner, gips eller
kalciumsilikatplader. Jeg har ikke megen fidus til spånplader.

Alle materialer kan købes i et byggevaremarked fx. det lokale, evt. Silvan
og/eller Bauhaus

Fra : Anders Majland

Dato : 30-01-06 15:35

> Principelt er der ligemeget hvilken materiale du vælger at lave
> dørblændinge i, da du skal tætne vådrumszonen med et godkendt system. Kik
> på Alfix.dk eller Lip.dk.

Det er bestemt ikke ligemeget hvis det skal være lovligt. Facitlisten hedder
by&byg ancining 200, vådrum. - Lån den på biblioteket

Der må hverken anvedendes krydsfiner eller spånplade bag en MK godkendt
flisebeklædning. Det skal som minimum være vådumsgips eller
kalciumsilikatplader. Og så altå et godkendt system udenpå....ikke bare
noget med at klaske fliser direkte op ....