/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fiat Punto og toppakning
Fra : minidufour@gmail.com


Dato : 27-01-06 20:52

Jeg var forbi det lokale autoværksted i dag. Min Punto har haft svært
ved at blæse varm luft ud i kabinen i den seneste tid, og jeg tænkte
at det var en idé at få det tjekket efter.

Mekanikeren mente efter at have kigget på det og trykket lidt på sin
computer at der sandsynligvis var en sprunget toppakning, og muligvis
også et defekt topstykke.

Så nu skal den på værksted....

Hvad vil I tro det skal koste at få lavet? Ny toppakning, evt. nyt
topstykke, evt. ny vandpumpe, tandrem snakkede han også om, og
muligvis også en termostat.

Det skal siges at de plejer at være billige både i dele og
arbejdsløn (320 kr./timen + moms)


 
 
tb (27-01-2006)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 27-01-06 21:38

Mekanikeren mente efter at have kigget på det og trykket lidt på sin
computer at der sandsynligvis var en sprunget toppakning, og muligvis
også et defekt topstykke.

Så nu skal den på værksted....

Hvad vil I tro det skal koste at få lavet?
---
Tjae en 5 timer vel. pakning og vandpumpe er ikke så slemme, meeeeeen hvis
topstykket skal skiftes også, så begynder det at blive dyrt. Har den gået
langt ? Evt overvej en hugger motor?



Ped (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 27-01-06 21:49

minidufour@gmail.com skrev:
> Jeg var forbi det lokale autoværksted i dag. Min Punto har haft svært
> ved at blæse varm luft ud i kabinen i den seneste tid, og jeg tænkte
> at det var en idé at få det tjekket efter.
>
> Mekanikeren mente efter at have kigget på det og trykket lidt på sin
> computer at der sandsynligvis var en sprunget toppakning, og muligvis
> også et defekt topstykke.
>
> Så nu skal den på værksted....
>
> Hvad vil I tro det skal koste at få lavet? Ny toppakning, evt. nyt
> topstykke, evt. ny vandpumpe, tandrem snakkede han også om, og
> muligvis også en termostat.
>
> Det skal siges at de plejer at være billige både i dele og
> arbejdsløn (320 kr./timen + moms)
>

Jeg gav ca. 4.500 kr. på et Fiat værksted for 3 år siden for at få
skiftet toppakningen. Med i regningen var også tandrem, strammerhjul og
en tændspole, men ikke vandpumpe eller topstykke.

Det er vist desværre ikke ualmindeligt for Puntoer, men iflg.
mekanikeren der lavede bilen dengang skulle det ikke gentage sig - det
havde han i hvert fald aldrig hørt om. I 'gamle dage' efterspændte man
bl.a. topstykket ved 1000 km eftersynet, men det gør man vist ikke mere.
Gad vide om det kunne have forhindret de mange sprængte toppakninger?

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'99 Punto 60SX, 206.000 km

Ivar (28-01-2006)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 28-01-06 23:43

minidufour@gmail.com skrev:

> Jeg var forbi det lokale autoværksted i dag. Min Punto har haft svært
> ved at blæse varm luft ud i kabinen i den seneste tid, og jeg tænkte
> at det var en idé at få det tjekket efter.

> Mekanikeren mente efter at have kigget på det og trykket lidt på sin
> computer at der sandsynligvis var en sprunget toppakning, og muligvis
> også et defekt topstykke.

Jeg kan ikke se hvorfor symptomet på en defekt toppakning skulle
være manglende varme i kabinen.
Hvad er forklaringen?


Ivar Magnusson

--
Er du træt af Outlook Express'?
http://home20.inet.tele.dk/did/OutlookExpress/



Armand (29-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-01-06 13:58

Ivar skrev:
> minidufour@gmail.com skrev:
>
>> Jeg var forbi det lokale autoværksted i dag. Min Punto har haft svært
>> ved at blæse varm luft ud i kabinen i den seneste tid, og jeg tænkte
>> at det var en idé at få det tjekket efter.
>
>> Mekanikeren mente efter at have kigget på det og trykket lidt på sin
>> computer at der sandsynligvis var en sprunget toppakning, og muligvis
>> også et defekt topstykke.
>
> Jeg kan ikke se hvorfor symptomet på en defekt toppakning skulle
> være manglende varme i kabinen.
> Hvad er forklaringen?

Defekt toppakning = kompressionstryk ud i kølesystemet => trykker vand ud!
Kabine-radiatoren sidder højest i systemet, og vil derfor løbe tør for
kølevand først - og under alle omstændigheder før eller siden under
kølevandets depart!

--
Armand

(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste