Bil med plads til familien?
Fra : snoller

Dato : 27-01-06 20:04

Hej Bilnørder!

Da vi nu er blevet 3 i familien synes vi at det er på tide at få
skiftet vores gamle Renault 19 ud. Vi har regnet lidt på det og fundet
ud af at vi har 100-120.000 til projektet.

Så langt så godt ... kravene til den "nye" bil:
Plads til os 3 + barnevogn + en indkøbstur til Bilka (og det er ikke
så lidt med den kone jeg har!)
Økonomisk, gerne en diesel, da jeg skal bruge bilen til og fra arbejde
(ca. 120 km/dag)
Pålidelig

Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig for om jeg skal bide i det sure æble
og købe en MPV (Scenic/Picasso) eller om det skal være en st.car i
Mondeo/406 størrelsen. Jeg hælder mest til st.car'en.

Har i nogle gode forslag til hvad jeg skal kigge på og hvad jeg
absolut ikke skal kigge på? Skriv gerne en begrundelse for jeres
forslag og nævn også gerne de svage sider.

På forhånd tak!
Jens

Fra : OZ7PUS

Dato : 28-01-06 00:50

"snoller" <jens.a.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Glem alt om at have barnevogn + det halve af bilka bag i en st.car

Dog er det da lykkedes os at stable en tvillingebarnevogn + indkøb bag i en
mondeo men så var den oss proppet total op

Smid ungen i vognen og smut forbi et par forhandlere og kik på både
stationcar og MPV og prøv så at smide barnevognen i og se hvad plads der er,
Nok den bedste metode

OZ3BTO

Fra : snoller

Dato : 28-01-06 09:33

Hvordan er bagagerumspladsen i en Scenig/Picasso i forhold til en
406/mondeo st.car?

Fra : OZ7PUS

Dato : 28-01-06 13:15

> Hvordan er bagagerumspladsen i en Scenig/Picasso i forhold til en
> 406/mondeo st.car?

Der er en del mere højde i MPVen .. umiddelbart vil jeg mene at bundmålet
bagi er det samme .. kun højden der er forskellen

OZ3BTO

Fra : Anders Majland

Dato : 30-01-06 19:45

> Der er en del mere højde i MPVen .. umiddelbart vil jeg mene at bundmålet
> bagi er det samme .. kun højden der er forskellen

Og det er er ikke meget bevendt i forhold til bilka indkøb - Der er det
bundmålet der er det mest interessante medmindre man er så praktisk anlagt
at man pakke pænt i foldekasser eller lign der kan stables...

Men hvorfor slæbe hele familien med på storindkøb ? Altså medmindre du
(Snoller) regner med at det er kone og børn der skal afsted og du slipper

Enhver stationcar i den klasse har plads nok til 14 dages indkøb til en
(storforbrugende) familie _eller_ en barnevogn ...