Påsken osv..
Fra : Jesper Brejner

Dato : 27-01-06 19:22

Hejsa, og undskyld mig..

Sad og talte lidt om ferie med en veninde, påsken..! Og så kom vi ind på
hvad alle de dage betyder hvor vi har fri. Langfredag, skærtorsdag,
påskedag, osv... Har jo nok fået det af vide engang, men kan ikke huske det,
men blev alligevel meget nysgerrig efter at vide det. Der må være nogen her
som kan fortælle mig hvad der skete de dage for mange år siden..?

Hilsen Jesper

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-06 19:41

"Jesper Brejner" <ozzy@bm-webdesign.dk> skrev i en meddelelse

> Der
> må være nogen her som kan fortælle mig hvad der skete de dage for
> mange år siden..?

Skærtorsdag (http://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A6rtorsdag) anede gutten,
hvor det bar hen. Langfredag (http://da.wikipedia.org/wiki/Langfredag) blev
han klynget op på et kors. Påskedag
(http://da.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5ske) var han lige pludselig ikke død
alligevel.

Palmesøndag, der ligger før påske, red han direkte ind i løvens hule. Kristi
Himmelfart, der ligger efter påske, fes han angiveligt til himmels. Sad
story - no worry - end of story.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Jesper Brejner

Dato : 27-01-06 19:57

> [...]
>
> Palmesøndag, der ligger før påske, red han direkte ind i løvens hule.
> Kristi Himmelfart, der ligger efter påske, fes han angiveligt til himmels.

Takker mange gaage, kan rigtig godt li' din korte forklaring, og den er til
at forstå. Men så tror jeg heller ikke jeg var helt forkert på den.