Liderlige streger på papir kan straffes
Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 04:27

Det er kritisabel censur, at staten juridisk har udvidet
børneporno-begrebet, så det kan straffes,
at publicere en _tegning_ af en teenagepige med et tilpas æggende og
liderligt smil -
- eller at lægge på nettet en video-sekvens med _fototrick_, der kan
tænkes at opgejle pædofile , så hvis jeg tager min fars 1950-smalfilm
af min mor ved badestranden med BH på, og retoucherer BH-en væk og
foretager elektronisk manipulation af et foto af min egen penis, så
den på slut-filmen er i hendes mund (med perspektivering, så man tror
det er en drengepik), så er dette strafbar børneporno, selvom ingen
børneskuespillere har været misbrugt til at klæde sig af og gøre
slemme ting foran et kamera.

Fra : Per H

Dato : 27-01-06 05:53

On Fri, 27 Jan 2006 04:26:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev:

>Det er kritisabel censur, at staten juridisk har udvidet
>børneporno-begrebet, så det kan straffes,
> at publicere en _tegning_ af en teenagepige med et tilpas æggende og
>liderligt smil -

ja det er det, og vi nærmer os at man slet ikke må tænke i de baner.

Minder mig en smule om spejderføren der var på vej til spejdermøde, og
havede for lang kniv med sig i bilen. han fik en bøde på kr. 5000
fordi han ikke havede spejderuniform på sig.

Vh Per

Fra : Trine Pedersen

Dato : 27-01-06 09:24

Per H wrote:

> [...]
> havede for lang kniv med sig i bilen. han fik en bøde på kr. 5000
> fordi han ikke havede spejderuniform på sig.

Spejderuniform eller ej - var kniven ikke to cm for lang under alle
omstændigheder?

--
Mvh Trine P.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-06 11:59

"Trine Pedersen" <snoeffe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Spejderuniform eller ej - var kniven ikke to cm for lang under alle
> omstændigheder?

Jo, og det var derfor, han fik en bøde. Lidt underligt, at en spejderleder -
af alle - ikke kender til/respekterer våbenloven.

--
-Jens B.

Fra : Per H

Dato : 27-01-06 19:17

On Fri, 27 Jan 2006 09:24:29 +0100, Trine Pedersen
<snoeffe@hotmail.com> skrev:

>Spejderuniform eller ej - var kniven ikke to cm for lang under alle
>omstændigheder?

jo men spejder må åbenbart godt have det. det er også ok for mig. det
er jo blevet helt hysterisk. Det er jo ikke spejderlederen der stikker
folk ned.

Vh Per

Fra : Trine Pedersen

Dato : 28-01-06 09:59

Per H wrote:

> jo men spejder må åbenbart godt have det. det er også ok for mig. det
> er jo blevet helt hysterisk. Det er jo ikke spejderlederen der stikker
> folk ned.

En spejder må gå med kniv der er 12 cm lang - spejderlederens var 14 -
ergo var den for lang også i forhold til at han var spejder. Han fik en
bøde - og det var fuldt fortjent! Sådan er livet altså når vi har en
lovgivning på området.

--
Mvh Trine P.

Fra : Per H

Dato : 28-01-06 10:36

On Sat, 28 Jan 2006 09:58:49 +0100, Trine Pedersen
<snoeffe@hotmail.com> skrev:

>og det var fuldt fortjent! Sådan er livet altså når vi har en
>lovgivning på området.

ja det må vi huske trine...

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 27-01-06 19:26

<snoeffe@hotmail.com> skrev:

>Spejderuniform eller ej - var kniven ikke to cm for lang under alle
>omstændigheder?

han fik åbenbart bøden fordi han ikke havede uniformen på. Jeg mener
bare at der skal være noget elastik i lovgivningerne,

Jeg kører da rundt med en kniv på ca 40 cm.mon jeg så får en bøde for
den, når den ligger i firmabilen. og hvis jeg ikke har arbejdstøj på.

DFet er sku en syg lovgivning.

Vh Per

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 20:33

On Fri, 27 Jan 2006 19:25:47 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Jeg kører da rundt med en kniv på ca 40 cm.mon jeg så får en bøde for
>den, når den ligger i firmabilen. og hvis jeg ikke har arbejdstøj på.
>
>DFet er sku en syg lovgivning.

ja specilt fordi man kan sgu forurette lige så meget skade med en kniv
på 6 cm som en på 40 hvis man ved hvordan man bruger den

fut : dk.snak.snik

--
MvH
Bo M Mogensen

Well well well John Lennon ca 1970

Fra : Jan Pedersen

Dato : 27-01-06 15:27

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> ja det er det, og vi nærmer os at man slet ikke må tænke i de baner.

Vi skal jo lige tænke på at computeranimationen bliver bedre og bedre. Om få
år kan man lave animationer der ligner rigtig film 100%. Og så er der frit
spil for at lave :
- Pædofile scener med børn helt ned til 0 år
- Dødsporno hvor kvinderne tortureres og ultimativt myrdes
og meget andet snavs.
Da folk ikke kan skelne animationen fra virkelig live film opstår der
sikkert uhyggelige tanker i folks hjerner og de værste psykopater og
sexuhyrer får måske lyst til at gå ud i real life og prøve tingene af. Så
hellere stoppe nu mens mulighederne ikke er så avancerede endnu.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 15:40

On Fri, 27 Jan 2006 15:27:04 +0100, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

> [...]
>spil for at lave :
>- Pædofile scener med børn helt ned til 0 år
>- Dødsporno hvor kvinderne tortureres og ultimativt myrdes

ja det kanman grandgiveligt lave og lavet vil det blive - men på den
anden side hvad skader det - når der ikke er nogen der kommer til
skade ?

>Da folk ikke kan skelne animationen fra virkelig live film opstår der
>sikkert uhyggelige tanker i folks hjerner og de værste psykopater og
>sexuhyrer får måske lyst til at gå ud i real life og prøve tingene af.

Nahh sådan er det næppe - med legimitasionen a porno og vist også
prostituation - faldt det med voldtægter

> Så
>hellere stoppe nu mens mulighederne ikke er så avancerede endnu.

stoppe med at lave tegen film ? bare fordi de bliver a for god
kvalitet - jeg tviler sgu på det !

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-01-06 16:21

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sexuhyrer får måske lyst til at gå ud i real life og prøve tingene af. Så
> hellere stoppe nu mens mulighederne ikke er så avancerede endnu.

De tanker "opstår" ikke, fordi folk ser en film. Ingen bliver "forført" til
skændige lyster af film og litteratur, der ligger helt andre mekanismer bag.

Folk, der tilfældigt kommer til at se den slags, men ikke allerede har
lysterne, føler kun væmmelse.

Per V.

Fra : Trine Pedersen

Dato : 27-01-06 16:41

Per Vadmand wrote:

> De tanker "opstår" ikke, fordi folk ser en film. Ingen bliver "forført" til
> skændige lyster af film og litteratur, der ligger helt andre mekanismer bag.

Nej lysterne opstår ikke _fordi_ folk ser en film. Men det kan godt være
at det at der findes film om alskens emner får folk til at tro at de
lyster de har er normale og derfor kan udleves lige som alle andre
lyster....

> Folk, der tilfældigt kommer til at se den slags, men ikke allerede har
> lysterne, føler kun væmmelse.

Det er jeg oprigtigt uenig i ... unge der spiller forskellige typer spil
af den mere voldelige slags spiller dem ikke fordi de er voldelige -
men _nogle_ unge begynder at tro at de former for vold der er i spillene
er legale og for sjov...

--
Mvh Trine P.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 17:20

On Fri, 27 Jan 2006 16:41:25 +0100, Trine Pedersen
<snoeffe@hotmail.com> wrote:

> [...]
>at det at der findes film om alskens emner får folk til at tro at de
>lyster de har er normale og derfor kan udleves lige som alle andre

Nah jeg tror man skal give den menskelig psyke mere kredit ind som så
jeg tror dybest set godt de fleste ved hvad der er rigtigt og forkert
at udføre i praksis ...

>Det er jeg oprigtigt uenig i ...

ja osm jeg lige har skrevet i et andet indlæg så er der nu mange ting
der tænder mig som også væmmer mig - menjeg har til dagt dato og det
er 40 år om ca en uge ikke i praksis foretaget noget der bød mig i mod
eller på nogen måde konfliktede med rets pleje loven ( seksuelt )

tjaaee ... sker det i praksis ?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 17:08

On Fri, 27 Jan 2006 16:21:16 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>De tanker "opstår" ikke, fordi folk ser en film. Ingen bliver "forført" til
>skændige lyster af film og litteratur, der ligger helt andre mekanismer bag.

ja det tror jeg også

>Folk, der tilfældigt kommer til at se den slags, men ikke allerede har
>lysterne, føler kun væmmelse.

Hmm ja det ved jeg sgu ikke ... jeg så en gang en porno film med dyre
sex hvor en pukkel rygget mand b.la pullede en gris og en dame havde
sez med en gran dano ar ( hvordan det så ellers staves ? jeg fik
nu en fed spiller til men EFTER jeg var kommet fy for saten det var
klamt ... så det er ikke sådan med de instinker vs den sunde fornuft.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 18:34

> [...]
> af. Så
> hellere stoppe nu mens mulighederne ikke er så avancerede endnu.

Hollywood har allerede lavet splat der burde inspirere hvis det var
muligt.
Det er det ikke

Fra : Per H

Dato : 27-01-06 21:48

<jantheman28@hotmail.com> skrev:

> [...]
>sexuhyrer får måske lyst til at gå ud i real life og prøve tingene af. Så
>hellere stoppe nu mens mulighederne ikke er så avancerede endnu.

jeg kan godt se hvad du mener. men vi kan jo ikke lovgive hvergang
der er en der gør noget forkert. og jeg er heller ikke sikker på at
man gør flere ulovligheder hvis man ser det.

Måske kan man netop blive tilfredsstillet, ved at se det på tegning/
foto. og så er den pot ude. men jeg kan ikke helt sætte mig ind i
problemstillingen.

Men jeg syndtes at man generalt er meget hurtig ude med lovændringer,

Vh Per

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 22:14

On Fri, 27 Jan 2006 21:47:59 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> jeg kan godt se hvad du mener. men vi kan jo ikke lovgive hvergang
>der er en der gør noget forkert.

ja og hvorfor skulle man ? hvis der ikke er nogen der kommer til
fortræd som ved tegninger og animationer - jamen no harm done no
crime.

> og jeg er heller ikke sikker på at
>man gør flere ulovligheder hvis man ser det.

nej enten er man disponeret for at lave sligt eller så er man ikke
også hvis man er så gør man det uagtete hvor mange tegnserier man
læser.

>Måske kan man netop blive tilfredsstillet, ved at se det på tegning/
>foto. og så er den pot ude.

det er da den optimale løsning på en uhensigtsmæsig situation

> men jeg kan ikke helt sætte mig ind i
>problemstillingen.

ja det er jo nok svært for de fleste af os efter som det trods alt kun
er de færeste der er pædofile eller voldtægts forbryder.

>Men jeg syndtes at man generalt er meget hurtig ude med lovændringer,

Nahh men det er da vist heller ikke aktuelt ?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-01-06 15:35

On Fri, 27 Jan 2006 04:26:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> at publicere en _tegning_ af en teenagepige med et tilpas æggende og
>liderligt smil -

Nahh det er jeg nu sikker på man godt må - jeg fik i 80 erne tegen
serien ranxrox - hvor der er masser af børne porno i den var oversat
til dansk og kunne frit købes så det må man altså godt.