"Børneporno på biblioteket", skriver JP d.~
Fra : Anders And

Dato : 05-01-06 22:44

---

En række af landets biblioteker udlåner gerne en bog, der indeholder
ekstrem hård børneporno, Københavns Kommune er nu blevet
politianmeldt.

34 siders [bortredigeret] hård børneporno. Det har fået en borger
fra Fyn til at politianmelde Københavns Kommunes Kultur- og
Fritidsforvaltning, der har ansvaret for bibliotekerne i
hovedstadenskriver dagbladet URBAN i dag.

Børnepornoen er at finde i Lone Backes bog "Liderlige Lolita.
Børnepornografi og -prostitution" fra 1980. Bogen har et fyldigt
galleri med ekstremt hårde billeder med børneporno. Politianmeldelsen
bliver taget meget alvorligt i Københavns Kommune.

"Jeg har ikke set i bogen. Men vi undersøger nu, om den stadig er
lovlig at have stående. Den var lovlig, da vi indkøbte den i 1980.
Men det er klart, at vi skal ikke have bøger stående, der ikke er
lovlige," siger bibliotekschef i Københavns Kommune, Jens Engemann
Larsen, som understreger, at kommunens biblioteker ikke har bogen til
udlån.

Det er dog muligt for københavnerne at låne bogen på Det Kongelige
Bibliotek, der ikke er et af kommunens biblioteker.

Desuden kan man også låne bogen på centralbibliotekerne i byer som
Odense og Århus. Bogens forfatter, Lone Backe, vil ikke forholde sig
til, om hun fortryder, at hun valgte at sætte billederne i bogen.

"Begrundelsen for at bringe billederne var, at ellers kunne man ikke
forestille sig, hvad børneporno var. For 26 år siden var der en hel
masse, inklusiv mig selv, der ikke vidste, hvad det var," siger Lone
Backe.

---

Fra : Anders And

Dato : 05-01-06 22:49

Det skulle selvfølgelig have været "5. januar 2006" : )

Fra : Tony

Dato : 05-01-06 23:29

"Anders And" <andersand@hushmail.com> skrev i en meddelelse
Det skulle selvfølgelig have været "5. januar 2006" : )

Ved du om den stadig kan købes, eller om der påtænkes genoptryk.: o D

Tony

Fra : Anders And

Dato : 06-01-06 04:16

Tony skrev:

> Ved du, om den stadig kan købes, eller om der påtænkes genoptryk

Det tror jeg ikke, du skal regne med, ven. Jeg har ihf. selv ledt uden
resultat. Men rod selv rundt, især på Usenet, hvis du skulle være
interesseret i den slags pornografi. Der er masser at finde her, også i en
langt bedre kvalitet.

Hvis også skønlitteratur måtte være interessant, som det er her, anbefaler
jeg fortsat Kasper Ginnings "21 dage i juli", omhandlende en 40-årig mands
(sexuelle) forhold til en otteårig pige. Bogen, som er udgivet tilbage i
1979 på forlaget Attika, er stadig lige vigtig for mange af os. Følger du
nedenstående link, kan du læse en engelsk oversættelse af en passage, jeg
lavede tilbage i 2004. Ligesom "Liderlige Lolita", kan også denne fortsat
lånes på biblioteket.

Hilsener

--
http://www.annabelleigh.net/messages/272160.htm
https://www.annabelleigh.net/messages/272160.htm (SSL)

Fra : K. Andersen

Dato : 17-01-06 22:12

Men rod selv rundt, især på Usenet, hvis du skulle være
interesseret i den slags pornografi. Der er masser at finde her, også i en
langt bedre kvalitet.

Hvor? Kan ikke finde det.

Fra : K. Andersen

Dato : 17-01-06 22:14

He, he ...

Fra : Søren Holm

Dato : 19-01-06 17:31

Den tror jeg heller ikke på. Der er ingen børneporno på nettet.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 19-01-06 18:18

"Søren Holm" <gratjov@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den tror jeg heller ikke på. Der er ingen børneporno på nettet.

Desværre jo. Jeg har 4 gange måtte anmelde sider med børneporno. De 3 af dem
var med unge piger, og man kunne måske tro at de var ældre en de så ud til.
Den ene gang var der dog tale om børn under 8 år, så jeg var ikke i tvivl.

Og det var ikke engang det jeg ledte efter.

Lars

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-01-06 21:09

On Thu, 19 Jan 2006 17:31:04 +0100, "Søren Holm" <gratjov@hotmail.com>
wrote:

HI du top citere hvilekt gør det praktisk talt umuligt at se hvad det
er du svare på i det indlæg du altså svare på så svar under den
sætning som du har et svar til og slet det som du ikke har noget svar
til

>Den tror jeg heller ikke på.

ja nu kan man jo ikke af dit indlæg se hvad det er du ikke tror på

> Der er ingen børneporno på nettet.

det kommer an på hvad du forstår ved børne porno - men der findes
sider med nøgne børn - jeg kender godt nok ikke nogen - men der findes
vist en der heder lolita sikkert com

--
MvH
Bo M Mogensen

Well well well John Lennon ca 1970

Fra : Steen Johansen

Dato : 05-01-06 23:56

"Anders And" <andersand@hushmail.com> skrev i en meddelelse
---

[...]

---Claus U på spil

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-06 02:09

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote in message
> Børnepornoen er at finde i Lone Backes bog "Liderlige Lolita.
> Børnepornografi og -prostitution" fra 1980.

Hun skriver i Politiken, drønkedeligt,og er cand mag i dansk
Du tror da ikke at en akademiker fra venstrefløjen evner at skrive og
fotoredigere noget der kan ophidse en erfaren pornobruger tsk tsk

Fra : Anita

Dato : 06-01-06 00:31

"Anders And"

> en bog, der indeholder ekstrem hård børneporno

Har du set bogen? I så fald, er du enig i ovenstående vurdering?

Venligst Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-01-06 01:08

On Fri, 6 Jan 2006 00:31:16 +0100, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>"Anders And"

>Har du set bogen? I så fald, er du enig i ovenstående vurdering?

ja nu tror jeg altså også det er en and men hvorom alting er så den
enste gang jeg har set Børne porno var på Thisted Bibliotek i ca 1985
i en bog om børne porno - hvor der så var nogen eksempler med i form
af billeder - ja hvad var det nu for billeder der var nogen piger der
poserede som alm pin ups de var så 6 -11 år men så ..ja så var der
noget mere grumt noget med en dreng der fik den i røven i munden blev
pisset på osv ..så jow det har ihvertilfælled på et tidspunkt været
til udlån !
--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-06 01:59

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

> [...]
> blev
> pisset på osv ..så jow det har ihvertilfælled på et tidspunkt været

jA, HER EKSPERIMENTEREDE DE OGSÅ MED CENSUR MOD
"Katamaranen" af Haller
Var Thisted bibliotek udvalgt til tests fordi det er så yderligt i
landet?

Ringer du BoMM, når vi skal i biffen?
35861000, BW

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-01-06 12:06

On Fri, 6 Jan 2006 01:58:59 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>jA, HER EKSPERIMENTEREDE DE OGSÅ MED CENSUR MOD
>"Katamaranen" af Haller

Øhh jow det gjorede de - men de censurerede jo netop ikke i mod børne
porno om end jeg er ret sikker på at dte var en smutter den var kommet
med på hylderne.

>Var Thisted bibliotek udvalgt til tests fordi det er så yderligt i
>landet?

jeg tviler

--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Anders And

Dato : 06-01-06 02:46

Anita skrev:

> Har du set bogen? I så fald, er du enig i ovenstående vurdering?

Jeg blev selv bekendt med bogens eksistens tilbage i begyndelsen af
halvfemserne, men har aldrig selv haft den imellem hænderne, eftersom den
sjovt nok aldrig var hjemme. På flere biblioteker, fandt jeg ud af, var
den tilmed "forsvundet". Og det havde måske været et bedre grundlag at
diskutere ud fra, jeg mener, om man rent faktisk havde set den.

Til gengæld har jeg oplevet masser af den børnepornografi, for det meste
film-sekvenser, som blev produceret herhjemme op igennem halvfjerdserne,
bl.a. af selskabet Color Climax her i Kbh. At udvalgte scener derfra
skulle være at finde i bogen, ville ikke undre mig spor. Børnepornoen
dengang, selv den "hårde" af slagsen, var temmelig uskyldig, og tiden en
helt anden, så jeg er sikker på, at forfatteren hverken har haft til
hensigt at udstille eller provokere, men blot at ville illustrere
fænomenet for læseren.

Selv om jeg altid har ment, at børnepornografi skulle være lovligt at
besidde, deler jeg vel egentlig nok den opfattelse, at man ikke kan have
materialer liggende ude på landets biblioteker, som for borgerne (i dag)
er forbudte at besidde. Men derfor virker "nyheden" alligevel en smule
komisk her. For det første, fordi 8mm havregrød, rent ud sagt, slet ikke
står mål med, hvad man i vor tid kan hente ned fra 'nettet. Og for det
andet, ja, fordi det slet ikke er nogen nyhed. Nogen derude har bare
ligesom været 10 år om at opdage herlighederne.

Hilsener

Fra : Henning

Dato : 01-02-06 16:20

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> "Anders And"

> Har du set bogen? I så fald, er du enig i ovenstående vurdering?
>
> Venligst Anita

Jeg har ikke set bogen, men jeg har set en del børnepornografi
gennem årene, før det blev ulovligt at besidde børnepornografi
og i de binarie grupper er der 10000 vis af modelbilleder af børn
i seksuelle stillinger oftest russiske børn, ved et i dette øjeblik
hurtigt tjek på en af de største børnegrupper, kan jeg se, at der
ligger 23290 headers i gruppen,

Også i slutningen af 1800 og begyndelsen af 1900 tallet blev
der produceret "Franske postkort" med børneporno, som
man ind imellem får downloadet når man søger efter noget
helt andet, ofte under noget der kaldes vintage eller sådan
noget i headers.

Forbuddet mod børneporno har jo kun eksisteret i få år,
så der findes oceaner af "gammelt materiale" og det man
gør i dag, som jeg synes er det vigtigste i kampen mod
børneporno, er at man leder efter nyproduceret materiale
og af den vej får ram på de der fremstiller børneporno.

En af de sidste ting jeg har hørt om på nettet er en gammel
fed amerikaner, med boxershorts over hovedet, der har sex
med 4- 5 små 5-6 årige Thai-piger

MVH
Henning

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-02-06 17:28

On Wed, 1 Feb 2006 16:20:16 +0100, "Henning" <h2m@.mail.dk> wrote:

> [...]
>i seksuelle stillinger oftest russiske børn, ved et i dette øjeblik
>hurtigt tjek på en af de største børnegrupper, kan jeg se, at der

Nahh men jeg lavede lige en søgning på lolita - det gav indrømmet en
del hit s men jeg besluttede mig så for at tjekke sagen og hentede
hele dynen og der var meget få reele nøgen billeder og slet ikke nogen
der oversteg stand billed kreteriet - selvf. findes det men jeg tror
ikke rigtigt sex findes på nttp har ihvertilfælled aldrig set det
eller kunne finde det ....

Fra : Anita

Dato : 01-02-06 17:54

"Bo M Mogensen" skrev

> [...]
> der oversteg stand billed kreteriet - selvf. findes det men jeg tror
> ikke rigtigt sex findes på nttp har ihvertilfælled aldrig set det

Jeg er stødt på børneporno på nettet et par gange 'by accident' - altså hvor
jeg ikke ledte efter det. Så det er vel derude. Det er dog nogle år siden
nu.

Venligst Anita

Fra : Henning

Dato : 01-02-06 18:36

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcopp.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> der oversteg stand billed kreteriet - selvf. findes det men jeg tror
> ikke rigtigt sex findes på nttp har ihvertilfælled aldrig set det

Nu står den gruppe jeg tænker på just ikke under lolita eller teen et
eller andet.

Når jeg er på http:\\ ser jeg sjældent noget, men jeg har også
en popup stopper kørende, så links til pornosider blokeres

MVH
Henning

Fra : Anders And

Dato : 06-01-06 05:16

---

Af Rune Skyum-Nielsen, Jyllands-Posten.

26 år gammel fagbog viser børnepornografiske billeder.

Hovedbiblioteket er blevet politianmeldt for at råde over en bog med
børnepornografisk materiale, som bibliotekets brugere kan få lov at kigge
i.

"Jeg finder det urimeligt og paradoksalt, at der findes den slags
billeder i offentligt regi, når det store statsapparat samtidig forsøger
at beskytte børn mod seksuelle overgreb," fortæller fagbogsforfatteren
Kristian Kristiansen, der står bag anmeldelsen af kultur- og
fritidsforvaltningen under Københavns Kommune.

Sagen drejer sig om "Liderlige Lolita", forfattet af Lone Backe. Da
fagbogen, der bærer undertitlen "Om børnepornografi og -prostitution: om
krop, køn og sexualitet som vare", blev udgivet i 1980, skabte den stor
opstandelse, fordi den indeholdt billedeksempler med børn i pornografiske
situationer. Dengang var der ikke hjemmel til at få censureret eller
forbudt bogen, men siden er straffelovgivningen omkring børneporno og
pædofili skærpet.

"Som jeg læser straffeloven i dag, er det ikke i orden at vise den slags
billeder. Derfor mener jeg, at vi må have problemstillingen afprøvet,"
forklarer Kristian Kristiansen.

Han skrev i december til 23 biblioteker i hele landet, der ifølge
oversigter på internettet havde "Liderlige Lolita" i samlingen.
Deriblandt Hovedbiblioteket, men modsat de fleste andre biblioteker
oplyste en medarbejder i kultur- og fritidsforvaltningen over for
Kristian Kristiansen, at bogen var tilgængelig for bibliotekets brugere.
Ikke til udlån, men til besigtigelse via henvendelse hos en bibliotekar.

Kommunens bibliotekschef, Jens Ingemann Larsen, tager politianmeldelsen
alvorligt:

"Vi har beholdt bogen, fordi den er af historisk interesse. Den skabte jo
utrolig omtale for 26 år siden, og som faglig debatbog rejste den en
række spørgsmål. Men hvis den siden hen er gået hen og blevet ulovlig,
fjerner vi den straks. Vi vil på ingen måde signalere accept af den
slags," understreger bibliotekschefen. Han afventer nu en henvendelse fra
kriminalpolitiet.

---

Fra : Ulrich Valera

Dato : 06-01-06 17:59

Jamen, det er dog også forfærdeligt, at dette overhovedet kunne ske.
Og så i 2006!

Herefter er der ikke andet at gøre end straks at lukke alle biblioteker.

Personalet er alle medskyldige og må derfor tilbringe tiden indtil deres
pension i et lukket fængsel.

Godt vi har en stærk ordensmagt med ubegrænsede ressourcer til at
granske denne skrækkelige sag, en granskning, som Statsministeren
personligt burde lede.

Stadig meget mærkeligt, at emnet har en så fantastisk tiltrækning på så
mange.
Samtidig med, at Massehysteriet og forargelsen flammer op hver gang!

Og hvem er de 36.000, der HVER dag iflg. TDC forsøger at finde den slags
på Internettet??

De er måske gået fejl af vejrudsigten??

Vorherrebevares!!

Ulrich Valera
Missionær

Fra : Peter

Dato : 09-01-06 21:37

Så rykkede vi atter engang nærmere, tilstandene i George Orwell's roman
"1984".
I hysteriets navn, er vi nu også begyndt at "brænde" bøger.

Peter