hvor sikker er et kondom når man snakker g~
Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 28-12-05 12:11

jeps har et spørgsmål...

har været sammen med en pige et par gange for lidt over en måned siden...
brugte kondom hvergang!!!!!

men nu er hun sgu blevet gravid...

tror ikke det er mig... men bliver sgu alligevel lidt i tvivl for der var
ikke andre inden mig og efter... ved det ikke... men håber der har:)

så nogen der ved hvor stor sandsynligheden er for at der kan ske uheld
selvom man bruger gummi?

og kan man som mand forlange en blodprøve når nu hun en gang har født?

--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

Fra : Tony

Dato : 28-12-05 13:43

"Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk" <ng@go-loud.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvom man bruger gummi?
>
> og kan man som mand forlange en blodprøve når nu hun en gang har født?

Hvad siger pigen selv ?
Hun må da vide noget.
Jeg kan da ikke forestille mig at hun vil have udpeget en forkert mand, som
far til hendes kommende barn.
Men ellers er gummi ikke 100% sikkert, det kan godt gå i stykker.
Er du ellers i tvivl, bliver der taget en blodprøve, men den kan godt vise
samme blodtype som din, selvom det ikke er dig som er faren.
Det mest sikre, er at få taget en dnatest.

Tony

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-12-05 15:26

"Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da ikke forestille mig at hun vil have udpeget en forkert
> mand, som far til hendes kommende barn.

Nejda. Det kan man da ikke forestille sig om en kvinde. Så de tre ud af 10
børn, der går rundt og har en anden far end ham, der tror, han er faderen,
er selvfølgelig alle undfanget ved Helligånden[tm].

> Men ellers er gummi ikke 100% sikkert, det kan godt gå i stykker.

Kondomer er 100% sikre, hvis de ikke går i stykker. Man skal vist have meget
hård hud på pikken og samtidig være blind, hvis man ikke opdager, at et
kondom springer. Jeg skal selvfølgelig ikke afvise, at dette kan være
tilfældet for Nikolai R. Jensen.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Tony

Dato : 28-12-05 21:16

> [...]
> børn, der går rundt og har en anden far end ham, der tror, han er faderen,
> er selvfølgelig alle undfanget ved Helligånden[tm].

Ja, undskyld Jens, det var ret naivt af mig at have så glorværdig opfattelse
af alle kvinder.
Derfor opfordrer jeg også Nikolai, til at få det undersøgt, hvis han har sin
tvivl.

Tony

Fra : Blinkhinde

Dato : 28-12-05 13:50

Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk skrev:

> [...]
> ikke andre inden mig og efter... ved det ikke... men håber der har:)
>
> så nogen der ved hvor stor sandsynligheden er for at der kan ske uheld

Sandsynligheden er ekstremt lille! - Den er som næsten ikke
eksisterende, hvis du altså har haft kondomet på hele tiden (altså
at du har taget kondomet på før du var oppe i hende og det ikke er
røget af eller er sprunget under samlejet).

Jeg kan fortælle dig, at selvom man er par og gør det hver dag uden
kondom, er chancen for at blive gravid faktisk stadig ikke ret stor
(men det afhænger også af alder). - Prøv bare at tage et kig på
netdoktors "snart gravid" debat. Her findes masser af piger der
brændende ønsker at blive gravide og som prøver mellem 1/2 til et
helt år før det lykkes. Og det vel at mærke selvom de har samleje
hver dag og på de rigtige tidspunkter osv.

> og kan man som mand forlange en blodprøve når nu hun en gang har født?

Selvfølgelig kan du det. Og det vil da være en god ide at gøre. Men
tag en snak med pigen først. Stille og roligt. Find ud af om hun har
været sammen med andre end dig. - Og gør op med dig selv om du vil
være far for barnet (altså mere end bare økonomisk), hvis det viser
sig at være dit.

Hvor gammel er du? Hvor gammel er hun? Er det en pige du er
interesseret i?

Fra : Trine Pedersen

Dato : 28-12-05 15:48

Blinkhinde wrote:

> [...]
> helt år før det lykkes. Og det vel at mærke selvom de har samleje
> hver dag og på de rigtige tidspunkter osv.

Nu svarer du jo nøjagtigt selv på hvorfor det nu engang er at disse
piger har svært ved at blive gravide - de ØNSKER DET BRÆNDENDE! De
superstresser sig selv til det yderste. Der er god grund til at mange
"barnløse" par pludselig får egne børn når de opgiver og køber hund
eller adopterer.

Chancen er meget større hvis man er afslappet omkring det - og det er
man vel hvis man ikke ønsker at blive gravid? Oder?

--
Mvh Trine P.

Fra : JcLind

Dato : 30-12-05 14:08

"Trine Pedersen" <snoeffe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
| superstresser sig selv til det yderste. Der er god grund til at mange
| "barnløse" par pludselig får egne børn når de opgiver og køber hund

Mange og mange. Det afhænger jo af om der er fysiske defekter eller det
er psykisk.
De par der slapper af og bliver gravide, har jo ingen fysiske defekter,
der har umuliggjort en graviditet.

VH jakob

Fra : Trine Pedersen

Dato : 30-12-05 16:10

JcLind wrote:
> [...]
> er psykisk.
> De par der slapper af og bliver gravide, har jo ingen fysiske defekter,

Ovenstående gælder nu også par der grundte fysiske vanskeligheder har
meget svært ved at blive gravide ...

--
Mvh Trine P.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-05 16:22

> Ovenstående gælder nu også par der grundte fysiske vanskeligheder har
> meget svært ved at blive gravide ...

Og det kan du selvfølgelig dokumentere?

--
-Jens B.

Fra : Trine Pedersen

Dato : 30-12-05 18:34

Jens Bruun wrote:
> "Trine Pedersen" <snoeffe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det kan du selvfølgelig dokumentere?

Jeg kan såmen nok finde et halvt dusin personlige historier - men jeg
tvivler lidt på at folk vil ha lyst til at blive nævnt her uden samtygge.

--
Mvh Trine P.

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-12-05 19:12

> Jeg kan såmen nok finde et halvt dusin personlige historier - men jeg
> tvivler lidt på at folk vil ha lyst til at blive nævnt her uden
> samtygge.

Det ville heller ikke være dokumentation, at du havde et halvt dusin
personlige historier.

--
-Jens B.

Fra : JcLind

Dato : 31-12-05 12:48

"Trine Pedersen" <snoeffe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Ovenstående gælder nu også par der grundte fysiske vanskeligheder har
| meget svært ved at blive gravide ...

Har en kvinde blokeringer i æggelederne f.x pga arvæv kan hun slappe nok
så meget af. Men gravid bliver hun aldrig.
Og skulle det ske, så bliver det uden for livmoderen og så står hendes
liv på spil.

VH jakob

Fra : Nikolai R. Jensen - ~

Dato : 29-12-05 03:25

[...]

er totalt ligeglad med økonomien... hun skal bare ikke passe mit barn! lang
historie kort... hun kommer af en taber famile har psykiske problemer og
hendes eks kæreste som hun siger er far er eks narkoman! han har så vælret
clean i 3 måender eller sådan noget og det var ryge heroin han var på...
fandme ikke om mit barn skal vokse op og blive lige så stor taber som de to!
snakkede med hende igår... de er sammen igen pga. hun blev gravid... flot!
hun var egentligt meget sød men fandt hurtigt ud af at hun var totalt bålet
af oveni... derfor kom jeg meget hurtigt videre! hun er 21 jeg er 29 og er
ikke det mindste interesseret i hende!

håber virkeligt at komunen går ind og tager det barn fra dem! for det kan
kun gå galt! <--- og JA har en MASSE at have den udtalelse i!

emn forælanger den blodprøve når det klommer så vidt... tror heller ikke det
er mit barn... men kan lige så godt være sikker!
--
Mvh.
Nikolai R. Jensen

Fra : JcLind

Dato : 31-12-05 12:50

> [...]

>at du har taget kondomet på før du var oppe i hende og det ikke er
>røget af eller er sprunget under samlejet).

Næ, det siger sig selv. Hvis den ikke er gået i stykker eller gledet af,
så er der næsten 100% sikkerhed.
Men generelt taget i betragtning, så er kondomer 93% sikre, dvs at 7 ud
af 100 kan blive gravide alligevel.

VH jakob

Fra : Ole Laursen

Dato : 31-12-05 15:10

"JcLind" <Svar-her-i@gruppen.dk> writes:

> Men generelt taget i betragtning, så er kondomer 93% sikre, dvs at 7 ud
> af 100 kan blive gravide alligevel.

Du mangler at sige over hvor lang tid. Ifølge tabellen her

http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/praevention_hvilken.htm

er det i øvrigt snarere omkring 12% der bliver gravide pr. år ved
typisk brug og 3% ved korrekt brug. Men der er nok en del usikkerhed i
de tal.

Problemet med ikke at angive tidsrummet er at sandsynligheden for at
blive gravid ved et uheld stiger jo længere tidsrum det drejer sig om
fordi der er flere anledninger til at uheldet kan indtræffe.

Under antagelse af at graviditeterne optræder uafhængigt vil
sandsynligheden for at blive gravid ved korrekt brug af kondom i løbet
af ti år være omkring (100% - 97%^10) = 26,3%. Om graviditerne
optræder uafhængigt, aner jeg ikke - man kunne sagtens forestille sig
at nogle par er mere modtagelige end andre. Så det er en ren teoretisk
udregning.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : JcLind

Dato : 31-12-05 18:38

"Ole Laursen" <olau@cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
snip
| er det i øvrigt snarere omkring 12% der bliver gravide pr. år ved
| typisk brug og 3% ved korrekt brug. Men der er nok en del usikkerhed i
| de tal.
snip

Undskyld, jeg checkede ikke før jeg sendte.
Det er, som du skriver ,97% sikkert, da ca 3% bliver gravide.
Jeg byttede om på 3 og 7. Øv.
Det er også de tal, jeg kender.

VH jakob

Fra : nusle nuslesen

Dato : 02-01-06 13:20

"Ole Laursen" <olau@cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Om graviditerne
> optræder uafhængigt, aner jeg ikke - man kunne sagtens forestille sig
> at nogle par er mere modtagelige end andre. Så det er en ren teoretisk
> udregning.

Jeg vil mene, at nogle kvinder/mænd er mere fertile end andre - og at det er
med til at øge chancen/risikoen for graviditet, også når uheldet er ude i
form at kondomer ikke er 100% sikre.

mange hilsner

Fra : Blinkhinde

Dato : 28-12-05 18:51

Trine Pedersen skrev:

> [...]
>
> Chancen er meget større hvis man er afslappet omkring det - og det er
> man vel hvis man ikke ønsker at blive gravid? Oder?

Det er da rigtigt, hvad du siger, men i dette tilfælde taler vi om sex
med kondom! Så ER sandsynligheden sgu' meget, meget lille! Hvis du
selv har prøvet at leve i et parforhold længe vil du også vide, at
man kan have sex uden beskyttelse meget længe uden at blive gravid, -
også selvom man ikke brændende ønsker sig at blive gravid. Dette har
jeg oplevet både hos mine veninder og for mig selv.

Fra : Trine Pedersen

Dato : 28-12-05 20:58

Blinkhinde wrote:

> [...]
> også selvom man ikke brændende ønsker sig at blive gravid. Dette har
> jeg oplevet både hos mine veninder og for mig selv.

Ahem - jeg konstaterer blot at en enkelt gang kan være riiiigeligt hvis
uheldet er ude.

Bortset fra det - jeg har aldrig dyrket sex uden beskyttelse - af den
meget enkle årsag at jeg ikke hidtil har haft lyst til børn. Og jeg har
ellers haft flere forhold af års varighed. (Men så er spørgsmålet vel så
- hvor længe varer et langt forhold?)

Har en veninde der afslappet smed p-pillerne fordi "der kan jo gå noget
tid inden hormonerne er ude af kroppen" - og der går jo alligevel altid
mindst 4 - 6 måneder før man blir gravid - så det der bryllup til
foråret skulle jo nok kunne nås inden hun blev gravid - eller også ville
hun stadig være så "høfligt" gravid at hun ville kunne finde en pæn
kjole. *BANG* Hun blev så gravid i første hug. Så den kommer til at stå
på højgravid i brudekjole ... Sådan kan det nemlig også gå.

--
Mvh Trine P.

Fra : Tony

Dato : 28-12-05 21:32

"Trine Pedersen" <snoeffe@hotmail.com> skrev

*BANG* Hun blev så gravid i første hug. Så den kommer til at stå
> på højgravid i brudekjole ... Sådan kan det nemlig også gå.
>

> Mvh Trine P.

Og hva' så ?,- jeg er sikker på at bruden vil se ligeså dejlig ud i sin
brudekjole, om hun er gravid eller ej.
Den Danske kultur kræver ikke at kvinden er jomfru.

Skulle nogle få moralske opstød, er det dem som har et problem.

Tony

Fra : Trine Pedersen

Dato : 28-12-05 22:08

Tony wrote:

> [...]
> Den Danske kultur kræver ikke at kvinden er jomfru.
>
> Skulle nogle få moralske opstød, er det dem som har et problem.

Det var nu ikke på grund af de moralske opstød ;) Men mere at bruden nu
ikke lige havde planlagt at hun skulle være højgravid til sit bryllup.
Men så ka hun jo lære det - naturen har det med af og til at tage røven
på folk ;) Og mon ikke hun blir en smuk brud uanset hvor højgravid hun
er? :)

--
Mvh Trine P.

Fra : Tony

Dato : 28-12-05 23:13

> [...]
> så ka hun jo lære det - naturen har det med af og til at tage røven på
> folk ;) Og mon ikke hun blir en smuk brud uanset hvor højgravid hun er? :)

Uden tvivl

Tony

Fra : Blinkhinde

Dato : 29-12-05 06:16

Nikolai R. Jensen - Go-loud.dk skrev:

Hej Nicolai
Nu sætter jeg lige et par pile i indlægget, for det manglede der (det
har noget at gøre med mine indlæg tror jeg, - for det er altid på
besvarelsen af mine, at det går galt)

> [...]
> af oveni... derfor kom jeg meget hurtigt videre! hun er 21 jeg er 29 og er

ok! Så er situationen jo en markant anden, end jeg troede (-:

Ja, få taget en test når hun har født. - Og jeg kan huske fra da jeg
fik mit eget barn, at der vist nok er en tidgrænse på at vedkende sig
faderskabet til barnet, så vent ikke for længe efter hun har født.
Jeg undersøgte det i sin tid da jeg var selv var gravid, men kan ikke
rigtig huske, hvordan det var.
chancen for at barnet er dit er dog som sagt ekstremt lille, især hvis
man tænker på, at de to sammen (altså pigen og ham narkomanen)
måske nok ikke er så gode til at huske beskyttelse.

> håber virkeligt at komunen går ind og tager det barn fra dem! for det kan
> kun gå galt! <--- og JA har en MASSE at have den udtalelse i!

Da jeg læste dit indlæg håbede jeg næsten, at barnet er dit.

Selvfølgelig. Det kan jeg godt forstå.

[...]