Styring af links med CSS
Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 13-06-01 12:57

Hej!

Jeg arbejder i øjeblikket med nogle links som jeg gerne vil styre
fra CSS. Jeg sidder og prøver mig frem via. læsning i "The
complete HTML reference". I litteraturen gives der udtryk for, at
det er utroligt simpelt at angive/skrive nogle pseodo-classes i
CSS, henholdsvis a:link, a:vlink, a:alink. Det virker udmærket
når det er et eksternt link der er tale om. Når der f.eks. er
tale om et internt link på samme side via name-attributten som
nedenstående eksempel:

<a name=&#8221;fejl&#8221; href=&#8221;#top&#8221;>Gå til toppen
af siden!</a>

..ja, så kan jeg ikke kontrollere noget som helst fra CSS. Linket
er purple og jeg kan ikke ændre det, hvorfor?

Derudover er det nøjagtigt det samme med et link som
nedenstående, der ikke gør brug af enten www- eller ftp
protokollen. Linket er purple og jeg kan ikke ændre det, hvorfor?

<a
href=&#8221;http://Intra.Skivehs.dk/default.asp#fejl”>Fejlm
elding</a>

Vil det sige, at når enten www eller ftp protokollen ikke er
angivet opfattes det ikke som et link?? Det synes jeg ikke kan
passe.

Venlig hilsen
Lars

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Lars Kjærsgaard

Dato : 13-06-01 13:41

Lars Kjærsgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> - Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer
> - Understøtter HTML, CSS og søgemaskineoptimering

...jeg har fundet ud af "problemet", ingen grund til at bruge tid
til ovenstående.

Venlig hilsen
Lars

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-06-01 14:07

"Lars Kjærsgaard" wrote:

> ..jeg har fundet ud af "problemet", ingen grund til at bruge tid
> til ovenstående.

fint nok - hvad var problemet (det kunne være vi lærte noget )?

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>