Kan det være sandt
Fra : snuden

Dato : 26-01-06 12:10

Nu skal man jo ikke tro på alt hvad der står i avisen, men kan politiet
beordre en til at smide tøjet, for derefter at sigte en for
blufærdighedskrænkelse? Jeg forstår ingenting mere....

Snuden

Fra : martin

Dato : 26-01-06 12:17

Hvis det er sandt - og det skulle ikke undrer mig - tror jeg nok jeg selv
ville gøre mere end blot gå til ekstrabladet med historien. Gad vide hvad
der står i døgnrapporten om hændelsen...

Fra : snuden

Dato : 26-01-06 12:21

"martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis det er sandt - og det skulle ikke undrer mig - tror jeg nok jeg selv
> ville gøre mere end blot gå til ekstrabladet med historien. Gad vide hvad
> der står i døgnrapporten om hændelsen...

Jeg har lige kigget optagelsen med fra mobilkameraet igennem, og på et
tidspunkt siger forurettede: "skal jeg ikke lige tage underdrengene af også
så i kan tjekke dem" hvorefter han smider underbukserne og blotter sig. Dèt
er vel juridisk holdbort at sigte ham for blufærdighedskrænkelse på det
grundlag, selvom situationen forekommer lidt aparte..

Snuden

Fra : bem

Dato : 26-01-06 12:17

"snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu skal man jo ikke tro på alt hvad der står i avisen, men kan politiet
> beordre en til at smide tøjet, for derefter at sigte en for
> blufærdighedskrænkelse? Jeg forstår ingenting mere....

Selvfølgelig ikke. Mit gæt er, at manden har villet opnå præcis det han
opnåede ved at smide tøjet af sig selv - nemlig at få Ekstrabladet til at
hoppe på limpinden og skrive endnu en negativ historie om politiets opførsel
over for christianitter.
Grunden til at han blev sigtet for blufærdighedskrænkelse er jo nok, at han
uden videre smed kludene..

/Bo

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-01-06 12:20

> [...]

> politiet beordre en til at smide tøjet, for derefter at sigte en for
> blufærdighedskrænkelse? Jeg forstår ingenting mere....

Se filmen i stedet for at gisne. Manden kan selvfølgelig sigtes for
blufærdighedskrænkelse, selvom politiets reaktion virker noget barnlig i
denne sag.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-01-06 14:22

snuden skrev den 26-01-2006 12:09:

> Nu skal man jo ikke tro på alt hvad der står i avisen, men kan politiet
> beordre en til at smide tøjet, for derefter at sigte en for
> blufærdighedskrænkelse? Jeg forstår ingenting mere....

Det er der undrer mig allermest er, hvorfor han står ret afklædt i forvejen?
Hvorfor bliver han - i tilfælde af mistanke og der reelt er brug for at
hans tøj bliver undersøgt - ikke taget med ind på stationen?

Det kan umuligt være lovligt for politiet at bede om at undersøge en
mistænkts tøj, så mistænkte skal stå halvnøgen i fuld offentlighed.
Og så slet ikke i januar måned!

Det sidste trævl tøj. Ja, det har han selv smidt ingen tvivl om det.

Men hvorfor har han smidt alt det andet tøj?

mvh

Carsten

Fra : Holst

Dato : 26-01-06 14:40

Carsten Riis wrote:

> Men hvorfor har han smidt alt det andet tøj?

Og meget belejligt viser optagelsen jo ikke det.

Politiets holdninger virker mest af alt som om de har mødt den lokale
landsbytosser uden tøj og høfligt forsøger at få ham overtalt til at
tage det på, for der er koldt udenfor.

Jeg kan ikke forestille mig, at politiet vil få nogen til at smide alt
tøjet en kold vinterdag på åben gade blot for at undersøge det. Så ville
de tage ham med på stationen. Men optagelsen viser jo som sagt meget
belejligt netop ikke optakten til, at manden stor stort set nøgen.

At han vælger at trække sine underhakker ned og blotte sit køn, er hans
eget valg og bestemt ikke politiets. Derfor virker en sigtelse for
blufærdighedskrænkelse ikke urimelig - og slet ikke, hvis det skete lige
over for en børnehave.

Men det er jo blot endnu en grund til at rydde Christiania og få noget
bedre ud af området.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-06 14:52

Carsten Riis skrev:

> Det er der undrer mig allermest er, hvorfor han står ret afklædt i forvejen?

Ja, vi mangler forhistorien. Når vi kun kender videoen som vi ser
den, kan det jo lige så godt være ham selv der helt fra starten
har smidt tøjet i protest over at blive kropsvisiteret.

Jeg har faktisk ret svært ved at tro at politiet har bedt ham
strippe midt i kulden.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-01-06 14:58

Bertel Lund Hansen has brought this to us :

> Ja, vi mangler forhistorien. Når vi kun kender videoen som vi ser
> den, kan det jo lige så godt være ham selv der helt fra starten
> har smidt tøjet i protest over at blive kropsvisiteret.

Ja det virker jo ikke ligefrem som om betjenten tvinger ham til noget
som helst. Din teori at han selv har valgt at smide tøjer lyder slet
ikke umulig.

Derudover er han da super træls at høre på - hvor mange gange når han
at sige "Det vælter ind over grænserne" ?

> Jeg har faktisk ret svært ved at tro at politiet har bedt ham
> strippe midt i kulden.

/enig

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : per christoffersen

Dato : 26-01-06 15:20

> Ja, vi mangler forhistorien. Når vi kun kender videoen som vi ser
> den, kan det jo lige så godt være ham selv der helt fra starten
> har smidt tøjet i protest over at blive kropsvisiteret.

Det er rigtigt, - man skal ikke fæste lid udelukkende til Ekstrabladet, hvis
man vil have en uddybende forklaring

> Jeg har faktisk ret svært ved at tro at politiet har bedt ham
> strippe midt i kulden.

Ikke desto mindre er politiets indsats på Christiania under pres. Se feks
her:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3536512
Det kunne være interessant at se sagen om Krølle og hans kropsvisitation
kørt igennem klagesystemet istedet for bare den kulørte presse.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 02:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> har smidt tøjet i protest over at blive kropsvisiteret.
>
> Jeg har faktisk ret svært ved at tro at politiet har bedt ham

Nu er dette jo ikke en trogruppe Bertel.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-01-06 07:29

Space skrev:

> Nu er dette jo ikke en trogruppe Bertel.

Har du set overskriften?

Men du har ret i at tro ikke er et juridisk spørgsmål, så hele
tråden hører hjemme i en anden gruppe.

--
Bertel

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-01-06 15:07

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> forvejen? Hvorfor bliver han - i tilfælde af mistanke og der reelt er
> brug for at hans tøj bliver undersøgt - ikke taget med ind på

Jeg tror, han er blevet bedt om at tage med på stationen for at blive
kropsvisiteret dér, og så selv har afført sig tøjet på stedet, så han slap
for det. Betjentene er alle tydeligt utilpasse ved situationen og ved ikke,
om de skal le eller blive vrede.

> Det kan umuligt være lovligt for politiet at bede om at undersøge en
> mistænkts tøj, så mistænkte skal stå halvnøgen i fuld offentlighed.
> Og så slet ikke i januar måned!

Kan du forestille dig politiet forlange noget sådan - på åben gade ved
Christiania? Selv den mest tumpede jydebetjent ved bedre.

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-06 00:02

Jens Bruun wrote:

> Kan du forestille dig politiet forlange noget sådan - på åben gade ved
> Christiania? Selv den mest tumpede jydebetjent ved bedre.

Ja, men lokaliteten taget i betragtning er det jo ikke utænkeligt,
at man har været nødt til at sende nogle københavnere.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Gert

Dato : 26-01-06 15:29

On Thu, 26 Jan 2006 14:22:13 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>Men hvorfor har han smidt alt det andet tøj?

Hvem tager dog Latrin.. undskyld Ekstrabladets sensationer for gode
varer ?

Fra : Holst

Dato : 27-01-06 09:35

Gert wrote:

> Hvem tager dog Latrin.. undskyld Ekstrabladets sensationer for gode
> varer ?

Omkring 50 % af den danske befolkning vil jeg tro.

Fra : Holst

Dato : 26-01-06 16:35

snuden wrote:

> Nu skal man jo ikke tro på alt hvad der står i avisen, men kan politiet
> beordre en til at smide tøjet, for derefter at sigte en for
> blufærdighedskrænkelse? Jeg forstår ingenting mere....

En ny artikel om sagen er dukket op:

hvilket faktisk er politiets bekræftelse af de spekulationer, der har
været her i gruppen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-06 17:41

Holst skrev:

> hvilket faktisk er politiets bekræftelse af de spekulationer, der har
> været her i gruppen.

Der står bl.a.:

> - Historien er pure opspind. 'Krølle' blev anholdt og taget med
> udenfor. Her begyndte han ganske uopfordret at tage tøjet af,
> da han så at nogle fotograferede med deres mobilkameraer [...]

Vi kan vente os meget mere af den slags.

--
Bertel