Stævning
Fra : Kristian

Dato : 24-01-06 18:13

Har fået et brev fra stævningemændenæs kontor i Københavns Byret.
Da jeg ville være nød til at skulle tage fri fra arbejde for at kunne
afhente den er jeg lidt nysgerrig hvad der sker hvis jeg blot lader den
overgå til forkyndelse via politiet.

Min kæreste er hjemmegående og har ikke hørt noget så jeg kan tvivle på
om de overhovedet har været forbi...

Jeg har skrevet den af herunder. Beklager de mystiske linjeskrift men
den er skrevet direkte af efter brevet.
(min adresse står desuden ikke helt korrek opført på brevet, dog tæt på)

XXXSkodfirma mod Kristian XXXX

Vedr.: Forkyndelse af stævning

En af Københavns Byrets stævningemænd har forgæves forsøgt at træffe
Dem for at forkynde en stævning i en civil sag.

De bedes derfor inden 7 dage fra dags dato afhente stævningen på:

Stænvningemændenes Kontor TLF. 33 44 84 01
Hestemøllestræde 4
1464 København K.

Kontortid: Mandag til torsdag kl. 8.30-15.45, fredag kl. 8.30-14.45, dog
er kontoret dagligt lukket
mellem kl. 12.00 og 13.00.

Det er kun Dem personligt, der kan afhente stævningen.

Reagerer De ikke på nærværende skrivelse, vil sagen overgå til forkyn-
delse via politiet.

BS-nr. skal oplyses ved henvendelse.
Hvis De har spørgsmål, er De velkommen til at kontakte retten.

Med venlig hilsen

Kenneth XXXX
overvagtmester

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 24-01-06 20:24

Kristian wrote:

> [...]
> overgå til forkyndelse via politiet.

> Hvis De har spørgsmål, er De velkommen til at kontakte retten.
Det er jo så en mulighed.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

The Bible tells us to be like God, and then on page after page it describes
God as a mass murderer. This may be the single most important key to the
political behavior of Western Civilization.
- Robert A. Wilson (Right Where You Are Sitting Now)

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-06 22:18

"Kristian" <koep@koep.net> wrote in message

> [...]
> Da jeg ville være nød til at skulle tage fri fra arbejde for at kunne
> afhente den er jeg lidt nysgerrig hvad der sker hvis jeg blot lader den

Så vidt jeg husker, så bliver du tilbageholdt, hvis du bliver stoppet,
indtil forkyndelsen kan forelægges dig.

Nicolai

Fra : Nicholas

Dato : 24-01-06 22:43

> Da jeg ville være nød til at skulle tage fri fra arbejde for at kunne
> afhente den er jeg lidt nysgerrig hvad der sker hvis jeg blot lader den
> overgå til forkyndelse via politiet.

Så bliver du efterlyst. Om politiet kommer ud og henter dig på din bopæl
ved jeg ikke, men efterlyst bliver du i hvert fald....

Fra : OZ7PUS

Dato : 25-01-06 01:24

"Nicholas" <nicholas@nospam.please> skrev i en meddelelse

> Så bliver du efterlyst. Om politiet kommer ud og henter dig på din bopæl
> ved jeg ikke, men efterlyst bliver du i hvert fald....

Kan de godt finde på og som reglen kl 3 om natten

OZ3BTO

Fra : Jan Pedersen

Dato : 25-01-06 01:55

> Kan de godt finde på og som reglen kl 3 om natten

Spild af samfundets ressourcer at man kan anvende politiet ved private
søgsmål. Burde kun være i straffe sager og andre sager hvor der er offentlig
påtale. Men det er jo politik...så OT :)

Fra : Kristian

Dato : 25-01-06 07:02

> Spild af samfundets ressourcer at man kan anvende politiet ved private
> søgsmål. Burde kun være i straffe sager og andre sager hvor der er offentlig
> påtale. Men det er jo politik...så OT :)

Kan kun give dig ret. Allerhelst ville jeg gerne skrive en fuldmagt og
få en til at hente den for mig.

Fra : Nicholas

Dato : 25-01-06 21:16

> Kan kun give dig ret. Allerhelst ville jeg gerne skrive en fuldmagt og
> få en til at hente den for mig.

Kristian...går ud fra at det drejer sig om at "skodfirma" påstår at du
skylder dem penge....Hvis det er tilfældet kan du lige så godt tage ned og
hente stævningen. Gratis toiletpapir siger man jo ikke nej tak til....Hvis
du ingen penge har og du bor til leje hos din kæreste kan de ikke tage noget
som helst fra dig. Hvis leje-lejligheden står i dit navn kan de gøre udlæg i
dit depositum når du flytter ud...Med mindre du har ægte tæpper har du ikke
noget at frygte...Kort sagt: Mød op i retten og sig at du ingen penge har,
intet ejer. Du ryger derefter i RKI, hvilket mange tror er en katastrofe.
Det er det vel også for folk som har brug for kredit, men de fleste klarer
sig uden.

Fra : per christoffersen

Dato : 26-01-06 11:50

> noget at frygte...Kort sagt: Mød op i retten og sig at du ingen penge har,
> intet ejer.

Det er kun et godt råd, hvis det rent faktisk er sandt.
Det bedste er nok at oplyse temmelig sandfærdigt om hvilke værdier man har.
Ellers kan man hurtigt komme ud i noget rod med en falsk forklaring for
retten.

/Per

Fra : blue

Dato : 25-01-06 21:43

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan de godt finde på og som reglen kl 3 om natten

Stop venligst med jeres vrøvl.

Man bliver ikke efterlyst fordi forkyndelsen overgår til politiet og det
hører til sjældenhederne, at politiet kontakter én midt om natten.

Fra : Martin Bak

Dato : 25-01-06 22:57

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Man bliver ikke efterlyst fordi forkyndelsen overgår til politiet og det
> hører til sjældenhederne, at politiet kontakter én midt om natten.
Nå? Så har jeg ellers været ude for en sjælden hændelse, omend situationen
var en anelse anderledes end i den aktuelle.

Ved en fejltagelse havde fogedretten fået den opfattelse, at jeg skulle møde
i en inddrivelsessag. Men da jeg for det første ikke var blevet stævnet, og
iøvrigt havde en aftale med kreditor om afvikling af gælden, var jeg
selvsagt ikke mødt. Jeg havde jo ingen anelse om, at mødet overhovedet fandt
sted.

Fogedretten beslutter, at jeg skal fremstilles ved politiets mellemkomst,
hvilket jeg dog stadig ikke har nogensomhelst anelse om. Men en nat banker
det hårdt og myndigt på min dør kl. 3 (!) Jeg når ikke, at rive mig ud af
søvnen og finde ud af, at det virkelig er min dør det banker på, før de
uniformerede herrer åbenbart opgiver. Da jeg får tumlet mig ud af køjen, ser
jeg salatfadet rulle ud af min indkørsel.

Næste morgen ringer jeg til politiet og spørger, hvorfor de havde været hos
mig om natten. Sagen bliver mig forklaret, og jeg får samtidig at vide, at
det nok vil være en god ide, med det samme at få rede på misforståelsen i
fogedretten, da de ellers skal "tage mig til fange" hvor jeg end måtte
træffes, som betjenten spøgefuldt bemærker.

Såe.. det ved jeg nu ikke??

Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-06 23:18

Den 25-01-06 22.57 skrev Martin Bak følgende:

> Nå? Så har jeg ellers været ude for en sjælden hændelse, omend situationen
> var en anelse anderledes end i den aktuelle.

Som du selv skriver, er det en anden situation. I den aktuelle sag
drejer det sig om en forkyndelse af en stævning. Hvis man ikke møder op,
efter at have fået en stævning til fogedretten, så risikerer man netop
at blive afhentet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.