Parkeringsbøder - igen igen igen :-)
Fra : Henrik4100

Dato : 21-01-06 11:25

Hej Gruppe

Jeg har fået en parkeringsafgift.
og i modsat til mange der har skrevet om dette før mig, erkender jeg at have
parkeret fuldstændigt, ligeglad med gældende regler på denne
parkeringsplads.

Så afgiften skal betales ikke noget der.
Jeg har igennem mit liv fået en del hilsner fra div. parkeringsselskaber, og
konsekvent betaler jeg ikke den der er i forruden, men venter på at der
dukker en påmindelse op. ( har sparet mig for 3 betalinger)
denne gang får jeg en påmindelse fra "Parkering Nord", som har til huse i
Ålborg. (min parkering er foregået i Ringsted), umiddelbart ser det ud på
girokortet som om det er Ringsted Kommune som er udsteder af min parkerings
afgift.
På denne står der at de ikke har registreret min indbetaling og beder mig
indbetale denne inde 10 hverdage, ellers vil der blive pålagt et gebyr på
kr. 250,-

Nu er mit spørgsmål er dette gebyr lovligt?.

mvh
Henrik

PS: jeg har betalt min Afgift

Fra : Kenneth K

Dato : 21-01-06 11:57

> Nu er mit spørgsmål er dette gebyr lovligt?.

Såfremt at det er kommunen som du nævner, er det fuldt lovligt.

Trist når man har glemt at betale 11 kr. tilbage i boligsikring

Kenneth

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-01-06 18:43

"Henrik4100" <ikke@oplyst.her> skrev i en meddelelse

> Nu er mit spørgsmål er dette gebyr lovligt?.

TIlsyneladende ikke:

----

Fra Nordjyske Stifttidende:

Kommunen ved ikke helt, hvordan den skal forholde sig til sagen om den
nordjyske parkeringskontrol, hvor Parkeringskontrol Nord, der hører under
Aalborg Kommune, udfører p-kontrol og opkræver P-afgifter i en række
nordjyske byer - bl.a. Hjørring, Sindal og LøkkenVrå.

Statsamtet Nordjylland har i et svar til Frederikshavn Kommune sagt, at der
ikke er lovhjemmel til samarbejdet om p-kontrollen.

Men trods den afgørelse har de tre kommuner her i området foreløbig valgt at
fortsætte parkeringskontrollen, så der er ikke udsigt til julefred for dem,
der parkerer ulovligt. Hjørring Kommune har dog modtaget et krav fra en
borger, der på baggrund af afgørelsen, kræver at få pengene tilbage.

- Vi diskuterer lige nu med vores jurist, hvordan vi skal forholde os, siger
teknisk assistent i Hjørring Kommune, Inger Madsen.

Udgangspunktet er dog, at det fortsat er parkeringssynderne, der har begået
en ulovlig handling.

Ekspert i forvaltningsret ved Aalborg Universitet Sten Bønsig vurderer
imidlertidig, at borgere, der nægter at betale afgiften, har en god sag, og
opfordrer direkte til, at bilisterne skal lade være med at betale, så sagen
til sidst ender i fogedretten.

- Så kan man møde op hos dommeren med Statsamtets afgørelse i hånden og
henvise til den, siger Sten Børsig.

Beredsskabschef i Aalborg Kommune, Jørgen Pedersen, der er leder af
Parkeringskontrol Nord, mener ikke Statsamtet har undersøgt samarbejdet til
bunds, før de kom med deres afgørelse.

- Vi er slet ikke blevet kontaktet af Statsamtet, og man skal huske på, at
det her samarbejde i sin tid blev godkendt i Trafikministeriet, siger Jørgen
Pedersen.

Han mener, at det væsentlige er, at det stadigvæk er de enkelte kommuner,
der har myndigheden på området.

-Det er ikke Aalborg Kommune, der udøver myndighed i andre kommuner, siger
Jørgen Pedersen.

Det er Danske Private Parkeringsselskabers branceforening, der har rejst
sagen.

Parkeringskontrol Nord ventes i år at udskrive næsten 2000 p-afgifter i
Hjørring.

-.-.

> PS: jeg har betalt min Afgift

Dumt ;-(

/Caspersen

Fra : Henrik4100

Dato : 22-01-06 22:34

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Dumt ;-(
>
> /Caspersen

Bare lige for at skære det ud i pap
Ville det sige at jeg som har parkeret hel uden hensyn tagende til gældende
regler på parkeringspladsen, kunne have nægtet at betale og så sluppet godt
fra det ?

Syndt, det skulle jeg da have prøvet, men der kommer nok snart en til.

mvh
Henrik

Fra : Jesper Brock

Dato : 23-01-06 00:27

> Bare lige for at skære det ud i pap
> Ville det sige at jeg som har parkeret hel uden hensyn tagende til
> gældende regler på parkeringspladsen, kunne have nægtet at betale og så
> sluppet godt fra det ?

Det er nu ikke sikkert - så vent med at ærgre dig

Som det også fremgår af ordningen, har Justitsministeriets jurister sagt god
for samarbejdet om parkeringskontrollen... så hvis kommunerne går i retten
med det ansvarlige ministerium i ryggen, vil jeg mene, at de har en ret god
sag...

--
Venlig hilsen

Jesper Brock