Tellio - "gratis" ip-adapter
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-01-06 16:10

På Tellio's side http://www.telio.dk/ står der "Gratis IP-adapter !" men
det viser sig nu, at adapteren kun er til lån så længe man er kunde hos dem.

Er det lovligt så at bruge ordet gratis i den forbindelse ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Nicolai

Dato : 20-01-06 20:56

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> [...]
> dem.
>
> Er det lovligt så at bruge ordet gratis i den forbindelse ?

Hvornår har noget så nogensinde været gratis? Du betaler jo bare for skidtet
på en eller anden måde.

> --
> Ivan V. Klattrup
> http://www.klattrup.dk

nicolai

Fra : Rea721

Dato : 21-01-06 01:49

I news:43d14008$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk
skrev Nicolai følgende tekst:

> Hvornår har noget så nogensinde været gratis? Du betaler jo bare for
> skidtet på en eller anden måde.

1. Et tåbeligt svar.
2. Det er ikke juridisk.
3. Det hjælper ikke spørgeren.

Hvorfor svarede du overhovedet?

Fut netikette

--
Rea721 AKA Leon Andrea
Taxaflyvning med KingAir 200 http://www.airtaxi.dk

Fra : Nicolai

Dato : 21-01-06 11:39

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> wrote in message

> 1. Et tåbeligt svar.
> 2. Det er ikke juridisk.
> 3. Det hjælper ikke spørgeren.
>
> Hvorfor svarede du overhovedet?

Hvorfor blander du din personlige mening ind i det? Pas du bare din egen
baghave, så går det meget bedre.

> --
> Rea721 AKA Leon Andrea

nicolai

Fra : Rea721

Dato : 21-01-06 13:08

I news:43d20f34$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Nicolai følgende tekst:

> Hvorfor blander du din personlige mening ind i det? Pas du bare din
> egen baghave, så går det meget bedre.

Hvis du ikke, som et minimum....kan svare bare en lille smule relevant på
det der bliver spurgt om, bør du finde en anden legeplads.

EOD

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 15:55

Rea721 skod3@721.dk wrote:

> EOD

Vil det sige du holder kæft nu.

Og fut så hjem i børnehaven med dig.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-01-06 22:06

On Sat, 21 Jan 2006 11:38:46 +0100, "Nicolai" <news2004@mailme.dk>
wrote:

>Hvorfor blander du din personlige mening ind i det? Pas du bare din egen
>baghave, så går det meget bedre.

Hej

Min personlige mening er at Rea721 har fuldstændig ret i sit indlæg.
Det kan sagtens være det du siger er rigtigt men derfor er det
alligevel totalt uden relevans for denne gruppe og dermed totalt
irellevant...

Henrik

Fra : Nicolai

Dato : 22-01-06 03:39

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Det kan sagtens være det du siger er rigtigt men derfor er det
> alligevel totalt uden relevans for denne gruppe og dermed totalt

Så burde dig og Rea721 lave en klub, hvor i rettede stort set samtlige
indlæg i denne gruppe. Så kom i bare i gang med spamme gruppen.

Det er som jeg har skrevet, at intet er gratis og at bruge ordet gratis, er
derfor en ren ordleg som også i denne forbindelse er i orden. Det er ikke
min skyld at i ikke kan læse og forstå.

> Henrik

nicolai

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-01-06 20:24

On Sun, 22 Jan 2006 03:38:57 +0100, "Nicolai" <news2004@mailme.dk>
wrote:

>Så burde dig og Rea721 lave en klub, hvor i rettede stort set samtlige
>indlæg i denne gruppe. Så kom i bare i gang med spamme gruppen.

Gider jeg ikke..

Du har ret i at hvis man skulle rette på samtlige paphoveder (dig
incl.) som skriver sådan et non-svar på et indlæg så kunne man få
travlt..

>Det er som jeg har skrevet, at intet er gratis og at bruge ordet gratis, er
>derfor en ren ordleg som også i denne forbindelse er i orden. Det er ikke
>min skyld at i ikke kan læse og forstå.

Jamen haleluja....Thanks for stating the obvious..

Selvfølgelig er intet gratis men spørgsmålet gik vel også netop på om
man måtte skrive det var gratis når det reelt ikke er det...

Når du evt. har et juridisk velfunderet svar på om det er juridisk
lovligt at skrive at man får en vare gratis og det der menes er at man
låner varen så kom gerne igen..

Din argumentation fra toppen af hvor du vel nærmest forsvarer dit
offtopic indlæg med at det gør alle er vel at sammenligne med hvis du
bliver stoppet af panserne for at køre for stærkt og så siger "jamen
det gør alle da"..... Og når du så alligevel skriver det selvom du er
klar over at det er offtopic og så bliver kællinge fornærmet når en
anden bruger gør dig opmærksom på det viser jo bare hvor lidt du har
fattet af nogetsomhelst..

Henrik

Fra : Rea721

Dato : 22-01-06 21:03

I news:clm7t1pfv75njmb7fmoco2r7ka1g9kl7ut@4ax.com
skrev Henrik Madsen følgende tekst:

> Gider jeg ikke..

Det er nok bedst at stoppe inden tråden udvikler sig yderligerer.

"Nicolai" høre til den type mennesker der ikke vil accepterer at blive
irettesat uanset om det er berettiget eller ej. Jeg forsøgte første gang at
flytte debatten til netikette gruppen hvis han ville forsvare sig og for at
undgår yderligerer forurening af denne gruppe, men Nicolai fjernede med
vilje "futten". Hans tredie svar ligger dog i den gruppe det høre til.

FUT netikette.
EOD for juragruppen.

Fra : Nicolai

Dato : 22-01-06 22:56

"Rea721" <skod3[remove]@721.dk> wrote in message

> "Nicolai" høre til den type mennesker der ikke vil accepterer at blive
> irettesat uanset om det er berettiget eller ej.

Irettesat? At du ikke kan forstå hvad jeg skriver, kan betyde 2 ting. At du
er mindre bemidlet på første etage eller at jeg har udtrykt mig for let. Det
er jo nok begge der spiller ind. Så du har slet ingen grund til at
"irettesætte" og er derfor på dybt vand. Derudover, så kan man ikke just
sige, at du har en pæn måde at gøre det på.

Du er da en vaskeægte tosse.

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 22-01-06 22:53

> [...]

> Når du evt. har et juridisk velfunderet svar på om det er juridisk
> lovligt at skrive at man får en vare gratis og det der menes er at man

Du er da en tåbe, når du mener at alle svar kan/skal begrundes juridisk.
Desuden, så har du ikke læst på lektien, du blander tingene sammen. Varen er
gratis i den periode som man er abonnement, det er ganske ligetil og helt i
orden at skrive.

Når du kan læse, så må du også gerne tiltræde tråden med dit omfangsrige
sludder.

> [...]
> klar over at det er offtopic og så bliver kællinge fornærmet når en
> anden bruger gør dig opmærksom på det viser jo bare hvor lidt du har

Det forsvarer stadig ikke, at du ikke fattet, at det forholder sig som jeg
skrev, at det er i orden. Og alle markedsføringskneb/trick, er ikke
forklaret juridisk og derfor kan der heller ikke direkte henvises til noget
juridisk.

Men det ville pynte på hele tråden, hvis di holdte dine blondie-meninger for
dig selv. Selvom du forsøger at lyde vis og klog, så lykkedes det ikke.

Fra : per christoffersen

Dato : 23-01-06 17:11

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message

> Du er da en tåbe, når du mener at alle svar kan/skal begrundes juridisk.

Måske Henrik bare har læst fundatsen for denne gruppe?
Det behøver man ikke at være tåbe for at gøre, men det kan virke uheldigt
hvis man undlader det...

/Per

Fra : Henrik Madsen

Dato : 24-01-06 16:12

On Sun, 22 Jan 2006 22:53:01 +0100, "Nicolai" <news2004@mailme.dk>
wrote:

>Du er da en tåbe

Og du er lige smuttet i mit kill filter..

Aaaah, det lettede...

Henrik

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-01-06 13:40

> Er det lovligt så at bruge ordet gratis i den forbindelse ?

Det kan jeg ikke se noget problem i selve ordet gratis.
Tellio stiller en IP-adapter *gratis* til rådighed så længe du er kunde hos
dem. Alternativet ville være at du selv skulle købe en adapter, eller evt.
leje den.

Man kan så diskutere om de vildleder brugeren ved at skrive "Gratis
IP-adapter" når der reelt kun er tale om "Lån gratis en IP-adapter"

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-06 17:44

Ivan V. Klattrup skrev:

><snip>

Jeg kom lige i tanke om , efter jeg så en anden tråd, at jeg havde glemt
at sige tak for svarene, hvoraf alle i tråden her er læst, så *tak*.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk