Barbestyrer
Fra : Peter

Dato : 17-01-06 15:24

Jeg går på en uddannelsesinstitution, hvor vi har en fredagsbar.
Denne har selvfølgelig en alkoholbevilling. Men da den gamle bestyrer
skal stoppe - har de spurgt mig, om jeg vil stå som bestyrer. Det er
en ulønnet post!

Hvad indebærer det juridisk?

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-01-06 16:36

Peter skrev den 17-01-2006 15:24:
> [...]
> Denne har selvfølgelig en alkoholbevilling. Men da den gamle bestyrer
> skal stoppe - har de spurgt mig, om jeg vil stå som bestyrer. Det er

Vel bare en masse praktiske opgaver: varebestilling; personalestyring
(vagtplan); oprydning; afvikling af arrangementer (herunder: holde orden
blandt gæsterne dvs. evt. hyre nogen dørmænd som så næppe er gratis).

mvh

Carsten

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 17-01-06 17:01

Du skal have det her i orden

http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/naeringsbrev/
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/alkoholbevilling/

Spørg på din lokale politistation, det er der du finder de rigtige svar

mvh
Niels Pedersen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-01-06 17:37

Qbic - [6400] wrote:
> [...]
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/alkoholbevilling/
>
> Spørg på din lokale politistation, det er der du finder de rigtige svar

Det er ikke almindeligt at fredagsbarer og kollegiebarer har
alkoholbevillinger og næringsbreve da det køres privat.
Jeg ville kigge på forholdende for fredagsbaren før vurdering på i
hvilken grad det er nødvendigt at have bevilling.

Fra : Christian

Dato : 17-01-06 18:37

Jonas Kofod wrote:

> [...]
> Jeg ville kigge på forholdende for fredagsbaren før vurdering på i
> hvilken grad det er nødvendigt at have bevilling.

Det kommer meget an på omsætningen, hvornår baren blev stiftet, samt
hvor lukket den er.
Nogen steder deler de bevilling med kantinen (fredagsbar).

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-01-06 19:45

Christian wrote:

> Det kommer meget an på omsætningen, hvornår baren blev stiftet, samt
> hvor lukket den er.
> Nogen steder deler de bevilling med kantinen (fredagsbar).

Så vidt jeg er informeret i studiemiljøet fra dem jeg kender der står
for sådanne ting er det i langt overvejende grad hvor lukket den er, som
du nævner.

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 17-01-06 23:17

Det med at fredagsbarer deler bevilling med kantinen kan jo godt lade sig
gøre
men i de fleste tilfælde er en fredagsbar beliggende på et kollegie.

Det kræver alkoholbevilling og stedet skal der ud over være i brand teknisk
giodkendt stand
( Sådan er loven ens for alle, her i Sønderborg følger vi denne lov )

Spørg på din lokale politistation, hvis du ikke bor i København, der skal du
henvende dig
på kommunen som udsteder sådanne bevillinger.

/ Niels

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-01-06 23:44

Qbic - [6400] wrote:
> [...]
> giodkendt stand
> ( Sådan er loven ens for alle, her i Sønderborg følger vi denne lov )

1. Det kommer an på hvorledes fredagsbaren køres om der skal bevilling
til. De fleste fredagsbarer har ikke bevilling og skal ikke have det.
Derfor, spørg den tidligere bestyrer hvilke særlige forhold der gør sig
gældende for at de har bevilling.
2. Ja alle rum til forsamling af mennesker skal have brandgodkendelse.
3. Citatteknik.

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 18-01-06 00:11

1.
Jo alle som sælger andet end postevand ( Alcohol ) skal have en bevilling
Det du tænker på må være næringsbrevet, den kan undværes, men der skal
således ansøges
bevillingsnævnet om undladelse, det nemmeste vil herved være at få kantinen
til at stå for bevillingen
da der er flere aspekter i at drive en "restauration" som der er tale om
uanset antal solgte vare.

2.
Der er vi så enig

3.
Emnet er om der skal bevilling til for at åbne eller videreføre en
forretning hvor der
sælges alcoholiste drikkevare, der kan ikke ændres ved at der skal inddrives
en sådan erklæring
hos den lokale politimyndighed eller hvis det er i København skal den haves
hos kommunen

*** Jonas Kofoed

Find lige en § der viser at du ikke skal have en bevilling til salg af
alcohol

Her er lidt læsestof omkring emnet.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-06 09:42

"Qbic - [6400]" <info@qbic.dk> skrev i en meddelelse
> Find lige en § der viser at du ikke skal have en bevilling til salg af
> alcohol

Der er generelt ikke paragraffer der fortæller hvad du IKKE skal have
tilladelse til...
Der er ingen paragraf der viser at du ikke skal have bevilling til at bruge
lidt almen høflighed, og citere hensigtsmæssigt fx

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 18-01-06 11:50

Qbic - [6400] wrote:
> [...]
> til at stå for bevillingen
> da der er flere aspekter i at drive en "restauration" som der er tale om

100 % forkert. Man skal ikke nødvendigvis have en alkoholbevilling for
at sælge alkohol.

> [...]
> hos kommunen

> *** Jonas Kofoed
>
> Find lige en § der viser at du ikke skal have en bevilling til salg af

*** Nieels
Prøv lige at lære bare en lille smule juridisk grundviden før du bringer
dig i sådan forlegenhed igen. Begynd evt. med at læse Martins kommentar.

> Her er lidt læsestof omkring emnet.
> http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/alkoholbevilling/

Der står at alle virksomheder der serverer alkohol - læg mærke til
virksomheder.
Der står servere - Læg mærke til at der ikke står sælge, blot servere.
Hvis du vil inkluderet alle under virksomheder - inklusive private
fredagsbarer, så er alle mennesker i dette land inkluderet såfremt de
skænker sig selv eller andre en drink.
Jeg skal iøvrigt sige videre fra en barbestyrer at Lyngby Politi er
meget venlig til at give en god vejledning i hvorledes man driver sin
ikke-alkoholbevillingskrævende alkoholsserverende fredags/kollegiebar.

Gider du ikke begynde med ordentlig citatteknik og indlægsskrivning? I
modsat fald sig det så vi ved at du er en modig gungho mønsterbryder og
kan forhold os til det.