Lejlighedssammenlægning
Fra : Lantino

Dato : 16-01-06 21:22

Hej NG ... Jeg håber i kan hjælpe ... Jeg bor i en andelsforening hvor vi
har vedtaget at man kan sammenlægge vores lejligheder i foreningen på alle 4
leder (Højre, venstre, op og ned)
Nu ligge dert sådan at jeg har opdaget at nabolejligheden er blevet solgt
til anden side, uden jeg har fået tilbudt den som sammenlægning ...
Jeg har fået at vide af et bestyrelsesmedlem at grunden til at jeg ikke har
fået den tilbudt er fordi der er en brandvæg mellem min lejlighed for
nabolejligheden og den må man ikke ændre ... Bestyrelsen siger at det har de
fået at vide af byggedirektoratet, men intet skriftligt ....

Mit spørgsmål er så, hvis jeg får godkendelse fra Byggedirektoratet at man
godt må ændre på (brand)væggen ... Så kan jeg vel kontakte en boligadvokat,
om at jeg er berettiget til den pågældende lejlighed, samt at den person som
er flyttet ind i nabolejligheden, skal have et tilsvarende lejlighed som
erstatning ...

Jeg håber at man kan forstå min formulering ... Og ser glæder mig til at se
jeres svar på hvordan jeg skal gribe denne sag an !!!

/Lantino

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-06 21:37

"Lantino" <pistolfingeren@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu ligge dert sådan at jeg har opdaget at nabolejligheden er blevet solgt
> til anden side, uden jeg har fået tilbudt den som sammenlægning ...

Hvordan er jeres vedtægter på området mht salg? Skal den først udbydes
"internt"?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lantino

Dato : 16-01-06 22:30

Ja ... Først skal den pågældende lejlighed udbydes internt ... Dvs. Første
til de 4 omkringliggende lejligheder og derefter på den interneventeliste og
derefter eksternt. Og den er blevet solgt på den eksterne liste ... Men jeg
har intet fået at vide !!!

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-06 01:11

"Lantino" <pistolfingeren@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> og derefter eksternt. Og den er blevet solgt på den eksterne liste ... Men

Ok, hvis du er sikker på det. I vores andelsforening, skulle vi skrive os på
en sammenlægningsliste.

Noget andet er, at hvis det er en brandvæg, så formoder jeg, at lejligheden
er er den der ligger ved siden af din, i opgangen ved siden af?

Jeg mener at have hørt, at det skulle være ret dyrt, at få lavet den slags.
Der skal branddør i, som skal godkendes på alle vinkler og kanter, og være
enten automatisk eller holdes lukket.

Men kontakt dit lokale byg og bolig kontor, de hjælper gerne med alle de
spørgsmål, og det er alligevel dem der skal søges hos og dem der skal
godkende det. Og at starte korrekt, er det halve arbejde.

nicolai

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-01-06 11:05

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Noget andet er, at hvis det er en brandvæg, så formoder jeg, at
lejligheden
> er er den der ligger ved siden af din, i opgangen ved siden af?

- og hvis det er tilfældet koster det gustent mange penge. Ingeniører skal
have penge for at regne og så skal du have fire murere ind og og stille
soldater på mens de vælter væggen og dernæst skal du have den fælt store
jerndrager ind og bære hullet. Det koster dig det blege ...

ras