våbenloven
Fra : Henrik M Bono

Dato : 15-01-06 16:03

Hvor stor er bøden hvis man får konfiskeret en ulovlig kniv i tolden, som er
blevet sendt med posten fra usa???

Fra : alexbo

Dato : 15-01-06 16:17

"Henrik M Bono" skrev

> Hvor stor er bøden hvis man får konfiskeret en ulovlig kniv i tolden, som
> er
> blevet sendt med posten fra usa???

Du får ingen bøde for noget andre har gjort.
Så kunne man jo sende en kniv til f.eks. justitsministeren, og bagefter
fortælle pressen, at hun har fået en bøde for en ulovlig kniv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik M Bono

Dato : 15-01-06 16:47

joo det gør man i følge den politimand som ringede mig op for at informere
mig om at jeg ville blive sigtet i følge våbenloven...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-01-06 17:12

Henrik M Bono was thinking very hard :
> joo det gør man i følge den politimand som ringede mig op for at informere
> mig om at jeg ville blive sigtet i følge våbenloven...

Mon ikke det har noget at gøre med at de kan se du har *bestilt* kniven
?

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : alexbo

Dato : 15-01-06 17:17

"Henrik M Bono" skrev

> joo det gør man i følge den politimand som ringede mig op for at informere
> mig om at jeg ville blive sigtet i følge våbenloven...

Det går op for mig at det må være en kniv du selv har bestilt, og det er dig
der forsøger at indføre en ulovlig kniv, og ikke bare en kniv du har fået
sendt.
Bødestørrelsen må være 1.000 kr. svarende til opbevaring på bopæl.

mvh
Alex Christensen

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-06 17:35

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> Bødestørrelsen må være 1.000 kr. svarende til opbevaring på bopæl.

For mit vedkommende var den på 1200 kr. (ved dom) for at ha'
en bette, sød, velholdt, gammel maskinpistol liggende uder hovedpuden.

Der skelnes nok imellem blankvåben og skydevåben, men at forskellen
blot skulle være 200 kr. overrasker mig.

Spang

Fra : pablo@p.p

Dato : 16-01-06 01:01

Henrik M Bono wrote to everybody in dk.videnskab.jura :

> Hvor stor er bøden hvis man får konfiskeret en ulovlig kniv i tolden,
> som er blevet sendt med posten fra usa???

Må man spørge hvordan den var ulovlig?
Jeg mener var den stor som et sværd eller var det f.eks. en butterfly kniv?

Og hvad hvis man havde haft blankvåbentilladelse?

/Pablo

Fra : Henrik M Bono

Dato : 17-01-06 16:33

den var ulovlig fordi den havde en skrue på bladet der gjorde at den kunne
åbnes med en hånd, blades længde er 4 inch.

Fra : OZ7PUS

Dato : 17-01-06 14:33

"Henrik M Bono" <spawn_b Fjernremove@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er bøden hvis man får konfiskeret en ulovlig kniv i tolden, som
> er
> blevet sendt med posten fra usa???

Bøden kommer an på knivens længde

Jeg fik en på 5000.- for en kniv på 18cm blad (Dykkerkniv)
Dog holdte den ikke i retten og jeg fik min kniv tilbage da jeg er sports
dykker

Kniven lå bag i min bil og betjenten mente ikke jeg måtte have sådanne en
kniv i bilen.

Fik så i retten afvide at jeg gerne måtte have kniven i bilen såfremt at
jeg enten havde mit fiskegrej eller dyker udstyr med .. Den dag idag ligger
kniven stadig bag i bilen men nu sammen med en fiskestang

OZ3BTO