Opsigelse af Lejlighed
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 08:08

Vi står og skal flytte i påsken (13-14 April)

Kan vi opsige vores lejlighed her den 15 jan. så vi betaler frem til 15
april?
Er det noget med at man skal ud 14 dage for sidste betalt dato? - Til
renovering? -Er nemlig sådan, at da vi fik vores lejlighed for 2 år siden,
da var den slet ikke i standsat, malet eller noget. Det skulle vi selv gøre,
og det står hellere ikke i kontrakten at den skal aflevers nyrenoveret -
Skal man så stadig ud 14 dage før, så der kan fortages flytte syn? Eller er
det ligemeget, nu hvor vi ikke skal gøre noget ved den, ved fra flytning?
Mvh

Kim

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 15-01-06 09:06

On Sun, 15 Jan 2006 08:07:37 +0100, "Kim Sørensen" <no> wrote:

> [...]
>det ligemeget, nu hvor vi ikke skal gøre noget ved den, ved fra flytning?

Du kan som regel først opsige den til den sidste dag i en måned.

Men de 14 dage udlejer skal have til istandsættelse kan godt ligge
inde i selve opsigelsesperioden.

Så du vil formentlig kunne opsige den pr. 30 April , mensamtidig
oplyse udlejer at hans 2 ugers istandsættelselsperiode starter 16
April, da du fraflytter 15 April.
/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.tomtom-bruger.dk. Glad for TT - men kritisk.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 10:06

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så du vil formentlig kunne opsige den pr. 30 April , mensamtidig
> oplyse udlejer at hans 2 ugers istandsættelselsperiode starter 16

Men har han krav på de 14 dage? Står intet om det i min kontrakt? Og den
skal jo ikke istandsættes?

Kim

Fra : @mail@

Dato : 15-01-06 12:38

Normalt Skal boligen stå tom i 14. dage efter fraflytning, boligafdelingen
har normalt ingen viden om der evt. skal sættes noget i stand efter du er
fraflyttet, og den enkelte boligafdeling skal jo ikke have en ekstra udgift
for noget du f.eks har forvoldt i boligen.
Det står skrevet i lovgivningen at såfremt du er indflyttet efter 01.03.1993
(så hvidt jeg husker) skal boligen stå tom i 14. dage inden den nye
indflytter.
Er du Indflytning før denne dato kan du vente med at fraflytte til den
sidste dag på din opsigelse periode.

Fra : per christoffersen

Dato : 15-01-06 13:30

"@mail@" <@ingenmailtak@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det står skrevet i lovgivningen at såfremt du er indflyttet efter
> 01.03.1993 (så hvidt jeg husker) skal boligen stå tom i 14. dage inden den

Det er vidst reglerne for almennyttige boliger du anvender her.
De kan ikke anvendes ved privat udljening. Her kan 14 dagesfristen kun gøres
gældende, hvis det er indskrevet i lejekontrakten.
I privat udlejning vil der være tale om et særligt vilkår, og ikke en regel
ifølge lejeloven.

/Per

Fra : Wilstrup

Dato : 15-01-06 13:57

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøres gældende, hvis det er indskrevet i lejekontrakten.
> I privat udlejning vil der være tale om et særligt vilkår, og ikke en

Der gælder vel det forhold at man heller ikke i en privat udlejningsejendom
kan lave regler, der er mere vidtgående end lejeloven?
--
Wilstrup

Fra : per christoffersen

Dato : 15-01-06 14:19

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Der gælder vel det forhold at man heller ikke i en privat
> udlejningsejendom kan lave regler, der er mere vidtgående end lejeloven?

På nogen områder kan man godt lave lejeaftaler, der stiller lejer dårligere
end lejeloven.
Så vidt jeg ved er netop fraflytning før lejemålets udløb
(istandsættelsesperiode) et af dem.
Et andet er feks. tidsbegrænset udleje (som er nævnt, men ikke fastsat i
lejeloven).

Hvis ikke andet er aftalt er det selvfølgelig lejelovens bestemmelser, der
gælder.

/Per