Til BTF, kbh rådhus FORBEDRINGSFORSLAG EFT~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-06 06:25

kommenter gerne pr ng, mail,, tlf

Til BTF, kbh rådhus

Skal vi kalde det "Bondams jødehad"?

Måske min skingre, men sagligt velfunderede vits I overskriften bør
væk, før jeg sender nedenstående til lokalmedierne. Hvis noget opleves
som ukorrekt i min sagsfremstilling så håber jeg at btf vil korrigere
mig snarest.

Bondams jødehad?

Ingen dansker, selv i DNSB-Greve-villaen, ser positivt på usaglig
modvilje mod afvigere.

Men Bondam har det fulde ansvar for beslutninger fra hans
byggebolig-afdeling, som er udtryk for sådant "jødehad"

Jeg isolerede mit hus, hvor jeg, der er invalidepensionist pga gigt,
plages af kulde-ubalance.

Usagligt forlangte Bondams hadere boligforbedringen fjernet - alene
med den begrundelse, at den ragede et par centimeter ind over
cykelskurtage på nabogrunde, hvor jeg havde talt med alle beboere, og
de havde erklæret sig indforståede.

Min indsigelse mod Bondam-diktaturet (der skete i Pind-tid men
Bonddam har stadig ansvar for de usaglige had-beslutninger, hvis de
ikke omstødes) fremførtes i lokalavisen, men Bondams hadere er hævet
over at gå i demokratisk debat og svare i et åbent forum, selvom
lokalavisen er partisk ordstyrer og nok altid vil holde med kommunen .
Telefonisk afslører de, at "man kan ikke forlange, at naboer skal
være bussemænd", så den rakkertjeneste har man bygnings-inspektører
til - altså til at stjæle eventuelle meningsfulde småkonflikter fra de
reelt involverede, de lokale. Lokalavisens overskrift løj, at der var
konflikt - de er altid på forkant med at beskytte kommunen mod kritik.
Måske mit Silvan-style gørdetselv resultat ikke var helt efter
stadsingeniørens fineste æstetik-idealer - og havde de ærligt klage
over sådant, så havde jeg nok kunne få godkendelse, efter nedrivning,
ansøgning og godkendelse af projekt med mere normalt udseende Så
havde Bondam-hadere have udvist hæderlighed og moderne flexibilitet.

Hadere kan ikke få nok, og da jeg ikke øjeblikkeligt reagerede med
fjernelse af isoleringen, da de truede med dagbøder, forlangte de som
hævnstraf , at en smuk gammel tagterasse, hvor mine lejere i mange
årtier har haft skønne grillparties, blev fjernet. Ved at klage til
højere instans fik jeg lov at lade denne tagforbedring og de vandrette
placerede stiger, der fungerer som rækværk, blive liggende, for det
anerkendtes udfra foto jeg indsendte, at der var ingen
nedstyrtningsfare selv i orkan.

Men en æstetisk forbedring, som jeg ansøgte om, fik nej, idet haderne
nu havde fundet på, at der kunne tænkes "indbliks-gener ", idet
tagterassens afstand til nabogadens 2 sals vinduer er kun tre
fjerdedel af afstanden til vinduerne i mit hus.!

Man VIL være bussemænd og er ligeglade med, at de involverede i
nabogadehusene er forespurgt og indforståede.

At haderne mangler fjendebilleder og derfor bruger mig, fremgår også
af, da jeg søgte at være med i Grønne Gårde projektet, der støder op
til os. Det lovede man, at jeg let kunne blive, og en helt identisk
tilslutning af en helt tilsvarende nabovilla er blevet godkendt og er
med. Jeg har meget at extremt meget byde på til fordel for de
nabobaggårde, som jeg ville indgå i fællesskab med. Jeg tilbød bl.a.
via lokalavis-indlæg adgang til vor tagterasse og have, og baggårdene
er så mørke som en brønd. Jeg har titusinder af gange flere soltimer
end de og på et større areal. Men jeg ville være sikker på, at
fjernelse af plankeværk mellem min grund og nabogadens ikke fratog os
en vetoret, hvis ændrede aflåsningsforhold blev misbrugt, og vi blev
overrendt. Jeg fik optaget forslag om moderne åbenhed og
aflåsnings-fornuft i lokalavisen, men Bondams hadere er vist til evig
tid hævet over at gå i fornuftig demokratisk dialog, pr mail og
telefon såvel som pr læserbrev .

En lang række af kvarterets beboere, der tvangsindlægges i
grønnegårde-stalinismen har beklaget sig til mig over, at der også
vedr dem er nul adgang til den lovede lokaldemokratiske dialog - alt
trækkes ned over hovedet på dem meget mod deres vilje.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient. gymnasielærer. Bjelkes Alle
46, 2200 N, 35861000