vildledende markedsføring
Fra : vip

Dato : 10-01-06 14:25

Hej i gruppen.

Hvis man sætter en VHS film til salg på eks. QXL, her skriver man, at det er
Soldaterkammerater på vagt der er tale om.

Man sætter så dette billede ind:
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.filmidanmark.dk/billeder/Covers/soldaterkammerater_paa_vagt_vhs2002.jpg&imgrefurl=http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/soldaterkammerater_paa_vagt.htm&h=393&w=230&sz=51&tbnid=m8ODbLqVgQEJ:&tbnh=120&tbnw=70&hl=da&start=1&prev=/images%3Fq%3D%2522Soldaterkammerater%2Bp%25C3%25A5%2Bvagt%2522%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Da man ikke kunne finde et der passede bedre på dette tidspunkt.

Man skriver så nederst "n.b: billedet kan være anderledes fra varen".

Filmen er så med følgende billede på coveret:
http://www.digitarian.dk/images/new_movie_pictures/4277.jpg

Altså ikke det billede som var vist, dermed ikke det der passer ind i den
pågældende samlingen.

Er det vildledende markedsføring fra sælger eller er det køber der ikke har
undersøgt sagen godt nok?

På forhånd tak!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-01-06 17:30

On Tue, 10 Jan 2006 14:24:51 +0100, vip wrote:

> [...]
>
> Da man ikke kunne finde et der passede bedre på dette tidspunkt.
>
> Man skriver så nederst "n.b: billedet kan være anderledes fra varen".

Hvorfor skrev man ikke "Billedet er anderledes end varen"?
Der var jo ikke nogen tvivl fra sælgeren om at billedet ikke
repræsenterede varen.

Fra : vip

Dato : 10-01-06 17:55

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev

> Hvorfor skrev man ikke "Billedet er anderledes end varen"?
> Der var jo ikke nogen tvivl fra sælgeren om at billedet ikke
> repræsenterede varen.

Standard tekst, det er måske hurtigere hvis man skal lave 100 beskrivelser
eller lign., hvis man ikke vil sidde og kigge på alle videofileme´s cover
når de tastes ind.. Mange grunde.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-01-06 22:34

On Tue, 10 Jan 2006 17:55:17 +0100, vip wrote:

> Standard tekst, det er måske hurtigere hvis man skal lave 100 beskrivelser
> eller lign., hvis man ikke vil sidde og kigge på alle videofileme´s cover
> når de tastes ind.. Mange grunde.

Er der nogen grunde der ikke skyldes dovenskab hos sælger?

Hvis sælger havde undladt at sætte et (fejlagtigt) billede ind i
annoncen, havde der ikke været noget at komme efter hos køber.

Fra : vip

Dato : 10-01-06 23:32

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev

> Hvis sælger havde undladt at sætte et (fejlagtigt) billede ind i
> annoncen, havde der ikke været noget at komme efter hos køber.

Kommer du med egen mening eller noget du kan fremvise eks. på. - Jeg er ikke
interesseret i alm. meninger, men vil se noget du kan styrke det på.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-01-06 23:50

On Tue, 10 Jan 2006 23:31:33 +0100, vip wrote:

> Kommer du med egen mening

Teksten "n.b: billedet kan være anderledes fra varen" *er* vildledende.
Der var absolut ingen som helst mulighed for at få en film hvor coveret
lignede det på billedet.
Det har intet med en mening at gøre.

Fra : Karsten Schmidt

Dato : 12-01-06 11:47

Frank E. N. Stein wrote:

> Teksten "n.b: billedet kan være anderledes fra varen" *er* vildledende.
> Der var absolut ingen som helst mulighed for at få en film hvor coveret
> lignede det på billedet.
> Det har intet med en mening at gøre.

Heller ikke hvis han havde fx 10 film liggende hvor de 5 var med det
samme cover. Og han så har solgt de 9 andre et andet sted inden
auctionen sluttede?

--
Karsten Schmidt

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-01-06 18:57

On Thu, 12 Jan 2006 11:46:32 +0100, Karsten Schmidt wrote:

> Heller ikke hvis han havde fx 10 film liggende hvor de 5 var med det
> samme cover. Og han så har solgt de 9 andre et andet sted inden
> auctionen sluttede?

Hvorfor ikke 100 film og så forsvandt de 99 med en flok marsmænd der
pludselig kom på besøg?