navne skift
Fra : Helle

Dato : 08-01-06 13:41

Jeg er blevet skilt og vil høre om jeg kan skifte efternavn til det jeg hed
før.
Hvor skal man evt henvende sig og skal jeg selv kontakte bank, forsikring
m.m
eller får de det automatisk af vide.
Jeg har to børn som også gerne vil skifte, men kan de det. Jeg har
forældremyndigheden.
Har også stillet spørgsmålet i forbruger. offentlig service.
mvh
Helle

Fra : Jonas Rasmussen

Dato : 08-01-06 14:33

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forældremyndigheden.
> Har også stillet spørgsmålet i forbruger. offentlig service.

http://www.statsamt.dk/

og hos http://www.cpr.dk/Index/mainstart.asp?o=2&n=3&s=4

kan du se hvem der abonnerer på oplysninger om dig

vh JR

Fra : Jonas Rasmussen

Dato : 08-01-06 14:43

> http://www.statsamt.dk/
>
> og hos http://www.cpr.dk/Index/mainstart.asp?o=2&n=3&s=4 (hovedsiden)
>
> kan du se hvem der abonnerer på oplysninger om dig

http://www.cpr.dk/Index/dokumenter.asp?o=22&n=1&d=306&s=4

godt nok svært at finde linket

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 16:05

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse news:e4536

> Jeg har to børn som også gerne vil skifte, men kan de det. Jeg har
> forældremyndigheden.

Henvend dig i det sogn, hvor du er blevet døbt. Det samme gør sig gældende
for børnene.Ved dog ikke, om det skal vendes med faderen først...

Det går automatisk med, at forsikringsselskaber, bank osv., får
oplysningerne, om navneskiftet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Holst

Dato : 08-01-06 17:30

Buffy wrote:

> Henvend dig i det sogn, hvor du er blevet døbt. Det samme gør sig gældende
> for børnene.Ved dog ikke, om det skal vendes med faderen først...

Har hun den fulde forældremyndighed, kan hun mig bekendt gøre det uden
at tale med faderen om det.

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 08-01-06 14:21

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> wrote in message
> [...]
> forældremyndigheden.
> Har også stillet spørgsmålet i forbruger. offentlig service.

Prøv dette link: http://www.statsamt.dk/site.asp?p=1416

Mvh

Henning

Fra : ntg

Dato : 08-01-06 20:58

On Sun, 8 Jan 2006 13:41:04 +0100, "Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> wrote:

> [...]
>forældremyndigheden.
>Har også stillet spørgsmålet i forbruger. offentlig service.

Prøv kirkekontoret til en start.