amortificering af bankbog.
Fra : JytteJ

Dato : 07-01-06 15:34

Hej
Min gamle onkel som har boet i canada i over 40 år har en bankbog som er
blevet mortificeret, men jeg mener at han godt kan få sine penge alligevel,
når han nu lever.

Er der nogle som hvor hvor man henvender sig ?

JytteJ

Fra : Henning

Dato : 07-01-06 15:48

On Sat, 7 Jan 2006 15:34:05 +0100, "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>når han nu lever.
>
>Er der nogle som hvor hvor man henvender sig ?

Banken, som udstedte bogen?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Poul Christensen

Dato : 07-01-06 19:33

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote in

> [...]
> alligevel, når han nu lever.
>
> Er der nogle som hvor hvor man henvender sig ?

SKAT har muligvis inddraget pengene hvis dr ikke er et CPR-nummer
tilknyttet kontoen, så prøv der.

mvh
poul christensen

Fra : alexbo

Dato : 07-01-06 20:55

"JytteJ" skrev

> Min gamle onkel som har boet i canada i over 40 år har en bankbog som er
> blevet mortificeret, men jeg mener at han godt kan få sine penge
> alligevel, når han nu lever.

Jeg formoder at du er den samme Jytte J, som fik gode råd om sådan en sag i
maj 2005.

I så fald ville det være en fordel hvis du fortalte hvor langt du er kommet
med at følge disse forslag, og hvor du gik i stå.

mvh
Alex Christensen

Fra : JytteJ

Dato : 07-01-06 22:24

> [...]
> kommet
> med at følge disse forslag, og hvor du gik i stå.

Jo det er mig, men jeg kan ikke gå så langt tilbage i tråden at jeg kan
finde hvad der blev sagt, desværre.
Jeg fandt iøvrigt frem til en dame; som jeg ikke husker hvor var fra, som
fortalte at det er muligt at få sine penge, selvom banken var lukket og
kontoen var mortificeret.
Man skal blot udfylde en planket som godtgør hvem man er.
Desværre havde onkel og jeg misforstået hinanden, så nu har han smidt
bankbogen væk.
Jeg kunne græde snot ! hvad kunne 100 kr. ikke være blevet til efter 40 -
50 år.
Jeg er nu kommet på den idé at det alligevel er muligt, at få sine penge
også selvom selve bogen ikke mere eksisterer rent fysisk.

VH.
JytteJ

Fra : Gyzzo

Dato : 08-01-06 01:49

JytteJ wrote:
> Jeg kunne græde snot! Hvad kunne 100 kr. ikke være blevet til efter 40 -
> 50 år.

Jeg har ikke kendskab til datidens indlånsrente, men med en rente på
eksempelvis 3% vil de 100 kr. være blevet til noget, der ligner 375 kr.
efter 45år.

Det er næsten ikke værd at græde snot over

--
Rune

Fra : Jesper Brock

Dato : 08-01-06 05:45

"Gyzzo" <spamFJERN@gyzzo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke kendskab til datidens indlånsrente, men med en rente på
> eksempelvis 3% vil de 100 kr. være blevet til noget, der ligner 375 kr.
> efter 45år.

Indlånsrenten har så været en del højere henover de sidste 40-45 år...

Da jeg fik min første konto (da jeg var i konfirmationsalderen midt i
80'erne) lå indlånsrenten på 14%... inflationen var vanvittig høj på det
tidspunkt.

Det ku da være interessant at høre, hvor meget det var blevet til....

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-01-06 16:12

Jesper Brock wrote:

> Det ku da være interessant at høre, hvor meget det var blevet til....

Renten svarer ca. til inflationen plus en lille gevinst. 100 kr i 1950
svarer til knap 1.500 kr i 2004
(http://dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx) -
lægger vi dertil en gevinst på 1% p.a., bliver det stadig under 2.500
kr. (Hvilket så hvis vi regner baglæns svarer til en gennemsnitlig rente
på 6-7 % p.a.).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-01-06 09:30

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message

> Jo det er mig, men jeg kan ikke gå så langt tilbage i tråden at jeg kan
> finde hvad der blev sagt, desværre.

Du kan søge her:
http://groups.google.dk/advanced_search?hl=da

Og her er resultatet med JytteJ som forfatter i denne gruppe i maj 2005:
http://makeashorterlink.com/?W2AC13E6C

hilsen
Uffe

Fra : alexbo

Dato : 08-01-06 10:42

"JytteJ" > skrev

> Jeg er nu kommet på den idé at det alligevel er muligt, at få sine penge
> også selvom selve bogen ikke mere eksisterer rent fysisk.

Nu skal der så formodes igen, nemlig at du ikke har kontonummer eller
viden om hvorvidt kontoen var " på navn" som det hed dengang.
Jeg tror du er ude i en håbløs sag, men hvis du vil videre skal du have fat
i Skat, det er dem der inddragede de CPRnr. løse konti.

mvh
Alex Christensen