Ny aktiebeskatning og konsekvens for selsk~
Fra : Hans Jakobsen

Dato : 06-01-06 10:42

Jeg har min egen virksomhed på selskabsform (ApS).
Som jeg har forstået de nye aktiebeskatningsregler, bliver alt udbytte og
aktieavance nu regnet under et, dvs. 28% skat af de første 44.300 og 43% af
resten.
Udbyttet fra mit eget selskab bliver således lagt sammen med alle andre
aktiegevinster jeg måtte have i året uanset ejertid. Er det rigtigt?

Jeg har desuden opsparet et fradrag fra tab på aktier ejet under 3 år. Hvis
nu alle svaret er ja ovenfor, så er det næste oplagte spørgsmål om udbytte
fra mit eget selskab kan tænkes at kunne modregnes i det opsparede tab?

mvh
Hans Jakobsen

Fra : Poul Christensen

Dato : 06-01-06 20:01

"Hans Jakobsen" <pianoguyNO@SPAMvip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Udbyttet fra mit eget selskab bliver således lagt sammen med alle
> andre aktiegevinster jeg måtte have i året uanset ejertid. Er det
ja

> [...]
> Hvis nu alle svaret er ja ovenfor, så er det næste oplagte spørgsmål
> om udbytte fra mit eget selskab kan tænkes at kunne modregnes i det

ja se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=362804&vID=201023

mvh
Poul Christensen

Fra : Hans Jakobsen

Dato : 08-01-06 19:49

Tak for det. Jeg kiggede på teksten under linket til reglerne. Der står:

"Uudnyttet tab på børsnoterede aktier, der er konstateret før den 1. januar
2006, kan du modregne i aktieudbytter og gevinster ved salg. Du kan dog kun
modregne i aktieudbytter mv., der vedrører børsnoterede aktier."

Så svaret på det sidste spsm er nok desværre nej.

mvh
Hans Jakobsen