gavekort
Fra : HW

Dato : 28-12-05 15:20

halløjsa

1) Jul overstået og i gaverne lå der bl.a. gavekort til matas - farer ned
i matas og handler ind - men der er f.eks. 15 kr. tilbage på gavekortet.

2) På vejen hjem handler jeg lige i Netto - foran mig står en med et
gavekort og denne ender med et restbeløb - men Netto siger så de skal
udstede nyt gavekort på restbeløbet.

Spørgsmålet er så - kan man "insistere" på at få restbeløbet udbetalt ?

Fra : Holst

Dato : 28-12-05 15:29

HW wrote:

> [...]
> udstede nyt gavekort på restbeløbet.
>
> Spørgsmålet er så - kan man "insistere" på at få restbeløbet udbetalt ?

Det kan man godt. Der er selvfølgelig den fare, at du hurtigt vil
begynde at anse dig for at være en pestilens.

Fra : alexbo

Dato : 28-12-05 16:07

"HW" skrev

> Spørgsmålet er så - kan man "insistere" på at få restbeløbet udbetalt ?

Man kan selvfølgelig altid insistere, men det er ikke noget man uden videre
har krav på, det kræver at forretningen har en generel returret på
deres varer.
Penge udbetalt for et gavekort, svarer til at returnere en vare.

mvh
Alex Christensen