Mac OS X installeringsspørgsmål
Fra : Anders

Dato : 13-06-01 10:21

Jeg har den danske version af X liggende på posthuset og venter på mig og
jeg glæder mig til at installerer den senere i dag. Men da jeg selvfølgelig
gerne vil beholde mine dokumenter og helst ikke vil flytte dem fra maskinen,
når jeg installerer X, vil jeg høre om der er nogen, som ved hvordan jeg gør
det.

Jeg har delt min harddisk i to dele. Jeg havde tænkt mig at flytte alt jeg
vil beholde over på den anden del og så installerer en ny 9.1 og X på den
første del. Kan det lade sig gøre? Giver det begrænsninger i om jeg kan lave
en "clean install", som jeg vil foretrække?

Anders

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-06-01 11:35

In article <B74CFD0D.834C%ajk@mac.com>, Anders wrote:

> Jeg har delt min harddisk i to dele. Jeg havde tænkt mig at flytte alt jeg
> vil beholde over på den anden del og så installerer en ny 9.1 og X på den
> første del. Kan det lade sig gøre?

Ja, du kan snildt ("clean") installere MacOS9.1 og MacOSX på den første
HFS+-partitation, og så beholde dine dokumenter på den anden partitation.

Jeg kan nu ikke se den store gevinst ved en sådan opdeling af disken. Diske
har det med at blive fyldt op på de forkerte partitationer og forkerte
tidspunkter. Skal du endelig til at opdele disken, er det måske en overvejelse
værd at lave en swap-partitation til OSX.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 13-06-01 12:18

In article <slrn9iegcf.l9.janus@bertha.netcetera.dk>,
janus@netcetera.dk (Janus Sandsgaard) wrote:

> Skal du endelig til at opdele disken, er det måske en overvejelse
> værd at lave en swap-partitation til OSX.

Det minder mig om: Er der nogen, der ved, hvordan man gør det?

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-06-01 13:06

Michael Florentin Nielsen <erik@itu.dk> wrote:

> Det minder mig om: Er der nogen, der ved, hvordan man gør det?

Mener at en af mine fæller brugte denne hersens fremgangsmåde:

   http://www.osxfaq.com/reports/vm.shtml

Har ikke selv prøvet.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 20-06-01 13:28

In article <slrn9ielrn.1af.janus@mymlan.netcetera.dk>,
janus@netcetera.dk (Janus Sandsgaard) wrote:

> Mener at en af mine fæller brugte denne hersens fremgangsmåde:
>
>    http://www.osxfaq.com/reports/vm.shtml
>
> Har ikke selv prøvet.

Det virkede fint. Tak skal du have. Men ak, jeg må nok se i øjnene, at
(en anelse) hurtigere VM ikke råder bod på for lidt fysisk hukommelse...

-mf (med kun 160MByte på sin iMac)

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : Michael

Dato : 20-06-01 16:24

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> [...]
> forkerte tidspunkter. Skal du endelig til at opdele disken, er det måske
> en overvejelse værd at lave en swap-partitation til OSX.

Jeg syntes det er rart med 2 partioner, da man kan få lov til at vælge
startdisk ved at holde "alt" nede under opstart. Og så ser OS 9
partionen "pæn" og normal ud Men det kræver selvfølgelig at man har
pladsen... Forøvrigt kan det varmt anbefaldes at putte meget ram i
maskinen

--
- Michael
http://ki-aikido.homepage.dk