/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvem kender en slip-on af navnet ART
Fra : Søren


Dato : 13-06-01 07:11

Jeg er stadig på udkig efter en god slip-on til min ZX6R. Nu er jeg faldet
over en af mærket ART. Jeg har aldrig hørt om dette mærke, og kan ikke selv
finde noget information på nettet. Er der nogen som kan hjælpe.
En anden ting er, at min sædvanlige forhandler i Kbh. siger at man ved
påmontering af slip-on + jet kit + omdyssering får mere bundtræk/mellemtræk
og mindre på toppen. Men nu fortæller forhandleren med ART slip-onén at jeg
får et dødt område i mellemtrækket og mere topfart ved disse udskiftninger
!!!!!!!!!!!!!! Jeg er forvirret. HJÆLP HJÆLP HJÆLP.

Mvh
Søren
(ZX6R)




 
 
Mads Lund (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-06-01 08:07

> Jeg er stadig på udkig efter en god slip-on til min ZX6R. Nu er jeg faldet
> over en af mærket ART. Jeg har aldrig hørt om dette mærke, og kan ikke
selv
> finde noget information på nettet. Er der nogen som kan hjælpe.

Jeg har ikek set deres rør, men deres kulfiberdele sucks. Kvaliteten på det
lader meget tilbage at ønske, eks var det forskærm jeg købte dobbeltlags
kulfiber, hvilket jo gør det ca dobbelt så tungt som nødventigt, og dels var
der luftblære i epoxyen. Men som sagt har jeg aldrig set deres dæmpere.

> En anden ting er, at min sædvanlige forhandler i Kbh. siger at man ved
> påmontering af slip-on + jet kit + omdyssering får mere
bundtræk/mellemtræk
> og mindre på toppen. Men nu fortæller forhandleren med ART slip-onén at
jeg
> får et dødt område i mellemtrækket og mere topfart ved disse udskiftninger

Sådan kan det nu sagtens være. Fakta er at de fleste "race" udstødninger
overhovedet ikke har noget med race at gøre. De er designet til almindelig
gadebrug, hvor mellemområde foretrækkes frem for topeffekt (med et statisk
udstødningssystem kan man ikke få i både pose og sæk). Enkelte fabrikanter
(eks Akrapovic) laver både disse gade Race systemer, og rigtige race
systemer. Og endelig findes der fabrikanter, hvor "race" faktisk betyder at
udstødningen er bygget til RR brug, hvor topeffekt er den eneste afgørende
faktor, uagtet hvordan mellemområdet så får det (eks Muzzy).

Men det handler jo meget om hvordan man kører. Eks på min 9'er sidder det
fladspjældskarburatorer og turbo, hvilket i cocktail betyder at bundområdet
1000-4000 ikke er videre imponerende. Men fra 4.000 og opda er der rå
mængder af power og en imponerende gasrespons. Ligger man nu og kører mellem
3000 og 5000 omdr, vil man opleve cyklen som det værste skod på jorden, men
med min kørestil ligger motoren altid mellem 6000 og 10.000 omdr og så
trækker den suverænt

Mads Lund
Ninja9RT



Søren (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 13-06-01 08:13

Hej Mads

Tak for dit svar. Jeg har set dæmperen og den ser umiddelbart ok ud (flot
lavet). Men hvordan den fungere efter påmontering ved jeg ikke.

Mvh Søren


Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qhEV6.24$DH.3777@news.get2net.dk...
> > Jeg er stadig på udkig efter en god slip-on til min ZX6R. Nu er jeg
faldet
> > over en af mærket ART. Jeg har aldrig hørt om dette mærke, og kan ikke
> selv
> > finde noget information på nettet. Er der nogen som kan hjælpe.
>
> Jeg har ikek set deres rør, men deres kulfiberdele sucks. Kvaliteten på
det
> lader meget tilbage at ønske, eks var det forskærm jeg købte dobbeltlags
> kulfiber, hvilket jo gør det ca dobbelt så tungt som nødventigt, og dels
var
> der luftblære i epoxyen. Men som sagt har jeg aldrig set deres dæmpere.
>
> > En anden ting er, at min sædvanlige forhandler i Kbh. siger at man ved
> > påmontering af slip-on + jet kit + omdyssering får mere
> bundtræk/mellemtræk
> > og mindre på toppen. Men nu fortæller forhandleren med ART slip-onén at
> jeg
> > får et dødt område i mellemtrækket og mere topfart ved disse
udskiftninger
>
> Sådan kan det nu sagtens være. Fakta er at de fleste "race" udstødninger
> overhovedet ikke har noget med race at gøre. De er designet til almindelig
> gadebrug, hvor mellemområde foretrækkes frem for topeffekt (med et statisk
> udstødningssystem kan man ikke få i både pose og sæk). Enkelte fabrikanter
> (eks Akrapovic) laver både disse gade Race systemer, og rigtige race
> systemer. Og endelig findes der fabrikanter, hvor "race" faktisk betyder
at
> udstødningen er bygget til RR brug, hvor topeffekt er den eneste afgørende
> faktor, uagtet hvordan mellemområdet så får det (eks Muzzy).
>
> Men det handler jo meget om hvordan man kører. Eks på min 9'er sidder det
> fladspjældskarburatorer og turbo, hvilket i cocktail betyder at
bundområdet
> 1000-4000 ikke er videre imponerende. Men fra 4.000 og opda er der rå
> mængder af power og en imponerende gasrespons. Ligger man nu og kører
mellem
> 3000 og 5000 omdr, vil man opleve cyklen som det værste skod på jorden,
men
> med min kørestil ligger motoren altid mellem 6000 og 10.000 omdr og så
> trækker den suverænt
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>
>



Morten Dahl (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 13-06-01 08:41


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:qhEV6.24$DH.3777@news.get2net.dk...
..
>
> Jeg har ikek set deres rør, men deres kulfiberdele sucks. Kvaliteten på
det
> lader meget tilbage at ønske, eks var det forskærm jeg købte dobbeltlags
> kulfiber, hvilket jo gør det ca dobbelt så tungt som nødventigt, og dels
var
> der luftblære i epoxyen. Men som sagt har jeg aldrig set deres dæmpere.

Lau har en af pågældne dæmpere, og lyden på den er fed som bare fanden (dyb
dyb) men kvaliteten er ikke supergod, specielt kulfiberen eller rettere
epoxylaget er af for dårlig kvalitet, så det ser ud som om den er
overophedet og kan krakkelere hvert minut..


, men
> med min kørestil ligger motoren altid mellem 6000 og 10.000 omdr og så
> trækker den suverænt

Jotak, trækket kan man vist ikke klage over, jeg følte godtnok Gixxeren som
lidt bovlam når du var ½vejs igennem svingene, fy faen et ryk det gav..

Men området under 4K vil vel også blive forbedret betragteligt med
indsprøjtning. selvf. er den stadig lavkomprimeret og yder derfor mindre en
en std.9´r. Men bare det at du slipper for den fede blanding må da give lidt
bedre respons og renere træk. (gid man havde råd til en aerodyne turb

Med hensyn til Semiautomatisk skift, har jeg fundet en magnet der med
garanti kan trække armen, og regner med at lege med det i week-enden (hvis
jeg ka løsrive mig fra Maria . Det er sku egentlig rimelig simpelt, men
hvor skal trykknapperne placeres? hvis de placeres i venstre side må det jo
helst ikke gå ud over koblingskontrol, ej heller evnen til at fastholde
grebet under nedbremsning/nedgearing som jo godt kan blive lidt voldsomme
når man forsøger at følge stjernepsykopater på meget større cykler..

Hvordan gik turen egentlig hjem? Jeg var for træt og smadret til at bekymre
mig om du nu nåede hele vejen hjem..

Skal forresten ned og møde Jesper´s onkel metalsliberen på Fredag.. så må vi
se hvad han kan dernede.

-
Morten Dahl




Mads Lund (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-06-01 09:02

> Men området under 4K vil vel også blive forbedret betragteligt med
> indsprøjtning. selvf. er den stadig lavkomprimeret og yder derfor mindre
en
> en std.9´r. Men bare det at du slipper for den fede blanding må da give
lidt
> bedre respons og renere træk. (gid man havde råd til en aerodyne turb

Jep, jeg må igang med opsparingen til det projekt (men mon ikke
kulfiberkåben og mudderscooteren kommer først)

>
> Med hensyn til Semiautomatisk skift, har jeg fundet en magnet der med
> garanti kan trække armen, og regner med at lege med det i week-enden (hvis
> jeg ka løsrive mig fra Maria . Det er sku egentlig rimelig simpelt, men
> hvor skal trykknapperne placeres?

I venstre side, desuden skal du huske at lave en tændings cutoff. Og mon
ikke det kan gøres med et lille relæ på lavvolt siden at tændspolen, med en
diode der tager afkoblings spidserne fra spolerne (dk.fritid.elektronik må
være stedet). Samtidig skal der nok laves et lille kredsløb, som kan holde
magnet faææeren trukket og tændingen afbrugd i et givet tidsinterval
(justerbar) og så kobler tændingen til igen, selv om man holder shift
knappen inde.

> hvis de placeres i venstre side må det jo
> helst ikke gå ud over koblingskontrol,

Man bruger sku da ikke kobling sammen med en quickshifter din nød

> ej heller evnen til at fastholde
> grebet under nedbremsning/nedgearing som jo godt kan blive lidt voldsomme
> når man forsøger at følge stjernepsykopater på meget større cykler..

min cykel er da ikke så meget større

>
> Hvordan gik turen egentlig hjem? Jeg var for træt og smadret til at
bekymre
> mig om du nu nåede hele vejen hjem..

Dammit jeg var busted i armene, så jeg måtte ligge med brystet på tanken og
låse gassen. Men køleren holder fint.

>
> Skal forresten ned og møde Jesper´s onkel metalsliberen på Fredag.. så må
vi
> se hvad han kan dernede.

Jepper, husk lige at spørge ham hvad han skal have for at polere mine hjul,
hvis de leveres fri for maling, og slebet til korn 150 incl nav og egere.

Mads Lund
Ninja9RT



N/A (13-06-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 13-06-01 10:27



Morten Dahl (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 13-06-01 10:27


"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> skrev i en meddelelse
news:9g7afk$188h$1@news.cybercity.dk...

> > I venstre side, desuden skal du huske at lave en tændings cutoff. Og mon
> > ikke det kan gøres med et lille relæ på lavvolt siden at tændspolen, med
> en
> > diode der tager afkoblings spidserne fra spolerne (dk.fritid.elektronik

> > være stedet).

Tror egentlig at det er at skyde gråspurve med kanoner, tror sku det er nok
at koble den over Dødmandsknappen! vil lige prøve i week-enden at sæte en
fjederbelastet kontakt på istedetfor vippekontakten og så ud og lave nogle
manuelle skift.

-
Morten




Janus (14-06-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 14-06-01 10:25


> > der luftblære i epoxyen. Men som sagt har jeg aldrig set deres dæmpere.
>
> Lau har en af pågældne dæmpere, og lyden på den er fed som bare fanden
(dyb
> dyb) men kvaliteten er ikke supergod, specielt kulfiberen eller rettere
> epoxylaget er af for dårlig kvalitet, så det ser ud som om den er
> overophedet og kan krakkelere hvert minut..
>
Jeg kører med en art-potte og det passer ikke at kvali ikke er god nok. Nu
har jeg haft min på i ca 2 år, og der er ikke det mindste tegn på slid rust
eller at kulfiberen skulle være ødelagt, og tro mig vi har har været gennem
ild og vand sammen. Potten bliver ikke helt så varm, da det er en
racer-potte uden dæmpning.

Jeg er yderest tilfreds med potten, og selv lyden er for fed, den er dyb
uden at være helt overdreven

Janus



Michael K.S. (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 13-06-01 11:01

On Wed, 13 Jun 2001 08:10:44 +0200, "Søren" <janner@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg er stadig på udkig efter en god slip-on til min ZX6R. Nu er jeg faldet
>over en af mærket ART. Jeg har aldrig hørt om dette mærke, og kan ikke selv
>finde noget information på nettet. Er der nogen som kan hjælpe.

http://www.artmotorcycles.demon.co.uk/art.html

-M

SBH (13-06-2001)
Kommentar
Fra : SBH


Dato : 13-06-01 22:07


Hej søren !

Du skulle måske også prøve at tjekke wileyco, de laver nogle gode pæne
carbon potter !


Tjek dem her : http://www.wileyco-racing.com
Du kan købe dem her : http://www.leomortensen.dk

Jeg kan kun anbefale dem, jeg har selv et sæt på min GSX 1100 F, som godt
nok er lavet til GSXR 1100, men det gav mig da 5 hk mere på bag hjulet ude
at dyse el. noget !! samtidig fik jeg den fede lyd som jeg entlig købte
potterne for !! så 2 fluer med et smæk, det er da dejligt...

Steen
GSX 1100 F " med 2 x carbon "



Janus (13-06-2001)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 13-06-01 22:18

Nu har jeg ikke set et oprindelige indlæg da min server strejker hveranden
dag
men jeg har en art-potte på min FZR og yderligere oplysninger kan du finde
http://www.artexhausts.com/

mvh Janus



SBH <bugtrup@email.dk> skrev i en news:9g8knb$1k85$1@news.cybercity.dk...
>
> Hej søren !
>
> Du skulle måske også prøve at tjekke wileyco, de laver nogle gode pæne
> carbon potter !
>
>
> Tjek dem her : http://www.wileyco-racing.com
> Du kan købe dem her : http://www.leomortensen.dk
>
> Jeg kan kun anbefale dem, jeg har selv et sæt på min GSX 1100 F, som godt
> nok er lavet til GSXR 1100, men det gav mig da 5 hk mere på bag hjulet ude
> at dyse el. noget !! samtidig fik jeg den fede lyd som jeg entlig købte
> potterne for !! så 2 fluer med et smæk, det er da dejligt...
>
> Steen
> GSX 1100 F " med 2 x carbon "
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste