Konsol i Quake4?
Fra : Anders

Dato : 27-01-06 12:19

Hejsa,

Hvordan pokker får man konsolen frem i Quake4, så man kan checke sin fps?

Jeg har fundet på nettet, at man skal trykke

Ctrl + Alt + ~

Men det er alle fra amerikanske hjemmesider. Hvis jeg prøver at trykke på

Ctrl Alt og så den tast, hvor ~ ligger på et dansk tastatur, så sker der
intet! Tasterne holdes selvfølgelig nede, mens de andre aktiveres.

Hvad er det lige, jeg gør galt?

Anders

Fra : Jubii

Dato : 27-01-06 14:08

On Fri, 27 Jan 2006 12:18:51 +0100, Anders <nospam@nospam.dk> wrote:
in dk.spil.computer
> [...]
>
>Ctrl Alt og så den tast, hvor ~ ligger på et dansk tastatur, så sker der
>intet! Tasterne holdes selvfølgelig nede, mens de andre aktiveres.

At den amerikanske ~ ligger på dk tasten ½.

Fra : Anders

Dato : 27-01-06 15:06

Jubii wrote:
> At den amerikanske ~ ligger på dk tasten ½.

Det hjælper mig ikke! Jeg kan ikke få en konsol frem overhovedet!

Jeg ved ikke, om det har noget at sige, at jeg bruger Linux versionen?
Det burde være muligt at få en konsol frem alligevel.

Please help!

Anders

Fra : Brian Lund

Dato : 30-01-06 20:16

> [...]
>
> Jeg ved ikke, om det har noget at sige, at jeg bruger Linux versionen?
> Det burde være muligt at få en konsol frem alligevel.

Bare lige for at være sikker, du trykker ikke Alt+Gr ned samtidigt med "½"
tasten?
Det skal du nemlig ikke, du skal kun trykke på "½"!

Det kan selvfølgelig være det virker anderledes under linux... Og har heller
ikke prøvet Q4 endnu, så det kan jo være det er helt anderledes end i
Q1-3...

Brian

Fra : Jubii

Dato : 31-01-06 11:41

On Mon, 30 Jan 2006 20:15:40 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:
in dk.spil.computer

> [...]
>ikke prøvet Q4 endnu, så det kan jo være det er helt anderledes end i

Du burde jo nok have spillet installeret før du skriver.

I windowsudgaven er det ctrl-alt+~ (usa keyboard) ctrl-alt+½ på dk.