Splinter Cell Pandora Tomorrow (CD/DVD emu~
Fra : torben

Dato : 27-01-06 01:32

Hej.

Jeg har et problem med Splinter Cell Pandora Tomorrow.

Jeg har under msconfig endag deaktiveret alt ved opstart af windows (xp
home) alligevel vil Splinter Cell Pandora Tomorrow ikke starte op da der
nemlig kommer et cannot locate the cd-rom meddelse der siger: CD/DVD
emulation software has been detected. Please disable all CD/DVD emulation
software and re-start the game.

Desuden har jeg opdateret grafikkortets driver med seneste drivere
(81.98_forceware_winxp2k_english_whql.exe)

og alligevel ser jeg under 'Game configurator & diagnosis' at
Non power-of-two render target support -- No Non power-of-two render target
support detected (denne er altså ikke "checked") ligesom alt andet ellers
er.

Nogen hjælp at hente her?

Hilsen
Torben

Fra : Mikael Schøler

Dato : 27-01-06 09:53

torben wrote:
> [...]
> nemlig kommer et cannot locate the cd-rom meddelse der siger: CD/DVD
> emulation software has been detected. Please disable all CD/DVD emulation

Daemon tools, Alcohol 120% og andre emuleringsprogrammer er programmer
som, installeret, vil give den fejlmeddelelse. CloneCD vil også give den
fejl.

Afinstaller dem. Det burde hjælpe.

> [...]
> support detected (denne er altså ikke "checked") ligesom alt andet ellers

http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/723100331/m/8901019673/r/6691069673

her skriver en han fandt en patch der fjernede den fejl. Har du patchet
dit Splinter Cell ?
http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/723100331/m/5481052863/r/5411016863
http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=frm&s=400102&f=829104331

Her nævner en også en patch:
http://www.planetamd64.com/index.php?s=cfaadb92d4be48c0bdd72a5f7d588932&showtopic=10079&st=0&p=97644&#entry97644

Så patch dit spil. Det burde hjælpe..

Der er åbenbart forskel på US og Europa versioner:

US: - går til 1.31
http://www.ubi.com/US/Downloads/Info.aspx?dlId=492
Europa: - går til 1.1
http://www.ubi.com/DK/Downloads/Info.aspx?dlId=860

Og her finder jeg på en dansk side europa patch til 1.3..
http://www.dailyrush.dk/files/patches/pages/6/

God fornøjelse :)

Fra : torben

Dato : 28-01-06 01:58

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Daemon tools, Alcohol 120% og andre emuleringsprogrammer er programmer
> som, installeret, vil give den fejlmeddelelse. CloneCD vil også give den
> fejl.
>
> Afinstaller dem. Det burde hjælpe.

Jeg afinstallerede CloneCD og det hjalp/løste problemmet.

> [...]
>
> her skriver en han fandt en patch der fjernede den fejl. Har du patchet

Ja jeg fandt en patsh...kan ikke huske hvor jeg hentede den henne, men det
er rigtigt at der er både us, uk og europa versioner tror jeg. Den patch
kan jeg ikke huske hvad var emn det var ikke us. Dette løste problemet. Nu
har den ok ved alle configurationer.

> [...]
> Europa: - går til 1.1
> http://www.ubi.com/DK/Downloads/Info.aspx?dlId=860
>
> Og her finder jeg på en dansk side europa patch til 1.3..

Tak nu kører det uden problemmer.
Dog var den patch svær at finde. Den link via menuen under start og ubisoft
og scpt var ok men download linken på den side findes ikke. Så jeg fandt som
sagt en anden et eller andet sted jeg ikke kan huske.

-
Torben